اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش بنیان صادر شده است

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون گفت: از محل حمایت‌های صندوق، تاکنون صدور ۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان عملیاتی شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اعلام حمایت از تعاونی های زنان سرپرست خانوار و شرکت های تولید ماسک و مواد ضدعفونی، از اختصاص خط اعتباری ویژه برای تعاونی‌های دانش بنیان و صدور ضمانت‌نامه تا سقف ۵۰ میلیارد تومان برای دانش بنیان ها خبر داد.

مهدی حسین‌نژاد اظهار کرد: اولویت ما در بحث صدور ضمانت‌نامه شرکت‌های دانش بنیان است و برایشان خط اعتباری ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم و در صورتی که شرکت‌های دانش بنیان درخواست بدهند محدودیتی در صدور ضمانت‌نامه نداریم.

صدور ۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان

وی افزود: در تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم، مقرر شد تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان شرکت‌های دانش بنیان را به ما معرفی کنند که تاکنون به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان معرفی شده و در حال بررسی و صدور ضمانت‌نامه هستیم.

به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، از محل حمایت‌های صندوق، تاکنون صدور ۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان عملیاتی شده است.

زنان سرپرست خانوار در اولویت ضمانت صندوق

حسین‌نژاد در ادامه زنان سرپرست خانوار را از دیگر اولویت‌های صندوق نام برد و گفت: تعاونی‌های زنان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار برای ما بسیار در اولویت هستند و برای حمایت از آن‌ها کارمزدشان را به‌صورت قسطی دریافت می‌کنیم؛ همچنین تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان صدور ضمانت‌نامه برای تعاونی‌های زنان در نظر گرفته‌ایم و زنجیره‌ای از تأمین مواد اولیه تا راهیابی به بازار را برایشان پیش‌بینی کرده‌ایم تا از این طریق آن‌ها را تحت پوشش و حمایت قرار بدهیم.

وی افزود: درصدد هستیم تا با سامان‌دهی تعاونی‌های زنان و اتصال به سرمایه گذاران دیگر از طریق نظام تأمین مالی خرد تضمین شده آن‌ها را به شرکت‌های سهامی بزرگ واگذار کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون از تعاونی‌های بزرگ مقیاس همچون تعاونی‌های توسعه عمران شهرستانی و تعاونی‌های سهامی عام به‌عنوان دیگر اولویت‌های صندوق نام برد.

صدور ضمانت‌نامه برای ۵۰ تعاونی تولید ماسک و مواد ضدعفونی

حسین‌نژاد درباره حمایت صندوق از تعاونی‌های تولید ماسک و دستکش نیز گفت: در ایام کرونا تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین معاونت امور تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق بسته شد که بر اساس آن ۵۰ شرکت تعاونی که در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی فعالیت داشتند، به ما معرفی شدند و با‌توجه‌به نیاز کشور در اسرع وقت برایشان ضمانت‌نامه صادر کردیم.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد کسانی که معرفی شده‌‌اند، ضمانت‌نامه‌های خود را دریافت کردند و صندوق برای تسهیل دریافت تسهیلات، اختیار تشکیل پرونده‌ها را به شعب بانک واگذار کرد تا ضمن جلوگیری از مراجعه حضوری افراد، از اتلاف وقت و زمان متقاضیان جلوگیری و دریافت تسهیلات با صدور مجوز تسهیل شده باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
قطره
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *