اخبار استارتاپیاخبار بازیبازیکارآفرینی و استارتاپ

دو بازی ایرانی در بین برترین‌ های جشنوراه گالا

دو بازی ایرانی «کیپ استپ» و «تیزران» در بخش «آکادمیک» جشنواره بین‌المللی گالا در فرانسه جزو سه نامزد دریافت جایزه انتخاب شدند.

یونس سخاوت، سرپرست دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز اعلام کرد که امسال سه بازی KeepStep، TizRun و Saray از دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز در جشنوراه بین‌المللی گالا در فرانسه شرکت کرده بودند که دو بازی KeepStep و TizRun در بخش آکادمیک این رقابت جزو سه نامزد دریافت جایزه هستند. بازی تیزران سال گذشته در رویداد بازی های جدی ۹۸، عنوان بازی جدی سال ۱۳۹۸ را به خود اختصاص داد و بازی KeepStep رتبه دوم این بخش را از آن خود کرد.

رویداد GALA رویداد رقابتی، نمایشگاهی و کنفرانسی بین‌المللی است که هر ساله توسط انجمن بازی های جدی(Serious Game Society) در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود. این رویداد قرار بود امسال با عنوان GALA 2020 توسط دانشگاه LIUM در لاوال فرانسه برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا، به‌صورت آنلاین و در محیط Laval Virtual World برگزار خواهد شد.

طبق روال هر سال، به فینالیست‌های نامزدهای دریافت جایزه در هر بخش دانشجویی، آکادمیک و تجاری ده روز قبل از برگزاری مراسم اطلاع داده می‌شود تا برای حضور در مراسم و دریافت جوایز احتمالی حضور پیدا کنند. بازی سازان در این جشنواره در سه سطح دانشجویی، آکادمیک و تجاری رقابت می‌کنند.

سطح دانشجویی شامل بازی هایی است که توسط دانشجویان به‌صورت مستقل توسعه داده شده‌اند. در سطح آکادمیک بازی‌هایی به رقابت می‌پردازند که در آزمایشگاه‌های دانشگاهی و زیر نظر اساتید دانشگاه طراحی و توسعه یافته‌اند. بازی های تجاری نیز توسط شرکت‌های بازی سازی و به‌صورت تجاری تولید شده‌اند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *