رپرتاژ

همه چیز درباره تبلیغات گوگل

اگر به تازگی با حوزه مارکتینگ آشنا شدید می توانید با خواندن این مطلب همه چیز درباره تبلیغات گوگل را متوجه شوید و سرمایه گذاری کسب و کار خود را آغاز کنید. برای راحتی هر چه بیشتر شما از چند مثال استفاده کردیم تا مطالب را به شکلی ساده بیاموزید.

لیمو HR

وب سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند یا بهینه سازی های لازم را انجام نداده اند، برای بیشتر دیده شدن و جذب مشتری ناچار هستند که از تبلیغات استفاده کنند. عموما دیده می شود که سایت های بزرگ هم از این روش بازاریابی بهره می برند.

تبلیغات می تواند با استفاده از شیوه های مختلف انجام شود، اما امروز ما به شما همه چیز درباره تبلیغات گوگل را می گوییم و متوجه می شوید که چرا باید در گوگل تبلیغ کنید.

بر اساس آماری که Webfx منتشر کرده، ۶۵ درصد از شرکت های تازه راه اندازی شده از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده می کنند. آمار جالبی دیگر به چشم می خورد که میانگین سرمایه گذاری ۱ دلار، سود ۸ دلاری برای کسب و کارها داشته است. در واقع پارس ادوردز از طریق تبلیغات گوگل به کسب و کارهای آنلاین کمک می‌کند تا در نتایج گوگل که مرتبط با کسب و کارشان است، بیشتر دیده شوند.

در ادامه کاملا همه چیز درباره تبلیغات گوگل را به شما توضیح می دهیم.

چرا باید از فضای تبلیغاتی گوگل استفاده کنید؟

این یکی از اصلی ترین سوالات به وجود آمده در ذهن کارفرمایان است. به احتمال زیاد با خود می گویند: من چرا باید تبلیغ کنم، وقتی میدونم هیشکی رو تبلیغ کلیک نمی‌کنه!؟ شاید این افراد فکر می کنند که ایده ذهنی آنها کاملا درست است؛ اما سخت در اشتباهند.

چونکه وب سایت Wordstream، تحقیقی انجام داده و به این نتیجه رسیده که بیش از ۶۴ درصد کاربران هنگامی که قصد خرید دارند روی نتایج تبلیغاتی کلیک می کنند؛ چون معقتدند که نتایج مناسبی دریافت می‌کنند. (منظور ما به خدمات عالی مانند تخفیف و پیشنهادهای رایگان برای جذب مشتریست).

موضوع مورد توجه دیگر فضای تبلیغاتی گوگل که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، تعداد جستجوهای انجام شده کاربران در موتور جستجوی غول مارکتینگ جهان است. تا به حال فکر کرده اید که چه تعداد جستجو در گوگل انجام می شود؟

در هر ثانیه بیش از ۶۰۰۰۰ جستجو در گوگل انجام می شود. البته تمام این تعداد شامل تبلیغ نیستند و مسلما همه آنها به زبان فارسی نیستند. اگر ۱ درصد این تعداد را شامل تبلیغات و زبان فارسی بدانیم، ۶۰۰ جستجو در ثانیه به زبان فارسی انجام می‌شود که می توانند شامل تبلیغات گوگل باشند. (البته این تنها یک مثال است). ممکن است تعداد جستجوی تبلیغاتی فارسی در ثانیه بیشتر یا کمتر از مثال ذکر شده باشد.

مساله بعدی که باید در زمینه تبلیغات گوگل بدانید و می توان به جرئت گفت که برای بیش از ۹۰ درصد استارت آپ‌های ایرانی مهم است، هزینه تبلیغات در گوگل است.

هزینه تبلیغات در گوگل

می توان گفت هزینه این روزها به کلمه ای ضروری در زندگی همه ما تبدیل شده است. به عنوان مثال، چند سال پیش اگر به سوپرمارکت میرفتیم، قیمت جنس های ریز را از مغازه دار نمی پرسیدیم و شاید بیشتر از نیازمون خریم می کردیم. اما امروز کمتر این مساله به چشم می خورد و بیشتر افراد هرچیزی را که میخواهند بخرند، اول هزینه آن را می پرسند.

امروزه مدیریت هزینه‌ها برای کسب و کارهای آنلاین هم اهمیت بیشتری یافته است و کارفرمایان ابتدا می‌خواهند همه چیز درباره هزینه تبلیغات گوگل برای کسب و کارشان را بدانند.

به عقیده ما و بسیاری از همکاران، تبلیغات گوگل ارزان ترین نوع بازاریابی آنلاین به شمار می رود. چرا؟! چون میانگین هزینه تبلیغات در گوگل به زبان فارسی بین ۵ تا ۶ سنت است. حتی می توان با ۱ یا ۲ سنت هم تبلیغات انجام داد؛ شاید کارفرمایی که فروشنده فرش است با خود فکر کند: یعنی چی که با ۵ سنت میشه تبلیغات گوگل انجام داد؟ یعنی من میتونم با ۵ سنت هزینه، فرش های چند میلیونی بفروشم؟ بله می توانید! اما به شرایط هم بستگی دارد.

پرداخت هزینه به ازای هر کلیک

برای کسانی که سوال پیش آمده که هزینه ۵ یا ۶ سنت چه معنایی دارد، باید بگوییم که شما به ازای هر کلیکی که دریافت می کنید، حدودا ۵ یا ۶ سنت هزینه می کنید.

پرداخت هزینه به ازای هر کلیک

یعنی اینکه تبلیغات گوگل به کاربر نمایش داده می شود و هنگامی که او روی نتیجه شما کلیک می کند، یک مبلغی از حساب گوگل ادز شما کم می شود. (در ادامه میگوییم گوگل ادز چیست).

ممکن است که شما برای عبارتی پیشنهاد ۵ سنت ارائه کنید، اما رقیب شما برای هر کلیک دریافتی از تبلیغات گوگل ۷ سنت هزینه کرده باشد. به این ترتیب شانس شرکت رقیب برای دریافت مشتریان احتمالی، بیشتر از شماست؛ چون پیشنهاد بهتری ارائه کرده و به احتمال زیاد رتبه تبلیغاتی بهتری را در اختیار می گیرد. اما رتبه بندی نتایج تبلیغاتی تنها به هزینه پیشنهادی مربوط نمی شود. (در ادامه بیشتر درباره آن توضیح می دهیم).

تعریف پلتفرم گوگل ادز

شرکت گوگل برای راهنمایی کاربران خود چند ابزار تجزیه و تحلیل طراحی کرده و هر کدام از آنها برای استفاده متخصصین متفاوتی مناسب است.

به عنوان مثال، برای اینکه صاحبان وب سایت از ورودی های ارگانیک گوگل خود خبر داشته باشند، می توانند از ابزار سرچ کنسول استفاده کنند. ابزارهای دیگری نیز در دسترس هستند که فضای معرفی آنها در این مقاله وجود ندارد.

برای اجرای تبلیغات گوگل و مدیریت آنها لازم است که از پلتفرم گوگل ادز استفاده کنید. این ابزار گوگل به کاربران اجازه می دهد انواع کمپین های تبلیغاتی مورد نظرشان را اجرا کنند.

گووگل ادز

شرکت پارس ادوردز مفتخر است که میزبانی تبلیغات کسب و کار شما را بر عهده بگیرد و با توجه موفقیت های خوبی که کسب کردیم، می توانیم بیشترین میزان بازگشت سرمایه بالا از تبلیغات گوگل را برای شما به ارمغان بیاوریم. اما هیچ تضمینی در این کار وجود ندارد، چون تمام پروسه مربوط به کاربران می باشد که تصمیم بگیرند روی تبلیغ کلیک کنند یا خیر و یادتان باشد که شما تنها به ازای کلیک کاربران به گوگل هزینه پرداخت می‌کنید و نه نمایش تبلیغات.

لازم به ذکر است که برخی ویژگی های جذاب وجود دارند که توسط خود گوگل معرفی شده اند و روی میانگین کلیک بیشتر تاثیر گذارند. آنها افزونه های گوگل هستند.

تاثیر افزونه های گوگل ادز در میانگین کلیک تبلیغات گوگل

افزونه های متعددی برای تبلیغات گوگل وجود دارد که جذابیت نمایش نتیجه های پولی را بیشتر می کند و این عامل باعث می شود که کاربران میل بیشتری برای کلیک روی تبلیغات داشته باشند. مهمترین بین این ویژگی ها وجود ندارد، اما معمول ترین افزونه های گوگل ادز، سایت لینک، افزونه Callout و Structured Snippet هستند که عموما در تبلیغات از آنها استفاده می شود.

به عنوان مثال، افزونه سایت لینک این امکان را به تبلیغ کننده می دهد تا چند لینک مرتبط با عنوان اصلی تبلیغات گوگل را به کاربران نمایش دهد. نحوه نمایش آن مسلما در دسکتاپ و موبایل متفاوت است، اما در هر دو دستگاه باعث افزایش نرخ کلیک می شود.

البته برخی افزونه های گوگل ادز به زبان فارسی فعال نمی شوند؛ مانند موقعیت مکانی، افزونه قیمت و افزونه تصویر که تا به حال در تبلیغات گوگل شرکت های ایرانی دیده نشده اند. و در آخر برای اینکه همه چیز درباره تاثیر سرمایه گذاری در تبلیغات گوگل را بدانید، به سوالی که ممکن است برای بیشتر شما پیش بیاید پاسخ می دهیم.

آیا تبلیغات گوگل ارزش سرمایه گذاری را دارد؟

قطعا ارزش دارد؛ اما به نحوه تبلیغات شما نیز مربوط می شود.

اجازه دهید این موضوع را به طور کامل برای شما توضیح دهیم.

برای اینکه تبلیغات گوگل شما بالاترین رتبه نتایج را به خود اختصاص دهد، لازم است چند مساله را رعایت کنید.

به عنوان مثال، میانگین کلیک روی سایت در مقابل تعداد نمایش ها یکی از سیگنال های تعیین رتبه تبلیغات گوگل است. مثلا اگر لینک تبلیغاتی شما در صفحه نتایج گوگل نمایش زیادی داشته باشد، اما کلیک های اندکی دریافت کند، رتبه بندی تبلیغات گوگل شما تغییر می کند و به احتمال زیاد پایین تر از سایر نتایج قرار می گیرید.

موضوع دیگر به صفحه لندینگی مربوط می شود که برای ورود کاربر طراحی شده. همچنین میانگین ماندگاری کاربر در صفحه و میزان تعامل او با صفحه سایت، فاکتور بسیار مهمی برای تعیین رتبه به شمار می رود. علاوه بر آنها، پیشنهاد هزینه ای شما برای هر کلیک نیز عامل مهمی به شمار می رود. به عنوان مثال، میانگین هزینه به ازای کلیک عبارت “آموزشگاه فنی برق” ۶ سنت است. شما نباید انتظار داشته باشید که با پیشنهاد ۱ سنت اولین رتبه را به خود اختصاص دهید.

بسیار مهم است که حضور رقبا را در نتایج تبلیغاتی دست کم نگیرید. آنها می توانند با طراحی زیبا، عنوان جذاب و هزینه بیشتر برای هر کلیک جایگاه شما را در اختیار بگیرند. به این ترتیب می توانند مشتریان احتمالی شما را به وب سایت خودشان هدایت کنند. بنابراین تبلیغات گوگل ارزش سرمایه گذاری را دارد، اما مانند هر محل کسب و کار باید رقبای خود را بشناسید و توان رقابت با آنها را در تمامی زمینه ها داشته باشید.

همچنین توصیه می کنیم که از افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز بهترین استفاده را داشته باشید و با جذابیت نتیجه خود کلیک بیشتری دریافت کنید. در غیر این صورت تبلیغات شما بی فایده خواهد بود و سودی از این سرمایه گذاری نسیب شما نمی شود. سرمایه گذاری خود را با پارس ادوردز آغاز کنید و همه چیز درباره تبلیغات گوگل را می توانید در وبلاگ پارس ادوردز بخوانید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۵ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. ممنون از اطلاعاتی که منتشر کردید. مقاله خوبی بود، حتما تو برنامه هام استفاده از گوگل ادز هم اضافه میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *