اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

اعزام فناوران عطرسازی ایران به فرانسه

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد که شرکتهای فناوری تولید عطر با گیاهان دارویی به نمایشگاهی در فرانسه می روند.

با توجه به اهمیت تبادلات علمی میان فعالان فناور حوزه های مختلف کشور با دیگر کشورهای فعال در این حوزه ها با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گروهی از فعالان فناور، دانشگاهیان و فعالان تجاری حوزه گیاهان دارویی و معطر به کشور فرانسه اعزام می شوند.

فرانسه یکی از کشورهای پیشرو در حوزه عطرسازی محسوب می‌شود و کشور ما نیز از ذخایر بسیار غنی در زمینه گیاهان معطر و دارویی، مورد استفاده در صنعت عطرسازی و لوازم آرایشی و بهداشتی، برخوردار است. برای جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع جدید و فرآوری گیاهان دارویی و اسانس‌گیری، آشنایی با فناوری‌های مدرن و به روز دنیا امری ضروری است.

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تلاش کرده است تا مبادلات علمی و صنعتی میان فعالان کشور را دیگر کشورها از جمله فرانسه را، مورد حمایت قرار دهد.

در این راستا، همزمان با نمایشگاه مواد اولیه عطرسازی simppar در فرانسه، هیئتی تجاری و فناور به این کشور، اعزام می‌شود. این رویداد که توسط شرکت گیاهان دارویی و معطر Aromede برگزار می‌شود، ملاقات و گفتگو با فعالان صنعتی و علمی کشور فرانسه در صنعت عطرسازی را به عنوان یکی از اهداف محوری خود قرار داده است.

مذاکرات مستقیم با شرکت‌های خریدار اسانس و مواد اولیه عطرسازی، حضور در بزرگترین نمایشگاه اسانس و مواد اولیه عطرسازی اروپا و بازدید از موزه عطر پاریس و برخی دیگر از مراکز صنعتی و علمی، برخی دیگر از رویدادهای این سفر است. شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور حاضر در این رویداد مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. همچنین یکی از متخصصان گیاهان دارویی و معطر ایران نیز با این هیئت همراهی خواهند کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *