اخبار استارتاپی

احداث شهرک فناوری و نوآوری های صنعتی در منطقه ۱۹ تهران

با انعقاد تفاهم نامه ای شهرک فناوری و نوآوری‌های صنعتی در منطقه ۱۹ تهران احداث می‌شود.

توسعه ایران با تکیه بر پیشرفت دانش و فناوری بومی میسر است؛ همین موضوع بهانه ای شد برای امضای تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران برای ایجاد و گسترش پهنه های نوآوری در تهران. طرح احداث و توسعه شهرک فناوری و نوآوری های صنعتی موقوفه جراح تهرانی به عنوان یکی از نمونه های این کار به امضای رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری و شهردار منطقه ۱۹ تهران رسید.

تفاهم‌نامه ایجاد شهرک فناوری و نوآوری‌های صنعتی موقوفه جراح تهرانی که به امضای اسماعیل قادری‌فر رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران رسید قرار است تسهیل‌گر گسترش پهنه‌های نوآوری در تهران با رویکرد ملی به توسعه فناوری صنعتی در کشور شود.

قادری‌فر در این مراسم، گفت: این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌برداری درست از ظرفیت های موجود در منطقه ۱۹ تهران با استفاده از دانش دانشگاهی بومی به امضا می‌رسد تا قراردادی برای ایجاد شهرک فناوری و نوآوری‌های صنعتی در این منطقه باشد.

وی افزود: موضوع تفاهم‌نامه مشارکت و تسریع روند فراهم کردن بسترهای قانونی، مالی و فنی مورد نیاز برای ایجاد شهرک فناوری و نوآوری‌های صنعتی موقوفه جراح تهرانی در محدوده‌ای به مساحت ۲۷ هکتار و زیربنای تقریبی ۲۰۰ هزار متر مربع در زمینی موقوفی است.

به گفته قادری‌فر، این شهرک شامل پهنه های کارگاهی، آموزشی، نمایشگاهی، کارخانه نوآوری، پشتیبانی و رفاهی-خدماتی می‌شود تا بر اساس برنامه‌های مشخص در این شهرک فرآیندهای آموزش، نمونه‌سازی، صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و فناوری‌های صنعتی تسریع شود.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به مفاد همکاری‌های طرفین، گفت: یکی از نیازمندی‌های احداث و توسعه موفق شهرک فناوری و نوآوری‌های صنعتی موقوفه جراح تهرانی برقراری ارتباط موثر با صنایع و شناسایی دقیق نیازمندی‌های فناورانه صنعتی در کشور است.

وی افزود: در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری های لازم برای برقراری ارتباط و معرفی شهرک مذکور به فعالان حوزه فناوری‌های صنعتی کشور را انجام خواهد داد.
به گفته قادری‌فر، کارخانه نوآوری آزادی یکی از نمونه های موفق این طرح است که می تواند به عنوان یک الگوی خوب در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که نوآوری و شهر هوشمند در تهران به عنوان زیبایی‌های بصری مورد توجه قرار گیرد که این کار با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری امکانپذیر است.

قادری‌فر، استفاده از ظرفیت های وقفی در کشور برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری را یک فرصت خوب دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت های موقوفی کشور برای تبدیل پهنه های ناکارآمد کشور به فضایی برای توسعه کسب و کارهای فناورانه استفاده کنیم.

علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ هم در این مراسم بر ضرورت توجه به مناطق محروم کشور تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ و سبک زندگی مردم مناطق محروم را با کمک فناوری تغییر دهیم. شاید راه‌اندازی این شهرک فناورانه که تردد افراد تحصیل کرده و نخبه را به منطقه بیشتر می کند در این کار تاثیر داشته باشد.

وی افزود: باید تلاش کنیم روال قانونی احداث این شهرک را تسریع کنیم تا به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *