اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۰)

تجربه برگزاری آنلاین نمایشگاه اینوتکس قابل بسط به دیگر نمایشگاه های بزرگ کشور

نمایشگاه اینوتکس با شعار اکوسیستم نوآوری زیر یک سقف و با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان بازیگران مختلف حوزه فناوری و نوآوری برگزار می شود. افراد و فعالان اکوسسیتم نوآوری اعم از استارتاپ ها، شتابدهنده ها، سرمایه گذاران خطرپذیر، شرکت های بزرگ و نهادهای دولتی و حاکمیتی با حضور در این نمایشگاه به ارائه توانمندی های خود و شبکه سازی با دیگر فعالان می پردازند.

اینوتکس ۲۰۲۰ در شرایطی به صورت آنلاین برگزار شد که گمان می‌رفت شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری این نمایشگاه شود. این نمایشگاه در سال های پیش به صورت حضوری برگزار می شد و با تدبیر دبیرخانه و همکاران نمایشگاه، از ظرفیت های فضای مجازی برای برگزاری آنلاین آن بهره برده شد. شروع اینوتکس با استقبال ۱۰ هزار نفری مخاطبان از افتتاحیه نمایشگاه همراه بود و این استقبال در طول زمان برگزاری نمایشگاه هم ادامه داشت، چنانکه در روز پایانی نمایشگاه، بیش از ۱۳ هزار نفر به صورت آنلاین فینال بخش رقابت های استارتاپی اینوتکس (اینوتکس بتل) را مشاهده کردند.

تمامی بخش های جانبی با استفاده از بستر آنلاین نمایشگاه اینوتکس برگزار شدند و استفاده از ابزارهای برخط سبب استقبال بیشتر از برنامه های اینوتکس شد. برگزاری آنلاین نمایشگاه سبب شد تا افراد از نقاط مختلف کشور به محتوای اینوتکس دسترسی داشته باشند و بتوانند در این بستر با فعالان حوزه نوآوری و کارآفرینی ارتباط برقرار کنند. بسترهای آنلاین تهیه شده برای نمایشگاه اینوتکس پس از نمایشگاه نیز قابل بهره برداری خواهد بود و دبیرخانه نمایشگاه در حال برنامه ریزی برای استمرار استفاده از این بستر است.

در نهمین دوره از اینوتکس بیش از ۱۵۰ جلسه مشاوره و منتورشیپ در پاویون منتورشیپ برنامه ریزی و برگزار شد. در بخش کافه سرمایه بیش از ۳۵۰ جلسه میان سرمایه گذاران و استارتاپ ها برگزار شد و با توجه به استقبال به عمل آمده امکان ثبت نام و تشکیل جلسات پس از زمان رسمی نمایشگاه هم فراهم شد. بخش کوآپ نمایشگاه نیز با هدف برقراری تعامل میان استارتاپ ها و شرکت های بزرگ فعالیت داشت که در این بخش نیز ۳۰ جلسه برگزار گردید. در بخش اینوجوان که هر سال از بخش های پرمخاطب نمایشگاه بوده است، ۷ ساعت محتوای آموزشی برای نوجوانان ارائه شد که بیش از ۱۰۰ هزار دقیقه بازدید از آن صورت گرفته است. همچنین در بخش استیج که از روز اول تا سوم نمایشگاه برگزار شد، سخنرانی ها، پنل ها و مناظراتی برگزار شد که مجموعه ۶۵ صاحب‌نظر در آن‌ها حضور داشتند و دانش و تجربیات خود را به مخاطبان منتقل کردند.

اینوتکس پیچ و اینوتکس بتل بخش های هیجانی نمایشگاه بود. فینال اینوتکس پیچ با حضور ۱۲ تیم برگزیده رویدادهای اینوتکس پیچ که در ۶ استان مازندران، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و تهران برگزار شده بود، برگزار شد و در نهایت سه تیم سایکلاپس، آنتی آلوپیسا و سوچن به ترتیب اول تا سوم شدند و جوایز هشت، پنج و سه میلیونی مسابقه را دریافت کردند. همچنین تیم آیدیا به عنوان برگزیده مردمی معرفی شد. در بخش بتل که به صورت مناظره دو به دو میان تیم‌ها برنامه ریزی شده بود، تیم چمدون توانست مقام اول را کسب کند و جایزه ۵ میلیون تومانی را به خود اختصاص دهد.

آیین اختتامیه نمایشگاه در شامگاه ۲۵ مرداد ۹۹ برگزار شد و همزمان با حضور رئیس و دبیر نمایشگاه از پوستر اینوتکس ۲۰۲۱ رونمایی شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *