متفرقهاخبار استارتاپی

با بهترین ابزارهای تکنولوژی، کسب و کار خود را به روز نگه دارید

این روزها و با شیوع بیماری کووید-19 در بسیاری از کشورهای جهان بسیاری از کسب و کارها به این نتیجه رسیدند که تکنولوژی منجی کسب و کار است

این روزها و با شیوع موج دوم بیماری کووید-۱۹ در بسیاری از کشورهای جهان بسیاری از کسب و کارها به این نتیجه رسیدند که برای زنده ماندن و بقا در این شرایط تنها و تنها یک راه وجود دارد و این راه چیزی جز همراه شدن با جریان تکنولوژی و اینترنتی کردن کسب و کار نیست. در حال حاضر بسیاری از صاحبان کسب و کار و کارآفرین بر این باور هستند که باید بیزنس خود را به روزرسانی کنند و از بهترین ابزارهای تکنولوژی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خودشان استفاده کنند.

در ادامه این مقاله ابتدا تصمیم داریم به تأثیرهایی بپردازیم که تکنولوژی بر کسب و کارها گذاشته است و سپس به معرفی چند ابزار مهم تکنولوژی می‌پردازیم که به رشد و رونق کسب و کارها کمک شایانی کرده است.

تأثیر تکنولوژی بر کسب و کارها

فناوری تأثیرهای مختلفی بر فضای کسب و کارها گذاشت و باعث شد درآمد آن دسته از بیزنس‌هایی که با فناوری همراه می‌شوند، چندین برابر شود. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین تأثیرهای فناوری بر کسب و کارها اشاره می‌کنیم:

۱. اینترنتی و مجازی شدن کسب و کارها به کمک ابزارهای تکنولوژی

در دنیای امروز دیگر کسب و کارهای حضوری رونق و جذابیت چندانی ندارند و شاهد رونق گرفتن کسب و کارهای جدید و به‌روز هستیم. روند اینترنتی شدن کسب و کارها داشت مسیر خودش را طی می‌کرد که ویروس کرونا از راه رسید و سرعت شگفت انگیزی به مسیر آنلاین و مجازی شدن کسب و کارها بخشید.

اکنون یک شخص در جنوب ایران نشسته و به کمک اینترنت (سایت یا شبکه‌‎های اجتماعی) محصول مورد علاقه خودش را از شمال ایران خریداری و در کوتاه‌ترین مدت ممکن آن را دریافت می‌کند و هیچ نیازی نیست که بلیط بگیرد، خودش را به شمال برساند، محصول مورد علاقه خودش را بخرد و به منزل برگردد.

بنابراین تکنولوژی تأثیر شگکفت انگیزی بر کسب و کارها گذاشت و کاری کرد که مشتریان آن‌ها محدود به یک شهر نباشند و مشتریان از شهرهای مختلف جهان به آن‌ها مراجعه کنند.

۲. دیگر فاکتوری به نام زمان برای کسب و کارها مطرح نیست

اکنون دیگر کسب و کارهای اینترنتی و مجازی نگران زمان و مکان نیستند. مشتری هر موقع که تمایل داشته باشد می‌تواند به وب‌سایت کسب و کار مورد نظر خودش مراجعه کند و محصولی که تمایل دارد را خریداری کند. ممکن است شما ساعت ۱۲ شب به ذهنتان برسد که چند روز دیگر تولید یکی از دوستانتان است و از طرفی کادو برایش نخریده‌اید، خیلی راحت به وب‌سایت مورد نظر خود مراجعه و محصول مورد نظر خودتان را خریداری می‌کنید. بنابراین دیگر اصلاً فاکتور مکان و زمان برای شما مطرح نیست و برای خرید یک محصول نیازی نیست که حتی از تخت خواب خود خارج شوید.

۳. متحول شدن تبلیغات و جلب توجه مخاطب به شیوه‌های آسان‌تر

زمانی بود که تبلیغات تنها از تلویزیون و بیلبوردهای شهری صورت می‌گرفت ولی امروز دیگر این مدل از تبلیغات مثل گذشته تأثیرگذار نیست و همه چیز به طرز شگفت انگیزی تغییر کرده است. امروزه مردم بیشتر وقت خودشان را در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌گذرانند و اگر این توانایی را داشته باشید که در اینستاگرام به شکلی اثرگذار تبلیغات کنید، بدون هیچ شکی می‌توانید خیلی بهتر بدرخشید و درآمد خودتان را ده‌ها برابر کنید.

۴. جا افتادن شبکه‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه

یکی از مزایا و شاید معایب فناوری این بود که شبکه‌های اجتماعی را در بین مردم جا انداخت. امروز هر فردی از هر قشر جامعه را که ببینید یک گوشی در دست دارد و دارد در شبکه‌های اجتماعی سیر می‌کند. حال اگر کسی باهوش باشد و شم اقتصادی خوبی داشته باشد می‌تواند با تولید محتوای جذاب و ارزشمند در شبکه‌های اجتماعی خودش را در معرض دید مخاطبان هدف قرار دهد و محصولش را به بهترین شکل ممکن به فروش برساند.

۵. متحول شدن بازاریابی (بازاریابی محتوایی)

زمانی بود که بازاریابی حضوری یکه‌تاری می‌کرد و خیلی راحت با استفاده از این بازاریابی می‌توانستید محصولات خودتان را به فروش برسانید ولی امروز اوضاع تغییر کرده است. بسیاری از بزرگان بازاریابی بر این باور هستند که تنها یک شکل از بازاریابی باقی مانده و آن « بازاریابی محتوایی » نام دارد.

کافی است محصول خودتان را در سایت خود معرفی و برای آن محتوا  تولید کنید. موتور جستجوی گوگل محتوای شما را با یک کلمه کلیدی خاص پیدا و بررسی می‌کند و در صورتی که به ارزشمند بودن و معتبر بودن محتوای شما پی ببرد شما را در آن کلمه کلیدی خاص به یکی از لینک‌های اول گوگل می‌برد.

حال وقتی مخاطب هدف آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کرد، شما را پیدا می‌کند و سراغتان می‌آید و در صورتی که محصول شما همان محصول مد نظر او باشد از شما خرید خواهد کرد. به همین خاطر است که می‌گوییم دوران بازاریابی سنتی به پایان رسیده و زمان بازاریابی مدرن که همان بازاریابی محتوایی است، آغاز شده است.

۶. برندسازی با استفاده از فناوری بسیار آسان شده است

در گذشته اگر کسی می‌خواست در کسب و کار خودش به معروفیت برسد و به یک برند تبدیل شود، لازم بود که چندین سال با یک برند در یک مکان خاص کار کند تا همه او را بشناسند و سراغ او بیایند. حال مسئله این بود که اینترنت رونق چندانی نداشت و به همین خاطر برند شما تنها در شهر محل کار شما معروف می‌شد. حال اوضاع کاملاً تغییر کرده است و برندسازی دیگر محدودیت مکانی ندارد.

کافی است که یک وب‌سایت راه اندازی کنید، وارد شبکه‌های اجتماعی شوید و محتوای باکیفیت و ارزشمند برای کسب و کار و محصولات خودتان تولید کنید. با انجام این کار دیگر تمامی مخاطبان هدف خیلی راحت به شما دسترسی دارند و می‌توانند نیازشان را به کمک شما برطرف کنند.

تا به اینجای کار تلاش کردیم که گوشه‌ای از مهم‎ترین تأثیرهای فناوری بر کسب و کارها را نام ببریم و بفهمیم که اگر از تکنولوژی برای به روزرسانی کسب و کارهای خودمان استفاده کنیم تا چه حد می‌توانیم موفق عمل کنیم. در ادامه قصد داریم به چند مورد از مهم‌ترین ابزارهای تکنولوژی برای به روزرسانی و رونق کسب و کارها اشاره کنیم.

۳ ابزار عالی برای به روزرسانی، رونق و توسعه کسب و کار

 در این بخش از مقاله تصمیم داریم به ۳ ابزار عالی برای به‌روزرسانی کسب و کارهای خودمان اشاره کنیم. این سه ابزار می‌تواند تفاوت شگفت انگیزی در میزان فروش شما ایجاد کند.

ابزار اول: فتوشاپ

بله! فتوشاپ! همین فتوشاپی که خیلی از افراد همه روزه با آن در ارتباط هستند می‌تواند مشتری را مات و مبهوت کند و به سمت کسب و کار شما بکشاند. اگر یک گرافیست و عکاس حرفه‌ای در کسب و کار خود داشته باشید می‌توانید تصویر محصولات خود را به شکلی جذاب به مشتری نشان دهید و او را جذب کنید.

البته کاربرد فتوشاپ تنها تصویر محصول نیست. با استفاده از آن می‌توانید محتوای ویدیویی و تصویری زیبا و جذابی تولید کنید. یکی از انواع جذاب محتوا که ترکیبی از محتوای تصویری و ویدیویی محسوب می‌شود و می‌تواند تأثیر زیادی روی مخاطب بگذارد، گیف است. یکی از مقالات همیار آکادمی شیوه تولید گیف با استفاده از فتوشاپ را به شما آموزش می‌دهد. برای خواندن این مقاله می‌توانید به  چگونه گیف بسازیم ؟  مراجعه کنید.

ابزار دوم: اینستاگرام

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای به روزرسانی کسب و کار شما هستند. شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارد که می‌توانید محصولات خودتان را در آن عرضه کنید و به فروش برسانید ولی اینستاگرام حال و هوای متفاوتی دارد. این شبکه اجتماعی پرطرفدار بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد و به همین خاطر پتانسیل درآمدزایی آن واقعاً عالی است.

تلاش آقای حاجی محمدی در دوره کسب درآمد از اینستاگرام آن است که دانشجو پس از پایان دوره بتواند اینستاگرام را به یک ماشیبن پول‌سازی و کسب درآمد برای خودش تبدیل کند. وی خودش در مورد این دوره می‌گوید: « زمانی که یادگیری اینستاگرام را شروع کردم ۲ هزار نفر فالور داشتم و اولین هدفم رسیدن به ۱۰ هزار فالور بود، الان که به ۱۰۰ هزار فالور رسیدم متوجه شدم که دنیای اینستاگرام آخر ندارد و برای کار تخصصی من هم یک فضای عالی است. »

در صورتی که شما هم تمایل به شرکت در این دوره ارزشمند دارید کافی است به دوره کسب درآمد از اینستاگرام  مراجعه کنید.

ابزار سوم: AnyDesk

وقتی بخواهید کسب و کار خودتان را اینترنتی کنید، قرار نیست که لزوماً کسب و کار خود را با نیروهای حضوری آغاز کنید. می‌توانید نیروی دورکار استخدام کنید ولی استخدام دورکار به معنای عدم ارتباط نیست. با استفاده از ابزارهای ارتباطی موجود مانند Any Desk می‌توانید صفحه نمایش خود را با کارمندتان به اشتراک بگذارید یا او صفحه نمایش خودش را با شما به اشتراک بگذارید و از این راه با هم ارتباط برقرار کنید.

ممکن است کارمند دورکار ایده‌ای داشته باشد که بخواهد با شما در میان بگذارد یا لازم باشد که شما ایده‌ یا آموزشی به او بدهید، در این صورت AnyDesk در کنارتان خواهد بود. همیار آکادمی مقاله‌ای برای آموزش انی‌دسک دارد که در صورت تمایل با مراجعه به آموزش کار با AnyDesk  می‌توانید کار با این ابزار مهم را یاد بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *