اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

شهردار ۴۰۰ نیاز فناورانه شهرداری را اعلام کرد

شهردار تهران گفت: در حال حاضر ۲۰ پروژه مهم را با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در شهرداری آغاز کرده‌ایم و امیدواریم که این دوره منشأ تحولاتی باشد.

شهردار تهران امروز در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران که در محل کارخانه نوآوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و محسنی‌ بندپی استاندار تهران برگزار شد، گفت: منطقه البرز دارای بیش از ۳۰ درصد گردش اقتصادی و ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی است.

پیروز حناچی افزود: استان البرز ۲۰ درصد جمعیت کشور را دارد، ازاین‌رو نیاز است که طبق سیاست‌های عمومی از ظرفیت این استان‌ها استفاده شود.

حناچی با تأکید بر تغییر کاربری بسیاری از کارخانه‌ها گفت: اوایل دهه ۷۰ بود که اولین کشتارگاه به مرکز فرهنگی تبدیل شد و به دنبال آن کارخانه چرم‌سازی در تبریز به دانشگاه، کارخانه نساجی کرمان به کتابخانه ملی و … مورد پیگیری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: باید از فرصت‌های باقی‌مانده به گونه‌های مختلفی استفاده کنیم، ازاین‌رو باید دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز نوآوری به حلقه اتصال رفع نیازها کشور متصل شوند. ما باید برای این حلقه اتصال شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانند نیازها را برطرف کنند.

وی با اشاره به یکی از نتایج همکاری‌های شهرداری با معاونت علمی که منجر به تولید محصول بومی می‌شود، افزود: تا پایان امسال به اولین رام متروی تهران که تا ۸۵ درصد داخلی‌سازی شده، دست پیدا می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه این قطار توسط محققان جهاد دانشگاهی در حال ساخت است، تأکید کرد: تاکنون ۳۵ درصد یک رام مترو پیشرفت فیزیکی داشته است.

۴۰۰ نیاز فناورانه شهرداری اعلام شد

حناچی با تأکید بر اینکه آمادگی داریم بسیاری از خدمات را با استفاده از دستاوردهای فناورانه محققان کشور ارائه کنیم، گفت: اکنون بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه را در وب‌سایتی مربوط به شهرداری تهران قرار داده‌ایم که مراکز نوآوری به این نیازها دسترسی داشته باشند و در راستای حل آن بر آیند.

شهردار تهران با اشاره به مرکز فناوری و نوآوری شهر هوشمند بیان کرد: این مرکز را با همکاری معاونت علمی و فناوری و حضور فعالان در عرصه اکوسیستم فناوری و نوآوری راه‌اندازی کرده‌ایم. وی با تأکید بر اینکه ما تصدی‌گری در کارمان نداریم، افزود: در این راستا بستری فراهم کرده‌ایم که بخش‌های خصوصی بتوانند کارهای خود را به ما ارائه دهند.

اجرای ۲۰ پروژه با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها

حناچی با بیان اینکه اکنون ۲۰ پروژه مهم با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها داریم، گفت: انجام این پروژه‌ها آغاز شده است و امیدواریم که این دوره منشأ تحولی به واسطه محققان کشور باشد. وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با خلاقیت و نوآوری جایگزینی برای روش‌های قدیمی با منابع محدودمان داشته باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۳]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *