اخبار استارتاپی

کتاب راهنمای شکست رونمایی شد

راهنمای شکست به کارآفرینان می‌گوید چطور شکست نخورند و در صحنه نبرد باقی بمانند.

لیمو HR

در نشستی که به میزبانی خبرگزاری ایسنا برگزار گردید، کتاب راهنمای شکست، نوشته ی شهریار جوهری، رونمایی شد. در این کتاب شهریار جوهری به شکست هایی که مستقیما تجربه کرده و یا با واسطه مشاهده کرده است پرداخته و تجربیات برآمده از آن ها را با مخاطب به اشتراک گذاشته است.

شهریار جوهری که دانشجوی دکترای رشته مدیریت است، از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ در اکوسیستم کارآفرینی ایران فعالیت داشته است و پس از آن نیز کسب و کاری به نام A+ Solutions را بنا نهاده است که خدمات راه اندازی و توسعه کسب و کار در اروپا را ارائه می‌دهد. او در سال فعالیتش دراکوسیستم ایران در جایگاه‌های مختلفی مشغول فعالیت بوده است و تجربیات متنوعی کسب کرده است.

کتاب راهنمای شکست، سومین کتابی است که توسط شهریار جوهری نگاشته شده است و او پیش از این نیز حوزه نویسندگی فعالیت داشته اما این بار تصمیم گرفته است که از هنر نوشتن برای انتقال تجربیات حرفه‌ای اش به مخاطبان استفاده کند.

کتاب راهنمای شکست

جوهری در مقدمه این کتاب آورده است: “از همان ابتدا می‌دانستم که قرار نیست این کتاب درباره تکنیک ها، مهارت ها و علوم مرتبط با کارآفرینی باشد. تک تک این موارد در کتاب های تخصصی به بهترین شکل ترسیم شده اند و من دانش اضافه کردن به آن ها را نداشتم. همچنین می دانستم این کتاب قرار نیست نقش جزوه گام به گام چگونه موفق شدن را ایفا کند.”

نویسنده بر این موضوع تاکید دارد که این کتاب راهنمایی برای موفقیت نیست بلکه مجموعه تجاربی را گرد است تا به استارتاپ ها شرایطی را که ممکن است به شکست شان منجر شود، گوشزد کند تا هر یک از ایشان متناسب با فضای کسب و کار خود بهترین تصمیم را بر پیشگیری از مواجهه با چنین شرایطی، اتخاذ کنند.

راهنمای شکست در ۲۸ سرفصل آموزه‌هایی را بیان می‌کند که حاصل تجارب شخصی نویسنده ضمن فعالیت در اکوسیستم استارتاپی است. در هر یک از بخش‌ها به رویدادهایی واقعی اشاره می‌شود اما برای حفظ محرمانگی از کاربرد نام افراد و شرکت ها خودداری شده است.

کتاب راهنمای شکست در راه اندازی و توسعه استارتاپ ها توسط انتشارات تیسا منتشر شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۴]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *