اخبار استارتاپی

رویداد APITALK برای برنامه نویسان

اولین رویداد ای پی آی تاک برگزار می شود.

لیمو HR

امروزه کسی برای شروع یادگیری برنامه نویسی با چالش مواجه نیست. ده‌ها هزار منبع به زبان های مختلف در سطح اینترنت وجود دارند و بسیاری از آموزش های اولیه رایگان هستند. در دنیای امروز فاصله هر فرد با ورود به دنیای برنامه نویسی تنها یک تصمیم است. از طرف دیگر، برنامه نویسی خصوصا برنامه نویسی وب یکی از زمینه‌های شغلی پردرآمد در ایران و جهان است و در سال‌های اخیر با رشد استارتاپ ها و کسب و کارهای الکترونیک، رقابت در این زمینه برای به دست آوردن موقعیت‌های شغلی به حداکثر رسیده است. برای غلبه بر این رقابت باید چه کرد؟ پاسخ قطعا در یک کتاب یا یک سایت پیدا نمی‌شود و نیاز به جستجوی بسیار دارد. تجربیات برنامه‌نویسانی که در حال حاضر در این اکوسیستم فعال بوده و به موفقیت نسبی دست یافته‌اند، یکی از بهترین منابع برای یادگیری به حساب می‌آید. در رویداد اپی اکو ما قصد داریم در کنار انتقال تجربه، برنامه‌نویسان را با راه‌های جدید کسب درآمد آشنا کنیم.

چرا وجود رویدادها مهم هستند؟

رویدادها به برنامه نویسان کمک می‌کنند از تجربیات باسابقه‌ها استفاده کنند. به جرئت می‌توان گفت انتقال تجربه در برنامه‌نویسی بیشتر از یادگیری مبانی آن اهمیت دارد. مبانی زبان‌های برنامه نویسی مختلف به راحتی قابل دسترسی است اما برای رسیدن به جایگاه بالا در رقابت با دیگر برنامه‌نویسان نیاز به چیزی فراتر از این آموزش های اولیه پیدا خواهید کرد.

رویداد ای پی آی تاک

ما در تیم ای پی آی تاک قصد داریم برنامه نویسان را جهت انتقال تجربه دور هم جمع کنیم. در این رویداد سه سخنران مباحثی را در مورد چالش‌های پیش روی برنامه‌نویسان، نیازها و دغدغه‌های آنان مطرح کرده و سپس در قالب دو پنل، موضوعات چالشی به بحث گذاشته می‌شوند. هدف از برگزاری این رویداد، باز کردن ذهن برنامه نویسان و مطرح کردن راه‌های جدید کسب درآمد برای آن‌هاست. مباحثی که اگر قرار باشد با تجربه یاد بگیرید، زمان زیادی را از آنان تلف خواهند کرد. هسته مرکزی مباحث نیز مفهوم API است. API از دو جهت به برنامه‌نویسان کمک می‌کند:

  • کار برنامه نویسی را بسیار ساده‌تر می‌کند (لازم نیست صفر تا صد تمام بخش‌های محصول نوشته شود)
  • درآمدزایی می‌کند (از طریق توسعه API و فروش آن)

که هر دو مورد از طریق بازار اپی اکو برای برنامه نویسان گرامی در هر سطحی ممکن شده است. در این رویداد قصد داریم این دو کاربرد API را به صورت دقیق‌تر بررسی کرده و راهکارهای جدیدی پیش روی برنامه‌نویسان نوپا، مدیران استارتاپ، مدیران فنی و… قرار دهیم. استفاده از API با برداشتن فشار از روی دوش توسعه‌دهندگان، کسب‌وکارها را به خلق ایده های جدید نزدیک خواهد کرد. درآمدزایی با API هم در حال حاضر یک منبع درآمد قابل اتکا برای برنامه‌نویسان خارجی به حساب می‌آید. این اتفاق به زودی در ایران هم خواهد افتاد!

کلام آخر

رویداد ای پی آی تاک راهی است که بدون تجربه کردن تجربه کنید! در این رویداد برنامه نویسان باسابقه تجربیات خود را با شما در میان خواهند گذاشت. اما موضوع به همینجا ختم نشده و راه‌های تازه‌ای جهت توسعه برنامه و درآمدزایی از طریق API economy به شما معرفی می‌شوند. همه‌ی این‌ها در نهایت به شما کمک می‌کنند «مزیت رقابتی» کسب کرده و خود یا کسب و کارتان را ارتقا دهید.

برای ثبت نام در رویداد به این لینک مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *