اکوسیستم

فروش آنلاین، راهکار بقای کسب و کارها

جلسه هماهنگی غرفه داران اینوتکس، به همراه پنل بررسی رویدادهای آنلاین جهان، برگزار شد.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو در ابتدای این جلسه مجازی ابتدا علی دادرس کارشناس دبیرخانه اینوتکس ۲۰۲۰ به ارائه توضیحاتی درباره نمایشگاه و بخش های جانبی آن پرداخت. به گفته کارشناس دبیرخانه نمایشگاه، تا چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه یعنی به فاصله یک هفته تا برگزاری اولین نمایشگاه آنلاین بین الملی کشور، بیش از ۴۰۰ غرفه دار ثبت نام کرده اند که انتظار می رود هفته آینده نیز این تعداد افزایش یابند. در ادامه توضیحات مختصر مربوط به برخی از بخش های نمایشگاه را مشاهده می فرمایید:علی دادرس کارشناس دبیرخانه اینوتکس

یکی از پرطرفدارترین بخش های نمایشگاه هرسال، بخش استیج آن بوده است. در بخش استیج این دوره بیش از ۲۰ سخنران برتر از داخل و خارج از ایران حضور دارند و غرفه داران و بازدید کنندگان امکان استفاده از این جلسات را دارند.

همچنین در بخش پاویون منتورشیپ امکان مشاوره گرفتن از افراد شناخته شده اکوسیستم نوآوری کشور برای شرکت کنندگان نمایشگاه مهیا شده است. در این بخش بیش از ۲۰۰ ساعت جلسه مشاوره فراهم شده است که علاقه مندان می توانند از این فرصت برای راهنمایی گرفتن از افراد شاخص اکوسیستم استفاده نمایند. کارخانه نوآوری های وی مسئولیت برگزاری این بخش از نمایشگاه را بر عهده گرفته است.

یکی دیگر از بخش های جذاب برای استارتاپ ها، بخش اینوتکس پیچ است. مرحله مقدماتی اینوتکس پیچ این دوره در شش شهر اصفهان، ساری، زاهدان، ارومیه، اهواز و تهران برگزار گردید و تیم های منتخب به مرحله نهایی رسیدند. در اینوتکس پیچ امسال شاهد استارتاپ بتل (نبرد استارتاپی) خواهیم بود و هر تیم علاوه بر دفاع از ایده خود، باید بتواند ایده تیم مقابل را هم نقد کند و به مناظره با آن تیم بپردازد.

از بخش های جدید نمایشگاه امسال باید به بخش اینوگیم اشاره کرد. شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال امکان رقابت در قالب بازی های رایانه ای باهم را خواهند داشت. مسئولیت برگزاری این بخش از نمایشگاه بر عهده مجموعه پلی پاد خواهد بود و افراد در دو بخش بازی های استیریم و کژوال به رقابت خواهند پرداخت.

پس از صحبت های علی دادرس، نوبت به پنل بررسی رویدادهای آنلاین جهان رسید. در این پنل که مجری گری آن بر عهده رضا غیابی قرار داشت، آقایان سجاد عباسی فشمی به عنوان دبیر نمایشگاه ۲۰۲۰، حسام حسینی به عنوان مدیر مجموعه اثنا (مجری رویداد) و خانم راحله میلادی از مجموعه بنتا (پارتنر بخش خدمات استارتاپی) حضور داشتند. آمار و ارقام جالبی در این پنل بیان شد، از جمله این موضوع که ۱۵ درصد صنایع جهان برای بقای کسب و کارشان پس از بحران کرونا به سمت راه اندازی بخش دیجیتال فروش محصولات و خدمات خود روی آورده اند. همچنین بیان شد که ۸۰ درصد رویدادهای استارتاپی جهان و ۵۰ درصد رویدادهای استارتاپی ایران پس از کرونا کنسل شده اند.

پنل بررسی رویداد های آنلاین جهان

در بخش دیگری از این پنل، سجاد عباسی فشمی به مراحل تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری نمایشگاه پرداخت و چالش های پیش روی نمایشگاه و بخش های جانبی آن برای برگزاری آنلاین را تشریح کرد. وی با بیان این موضوع که بیش از ۲۵ مجموعه خصوصی در کنار هم برای برگزاری این ابر نمایشگاه فعالیت می کنند، از تصمیم برگزاری آنلاین این رویداد به عنوان تصمیمی جسورانه برای همه بخش ها یاد کرد.

حسام حسینی پنلیست دیگر این برنامه بود. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در ساختمان مجازی طراحی شده برای این منظور، به آرزوی پیشین مسئولین امر در برگزاری نمایشگاه در پارک پردیس و علاقه مندی به طراحی و ساخت بنایی برای این منظور اشاره کرد. ایشان به فرصت طراحی همان بنا به صورت مجازی اشاره کرد و کرونا را فرصتی برای عیاق شدن افراد با تکنولوژی خواند.

در بخش دیگر این پنل، راحله میلادی با اشاره به علاقه مندی ۵۲ درصد از شرکت کنندگان رویداد های آنلاین به تجربه شرکت حضوری در این رویدادها، به تمهیدات اندیشیده شده برای علاقه مندان به حضور در پارک پردیس به صورت محدود و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی اشاره کرد.

معرفی اپلیکیشن نمایشگاه

پس از این پنل نوبت به معرفی خدماتی که به غرفه داران و بازدیدکنندگان ارائه می شود، رسید. در این بخش به امکان تناظریابی برای بازدیدکنندگان و امکان استفاده از خدمات مشاوره، گیم و … اشاره شد. همچنین اقلام تبلیغاتی قابل طراحی برای غرفه داران نیز معرفی گردید. در انتها اپلیکیشن نمایشگاه هم معرفی شد و به امکان ارتباط گرفتن با هر بازدید کننده و استفاده از استیج ها و … اشاره گردید.

اینوتکس 2020

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *