اخبار استارتاپی

کرونا منجر به رشد برخی از استارت آپ ها شد

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه بیشتر استارت‌آپ‌ها در شرایط شیوع کرونا خوش درخشیدند، گفت:حوزه‌های فین تک، تولید محتوا، آموزش و... توانستند رشد کنند.

دکتر اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و اپیدمی گسترده آن در دنیا و به تبع آن در کشور ما، بازار جدید، بکر و نهفته ای را پیش روی برخی استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا و خدماتی کشور باز کرده و برخی دیگر را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۷ هزار استارت آپ ذیل شتاب دهنده ها و کارخانه‌های نوآوری فعال هستند، ادامه داد: از این جامعه هفت هزار استارت‌آپی حوزه‌های تولید محتوا، آموزش، توزیع دیجیتال اقلام و تجارت الکترونیک رشدهای چندصد درصدی را کسب کرده‌اند و خوشبختانه دیدیم که توانستند بار زیادی از فعالیت‌های روزمره مردم را در این شرایط سخت به دوش بکشند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری عنوان کرد: آموزش عالی و آموزش و پرورش عملاً در بعد آموزش های نظری تعطیل شده اما بلافاصله ظهور و بروز استارت آپ های حوزه آموزش و تولید محتوا توانستند این بار سنگین را با کیفیت مناسب به دوش بکشند تا وقفه‌ای در امر آموزش، پژوهش و تحصیل به وجود نیاید؛ این نشان می‌دهد که استارت آپ ها در برهه‌های گوناگون چقدر خوب می‌توانند با شرایط جامعه خودشان را وفق بدهند و کمک حال بخش‌های مختلف کشور باشند.

قادری فر با تاکید بر اینکه استارتاپ های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان که در این حوزه فعال هستند روی خوش این سکه بودند به این معنا که ما در زمینه دارو، ماسک، محصولات ونتیلاتور با کمک همین کسب و کارهای نوی استارت آپی و دانش بنیان در این عرصه سربلند بیرون آمدیم و کشور از ظرفیت اینها حداکثر بهره برداری را کرد.

وی با اشاره به دیگر استارت آپ هایی که در این برهه از زمان در کشور به خوبی خوش درخشیدند، بیان کرد: همچنین حوزه‌های استارت آپی تجارت الکترونیک و بازار دیجیتال توانستند مسئولیت خوبی را به عهده بگیرند؛ این حوزه رشد ۳۰۰ درصدی داشته که باعث افتخار است.

وی ادامه داد: همچنین استارت آپ های حوزه فین تک و تراکنش‌های مالی خیلی خوب و قوی بار سرویس دهی شبکه بانکی را در فضای مجازی توانستند به دوش بگیرند.

به گفته قادری فر، اما بخشی از عناصر فعال در اکوسیستم استارت آپی کشور هم این روزها طبیعتاً روزهای سختی را طی کرده‌اند که آن هم در حوزه گردشگری و صنعت توریسم، بوم گردی، رزرو و فروش بلیط قطار، هواپیما، اتوبوس است که به واسطه افت شدید و کاهش معنی دار سفرهای مردمی دچار ضربه شدند.

وی افزود: این استارت آپ های متضرر به نوعی به سمت تغییر استراتژی می‌اندیشند و به فکر تورهای مجازی و سرویس‌های هوشمند و هدفمند هستند.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه ما باید از این جریان نوآورانه در کشور حمایت کنیم، بیان کرد: این استارتاپ ها بار خدمت رسانی به مردم را هموار می‌کنند و می‌توانند در حوزه‌های فناوری محور خوش بدرخشند.

به گفته وی، همچنین استارت آپها و محققان در شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید دارو، ساخت واکسن ویژه کرونا و… فعالیت و ایده پردازی می‌کنند که امیدواریم خبرهای خوبی از آنها بشنویم و به مرحله استفاده از ظرفیت‌های بالقوه انها برسیم.

قادری فر خاطرنشان کرد: مجموعاً جامعه استارت‌آپی عمدتاً رشد داشتند و این رشد در تنوع به توسعه کسب و کار آنها قابل مشاهده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *