اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

حضور ۲۰ شرکت ایرانی در جیتکس ۲۰۲۰

صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای حضور در چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه (GITEX) حمایت می‌کند.

سهراب آسا، مدیر بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX» از ۱۶ تا ۲۰ آذرماه جاری در کشور امارات، تاکید کرد: این صندوق از ۲۰ شرکت دانش بنیان‌ ایرانی جهت حضور در بخش «Future Stars» نمایشگاه جیتکس حمایت کرد.

وی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست‌بوم نوآوری کشور، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است؛ چرا که یکی از اهداف اصلی ما تسهیل مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات، توسعه توانمندی‌های مدیریتی و بازاریابی، کمک به شکل‌دهی ارتباطات بین‌المللی و ورود به بازارهای خارجی، طرح راه‌حل‌های نوآورانه با هدف بین‌المللی‌سازی شرکت‌های دانش بنیان و ورود آن‌ها به زنجیره ارزش جهانی است.

آسا، با تأکید بر علاقه‌مندی به همکاری‌های بین‌المللی، ابراز کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی سعی در پیوند ایده ها و راه‌حل‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان با بازارهای داخلی و منطقه‌ای دارد و در این راستا به شکل‌گیری دیپلماسی نوآوری در سطح شرکت‌های نوآور با همتایان خود در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

طبق فراخوان منتشر شده، شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه، از تاریخ ۲۸ تیر تا ۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت نام کردند که از میان آنها ۶۲ شرکت وارد مرحله ارزیابی شدند. پس از انجام ارزیابی اولیه و تأیید شرکت‌ها، با همت معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کمپ آموزشی به منظور توانمندسازی آن‌ها برای حضور شایسته در این رویداد بین‌المللی، در قالب وبینارهای «بررسی و بهبود مدل کسب وکار برای ارائه به سرمایه‌گذار»، «بررسی و تحلیل ۰ تا ۱۰۰ برنامه مالی»، «چگونگی ارزیابی و ارزش‌گذاری استارتاپ ها»، «آشنایی با سرمایه گذاران کشورهای عربی و فرآیند جذب سرمایه در این کشورها»، «آشنایی با سرمایه گذاران کشورهای اروپایی و فرآیند جذب سرمایه در این کشورها»، «آشنایی با کلیات حقوقی مالکیت فکری و نحوه حفاظت از ایده‌ها»، «آشنایی با نظام ثبت اختراعات»، «آشنایی با نظام ثبت علائم تجاری بین‌المللی»، «آشنایی با نظام ثبت طرح و حمایت از اسرار تجاری» و «آشنایی با کلیدی‌ترین نکات حقوقی در انعقاد قرارداد با سرمایه گذار» با تدریس اساتید مجرب و خبره هر حوزه برگزار شد.

پس از پایان دوره‌های آموزشی و توانمندسازی، جلسات متعدد منتورینگ با تیم ها برای ارائه انگلیسی صورت گرفت و سپس تیم های متقاضی، طرح‌های خود را به زبان انگلیسی برای کمیته پذیرش، متشکل از نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، ارائه کردند و ۲۰ تیم برتر برای اعزام به جیتکس و حضور در پاد نمایشگاهی انتخاب شد. معیارهای انتخاب شامل توانایی ارائه قوی به زبان انگلیسی، داشتن برنامه مشخص برای حضور در جیتکس، تجربه‌های صادراتی و حوزه فعالیت‌ شرکت بود.

وی افزود: ۲۰ شرکت منتخب، طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ آذر در نمایشگاه جیتکس حضور دارند و دستاوردها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری، همچنین، هم‌زمان با نمایشگاه جیتکس، هیأت تجاری متشکل از ۱۷ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ شرکت خلاق و فناور، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و مؤسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان (کریدور توسعه صادرات) به این نمایشگاه اعزام خواهند شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *