اخبار استارتاپی

دیجی کالا روی استارت آپ کمدا سرمایه گذاری کرد

کمدا، شبکه اجتماعی مخصوص خرید و فروش اینترنتی لباس توانسته موفق به جذب سرمایه از سمت دیجی‌کالا، بزرگترین خرده فروشی آنلاین کشور شود.

امیرحسن موسوی،‌ روابط عمومی دیجی کالا اعلام می کند که امکان اعلام جزییات این سرمایه گذاری را ندارند و روز سه شنبه بیانیه مطبوعاتی رسمی دیجی کالا در این ارتباط منتشر خواهد شد؛ اما به گفته موسوی این سرمایه گذاری در ازای بخشی از سهام کمدا صورت گرفته است. او تاکید می کند این سرمایه گذاری به معنی خرید یا ادغام کمدا با تیم دیجی کالا نیست، چرا که کمدا همچون قبل به صورت مستقل با تیم و مدیریت پیشین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

موسوی در پاسخ به این سوال که چرا دیجی کالا این استارت آپ را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده است گفت:‌ «دیجی کالا پیوسته به دنبال تجربه خوشایند خرید برای مشتری خود بوده و اینکه با کمک سرویس‌های مختلف این تجربه خوشایند را تثبیت کند،‌ دقیقا پیش از این هم با سرمایه گذاری بر استارتاپ هایی مانند فیدیبو و یا راه‌اندازی دیجی پی همین هدف را دنبال می‌کردیم. کمدا را به این دلیل انتخاب کردیم که یکی از موفق‌ترین شرکت‌های استارت آپی در زمینه social commerce است.»

موسوی با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های جهانی social commerce یکی از ترند‌های قابل توجه در آینده خواهد بود توضیح داد: «دیجی کالا پیوسته در حال تحقیق و بررسی بازار است و استار ‌آپ‌های موفقی که امکان رشد و پتانسیل بالایی برای موفقیت دارند را انتخاب و روی آنها سرمایه گذاری می‌کند تا مسیر رشدشان را تسریع کند؛ چرا که ما نمی‌خواهیم همه چیز را خودمان راه‌اندازی کنیم. در دنیا و براساس پیش‌بینی‌ها social commerce یکی از ترند‌های اصلی است که در تجارت الکترونیکی رخ خواهد داد. برای همین کمدا هم دقیقا به همین دلیل انتخاب شده چون در بخش social commerce رشد خوب و قابل‌ توجه‌ای داشته است.»

موسوی تاکید می‌کند که دیجی‌کالا با سرمایه گذاری و اضافه کردن استارت آپ های موفق به خانواده خود در حال تکمیل پازلی است که در نهایت تجربه خوشایند خرید آنلاین از سمت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

اما ثنا خالصی، مدیر و بنیان‌گذار کمدا هم حاضر به اعلام جزییات در مورد جذب این سرمایه گذاری نشد؛ اما اعلام کرد که کمدا حاضر شده برای افزایش سرعت رشد خود، توسعه‌ی تیم و پیاده سازی ایده هایش، سرمایه‌گذاری از دیجی کالا را بپذیرد. همچنین خالصی از تغییرات سرمایه گذران پیشین در این شرکت خبر می‌دهد و می‌گوید: «در راستای این سرمایه گذاری، مجموعه اسمارتاپ نیز از ترکیب سهامداری شرکت کمدا خارج شد و دیجی کالا قسمتی از سهام کمدا را خواهد داشت.»

او اعلام جزییات از درصد سهام واگذاری کمدا به دیجی کالا را به زمانی در آینده موکول می‌کند؛ اما تاکید دارد که قرار است از این سرمایه برای رشد و گسترش کمدا استفاده شود. به باور خالصی کمدا، بهانه‌ای برای ایجاد روابط انسانی، خلق تجربه‌ای جدید از اشتراک‌گذاری با داستان‌های شخصی و متعاقبا تجارت بوده، هست و خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *