اخبار استارتاپی

الزام رسانه های آنلاین به اجرای مقررات حفاظت از کودکان

رسانه‌های صوت و تصویر فعال در فضای مجازی در سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی ملزم به اجرای مقررات صیانت از کودکان و نوجوانان شدند.

در سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که ۹ آذرماه برگزار شد، رسانه های صوت و تصویرفراگیر در فضای مجازی موظف‌ شدند فرآیندهای ویژه مندرج در مقررات حمایت از کودکان و نوجوانان را در خدمات خود اعمال کنند. ابزار کنترل والدین، تفکیک دسترسی به محتوای کودک و بزرگسال و ضوابط حاکم بر تبلیغ برای کودکان از مهم‌ترین موارد این مصوبه است.

در این جلسه همچنین با تصویب دو موضوع دیگر هم موافقت شد. براین اساس رسانه‌های صوت‌ وتصویر فراگیر ملزم به اخذ موافقت‌نامه از «شورای موافقت‌نامه کلی انتشار» برای محتواهای جدید الانتشار مطابق دستورالعمل ابلاغی از ساترا شدند. براساس این مصوبه رسانه‌ها موظف‌ هستند پیش از انتشار محتوای نمایشی خود نسبت به دریافت موافقت‌نامه کلی انتشار اقدام کنند. بررسی پیام، تبلیغات و حامیان مالی تولیدهای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از موضوعاتی است که در فرآیند صدور موافقت کلی مؤثر هستند.

رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر همچنین باید آرشیو محتوای نمایشی خود را طبق فرآیند‌های ابلاغی ساترا (پالارشیو) اصلاح کنند. براساس این فرایند کارگزاری خدمات صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز از ساترا موظف به پالایش محتوای نمایشی غیرایرانی رسانه‌ها هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *