رپرتاژ

آنچه درباره نسل جدید صندوق های فروشگاهی نمی دانید

لیمو HR

با روی کار آمدن صندوق‌ های فروش مکانیزه و همه‌گیر شدن استفاده از این صندوق‌ها، دیگر به استفاده از فاکتورهای دست‌نویس قدیمی و حساب و کتاب‌های طولانی و زمان‌بر مخصوصاً برای فروشگاه‌های بزرگ نیازی نیست.  این روز ها هر فروشنده ای که به دنبال بهبود کسب و کار خود از طریق تحلیل داده های مربوطه است، به یک صندوق فروشگاهی نیازمند است. استفاده از این صندوق‌ها کمک می‌کند که فروشنده‌ها مدیریت بهتری برای صندوق پولی خود داشته باشند و میزان خرید و فروش و موجودی انبار را آنالیز کنند. در این مقاله به مزایای صندوق های فروشگاهی می پردازیم.

انواع صندوق فروشگاهی و مزیت های آن

به طور کلی صندوق‌های فروشگاهی موجود در بازار را می‌توان به دو مدل کیبوردی و لمسی تقسیم کرد. مدل‌های کیبوردی مانند کامپیوترهایی با کیس‌های جداگانه و سخت‌افزاری اختصاصی هستند که یک سیستم‌عامل مخصوص برای مدیریت صندوق فروش روی آن‌ها نصب شده است. در واقع این صندوق‌ها بیشتر از آن یک صندوق فروشگاهی اختصاصی باشند، یک کامپیوتر شخصی هستند که روی آ‌ن‌ها نرم‌افزار مدیریت فروشگاه نصب شده است.

مدل دیگر صندوق‌های فروشگاهی مدل لمسی آن‌ها است. اکثر مدل‌های لمسی در واقع به طور کامل صندوق‌هایی هستند که به طور اختصاصی برای مدیریت فروشگاه ساخته شده‌اند و تمام قطعات سخت‌افزاری آن‌ها درون خود دستگاه تعبیه شده است. این نوع از صندوق‌های فروشگاه به صورت اختصاصی‌ برای فروش و مدیریت کسب‌وکار طراحی شده‌اند و به همین برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر مثل رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده از آن‌ها کاربرد بیشتری نسبت به مدل‌های کیبوردی دارد.

بعضی از مدل‌های صندوق‌ فروشگاهی به خصوص مدل‌های جدیدتر که لمسی هستند امکانات دیگری مثل کشوی پول، لیبل پرینتر، فیش پرینتر و بارکد خوان نیز دارند که در صورت لزوم می‌توان از آن‌ها هم استفاده کرد. البته بخشی از قابلیت این دستگاه‌ها هم به نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید برمی‌گردد.

برای مثال با استفاده از بعضی از نرم‌افزارها می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی خود را روی فاکتور نمایش دهید یا کنترل بیشتری روی تغییر آیتم‌های فروشگاهی خود و موجودی آن‌ها داشته باشید.

استفاده از صندوق‌های فروشگاهی که برپایه سیستم‌عامل اندروید بنا شده‌اند هم به خاطر امکاناتی که این سیستم‌عامل برای شخصی‌سازی امکانات صندوق در اختیار فروشنده قرار می‌دهد یک انتخاب بسیار مناسب محسوب می‌شود

مثلا یک صندوق‌ فروشگاهی اندرویدی مثل صندوقE800 با صفحه نمایش لمسی خود، امکان پرداخت سریع و آسان را فراهم می‌آورند، به همین خاطر هم مشتریان می‌توانند در مدت بسیار کوتاهی هزینه‌ خرید خود را به راحتی به فروشگاه پرداخت کنند.

شما با استفاده از این صندوق‌ها به راحتی قابلیت کنترل موجودی فروشگاه را هم خواهید داشت. زمانی که یک کالا را می‌فروشید و آن را در صندوق فروشگاهی ثبت می‌کنید،‌ این دستگاه به صورت خودکار تعداد موجودی هر محصول را کنترل کرده و همزمان لیست مربوط به صندوق را به‌روزرسانی می‌کند. به طور کلی مزایای صندوق های فروشگاهی عبارتند از:

  1. استفاده آسان
  2. کاهش خطای انسانی
  3. ثبت و در دسترس‌بودن اطلاعات فروش
  4. پرداخت سریع و آسان
  5. امنیت بالای اطلاعات

در مجموع باید این نکته را در نظر گرفت که نیاز به صندوق‌های فروشگاهی با توجه به کسب‌وکاری که دارید متفاوت خواهد بود اما همیشه صندوق‌های فروشگاه دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که استفاده از آن‌ها در هر صورت به سهولت کار شما و بهبود وضعیت کسب‌وکارتان کمک خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شاپ مراجعه کنید:

https://shopp.ir

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *