اخبار استارتاپیاخبار اطلاعات و ارتباطاتاطلاعات و ارتباطاتکارآفرینی و استارتاپ

اعطای تسهیلات از سوی صندوق نوآوری به شرکت های حوزه فناوری اطلاعات

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات و حمایت های بلاعوض به شرکت های حوزه فناوری اطلاعات اعطا می کند.

سیاوش ملکی فر، معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی در «رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات (افتا) که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان با خدمات صندوق آشنا نیستند، در صورتی که شرکتها حتی کوچکترین آنها می‌توانند از خدمات صندوق نوآوری بهره مند شوند.

ملکی فر با اشاره به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: چهار دسته خدمات شامل تسهیلات مالی، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی (کمک بلاعوض) به شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق اعطا می شود.

وی با بیان اینکه این صندوق برای تامین مالی قراردادهای همکاری فناورانه بین طرف های عرضه و تقاضا ابزارهای متفاوتی دارد، گفت: تسهیلات برای طرف تقاضا از تسهیلات لیزینگ است که هر خریدار می تواند ۷۰ تا ۸۰ درصد مبلغ خرید خود از شرکت دانش بنیان را با نرخ ۸ تا ۹ درصد به مدت ۳ سال از صندوق دریافت کند.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برای طرف مقابل، عرضه انواع ضمانت نامه، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات تولید صنعتی، حمایت بلاعوض اخذ استانداردها، حمایت بلاعوض حفاظت از مالکیت فکری و آموزش و مشاوره های فنی و مدیریتی از سوی صندوق در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ رویداد معرفی نیازهای فناورانه از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، عنوان کرد: دراین رویدادها هزار و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان حضور داشتند و هزار و ۶۵۹ نیاز فناورانه معرفی شد. همچنین چهار هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه در این رویدادها منعقد شده است.

ملکی فر گفت: حمایت از حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های داخلی از دیگر تسهیلات صندوق است، از آن جمله می توان به نمایشگاه الکامپ، نمایشگاه بین المللی تلکام، نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران، نمایشگاه صنعت بومی سایبری، نمایشگاه الکامپ- شهر هوشمند، نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۰، نمایشگاه شهر هوشمند، نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن، جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی و نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی ۲۳۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای داخلی وخارجی ارایه می کند، گفت: این صندوق برای اخذ ۸ استاندارد داخلی و خارجی شامل مجوز فتا، ارزیابی امنیت محصول، مجوز پدافندی، کمک بلاعوض ارایه می کند.

به گفته معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی، این حمایت ها تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای تاییدیه‌های داخلی، تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای تخصصی و ۱۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای صادراتی اعطا می کند.

وی عنوان کرد: برای مالکیت فکری نیز تا سقف ۹ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع داخلی، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع خارجی، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت نشان تجاری خارجی و تا ۴۵ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت طرح صنعتی خارجی و تا سقف ۲۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت حق به نژادی به شرکت‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات اعطا می شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *