رپرتاژ

تولید محتوای سئو شده چیست؟

تولید محتوای سئو شده چیست و چه راهکارهایی جهت تولید چنین محتوایی وجود دارد؟؟ از آنجایی که امروزه تاکید بیشتر سئو بر پایه تولید محتوای مطلوب و درجه یک است به گونه‌ای که بتواند رتبه وب‌سایت را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. لذا می‌توان گفت یکی از دغدغه‌هایی که همواره وبلاگ‌نویسان و صاحبان کسب‌و‌کارهای آنلاین در سر می‌پرورانند این است که چگونه تولید محتوای سئو شده‌ی متناسب با کسب و کار خود داشته باشند. یا این‌که چگونه محتوایی را تولید کنند که از طرف سئو سایت پذیرفته شده و هم متناسب با مخاطبان وب سایتان باشد.

از این رو در خصوص شیوه‌های همین مشکل با شما عزیزان صحبت می‌‌کنیم. این‌که بهترین راه کار و اصول تولید محتوای سئو شده کدام‌اند؟ پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره پیشنهاد می‌کنیم حتماً مطالعه رپورتاژ ما را از دست ندهید.

تولید محتوای سئو شده چیست

تولید محتوای سئو شده چیست؟

همه ما می دانیم که تولید محتوای سئو شده یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین مباحث در دنیای دیجیتال مارکتینگ و به ویژه برندینگ است. تا جایی که بسیاری از کارشناسان و سئوکاران حوزه برندینگ استفاده از این استراتژی را به عنوان سبکی نو و منحصر به فرد معرفی و بومی سازه کرده اند. اگر یکی از کاربران همیشگی جامعه مجازی باشید قطعاً موفقیت کسانی را که با تولید و انتشار محتواهای سئو شده در صفحات خود دیده‌اید که تا چه اندازه به سادگی توانستند رقم قابل توجهی از بازدیدهای گوگل را از آن خود کنند.

با توجه به این‌که اینترنت و فضای مبتنی بر آن یکی از تاثیرگذار ترین پدیده‌های جامعه مدرنیته است به همین خاطر مدت‌های طولانی است که اصطلاح مرسوم تولید محتوای سئو شده در بین کسب و کارهای دیجیتالی شنیده می‌شود. شرکت دیجیتالی رایا مارکتینگ با سال‌ها سابقه درخشان و حرفه‌ای در امر تولید محتوا بر پایه سئو سایت ضمن آن‌که یکی از تخصصی ترین شیوه های تولید محتوا را در اختیار مشتریان و مدیران وب سایت های مختلف قرار می دهد با کنترل کیفیت محتواهای سئو شده نیز تأثیرات شگرفی را بر رشد و ارتقا سایت ها می‌گذارد.

همه چیز درباره اصول تولید محتوای سئو شده

محتوای سئو شده

حتماً بارها و در موقعیت های مختلف واژه سئو به گوشتان خورده است؛ اما ممکن است معنا و مفهوم واقعی آن را بلد نباشید. در واقع این واژه به معنای واقعی بهینه‌سازی سایت به کمک موتورهای جستجوگر آن است. این به این معنی است که چون وب سایت گوگل مهم ترین و پرطرفدار ترین موتورهای جستجو در ایران و جهان است (و روزانه میلیون ها نفر برای رفع نیازهای خود در آن سرچ می کنند) اگر اصول تولید محتوای سئو شده در سایت رعایت و به بهترین شیوه انجام گردد می تواند سریعاً شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. برای شفاف سازی بهتر این اصل بهتر است به مثالی که در ادامه آورده می شود توجه کنید:

زمانی که شما به عنوان یکی از کاربران گوگل برای یافتن پاسخ هایی مناسب برای سؤالاتتان در گوگل جستجو می کنید با اولین واژه ای که سرچ کردید سایت های متعددی در رابطه با آن و یا گزینه های مرتبط با آن در یافته های اول گوگل برای شما به نمایش گذاشته می شوند. بی شک با مطالعه آن ها نه تنها نیازتان سریع تر برآورده می گردد بلکه به آسانی می توانید تنها با یک مطالعه چند دقیقه ای معلومات خود را نیز بهبود بخشید.

مسلماً سایتی که اصول تولید محتوای سئو شده را رعایت و کنترل کند به طوری اولین نتایج سرچ در گوگل را از آن خود کند می تواند بازدید کنندگان بیشتری را سمت خود جذب کند. در نهایت به هدف خود که جذب مخاطب، موفقیت در کسب و کار آنلاین و نیز فروش بیشتر است خواهد رسید. حال بیایید با هم با مهم ترین عناصر و اصول تولید محتوا بر پایه سئو آشنا شویم:

  • انتخاب کلید واژه هدفمند
  • انتخاب URL های محبوب موتور جست‌وجو گوگل
  • بهینه سازی سودمند توضیحات متا
  • بهینه سازی عنوان اصلی محتوا H1
  • استفاده از کلید واژه هدف در پاراگراف اول محتوا
  • بهینه سازی صحیح عنوان میانی یا همان H2
  • استفاده از تصاویر مرتبط با هدف در تولید محتوا
  • برقراری ارتباط معنایی میان کلید واژه ها
  • استفاده از لینک های خارجی در تولید محتوا
  • قرار دادن لینک های داخلی در تولید محتوا
  • ارتقا و افزایش سرعت صفحه سایت
  • افزودن دکمه های به اشتراک گذاشتن رسانه ها
  • استفاده از محتواهای آموزشی با کیفیت و منحصر به فرد

دقیق ترین تعریف استراتژی محتوا چیست؟

اگرچه هنوز هم تعریف یا تعاریف دقیقی از استراتژی محتوا در میان کارشناسان این حوزه وجود ندارد اما آنچه مبرهن است این می باشد که استراتژی محتوا دقیقاً همان چیزی است که ارتباط میان محتواهای تولید شده را به هم شکل داده و اصول کلی آن ها را معنای واحد می بخشد. به این معنی که بدون استراتژی محتوای تولید شده شما به مثابه باری است که به هر سمت و سویی کشیده می شود. به علاوه آنکه هیچ معیار و سنجشی برای اندازه گیری ارزش محتوای شما وجود نخواهد داشت؛ اما استراتژی محتوا بهترین ترفند برای نشان دادن راه صحیح و اصولی به شما است که بر اساس آن می توانید در زمان های مشخص شده ای به بررسی و ارزیابی محتواهای تولید شده خود بپردازید.

آشنایی با مراحل تدوین استراتژی محتوا

اصول تولید محتوا

به طور کلی تدوین استراتژی محتوا و اینکه چنین ترفند هوشمندانه ای تا چه اندازه می تواند برای کسب و کار و سایت شما موفق باشد نیازمند طی نمودن مراحل زیر است:

مرحله اول: اهدافتان را طی روند استراتژی محتوا مشخص کنید

مرحله دوم:  وضع فعلی سایت خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید

مرحله سوم: کلمات کلیدی متناسب با حرفه و کسب و کارتان را پیدا کنید

مرحله چهارم: رقبای خود را در حوزه کسب و کارتان جستجو کرده و فعالیت آن ها را مورد بررسی قرار دهید. برای انجام این کار می توانید از وب سایت جهانی گوگل کمک بگیرید

مرحله پنجم: پرسونای مورد نیاز بازدیدکنندگان سایت و مشتریانتان را تهیه کنید. باید گفت که این بخش یکی از حساس ترین مراحل استراتژی محتوا است که به شما کمک می کند خیلی سریع بدانید مخاطبان و بازدید کنندگان سایتتان چه رفتاری دارند. در حقیقت پرسونای به مجموعه ای از کاراکترهای خیالی گفته می شود که ویژگی های شخصیتی، اهداف و الگوهای رفتاری بسیار نزدیکی با بازدیدکنندگان یک سایت دارند

مرحله ششم: اطلاعات به دست آمده خود را در حیطه کاریتان مورد ارزیابی قرار دهید

مرحله هفتم: برای خود یک تقویم تولید محتوای سئو شده تهیه کنید. یکی از فواید بسیار مهم تقویم محتوا این است که به شما یک زمان‌بندی مشخص داده که بر اساس آن ها می توانید موضوعات‌ هر محتوا را برای خود تعیین نمایید. به علاوه آنکه در انتهای ماه به آسانی می توانید عملکرد کیفیتی محتواهای خود را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.

مرحله آخر: زمان برای تولید محتوای سئو شده و شگفت انگیز فرا رسیده است.

تیم رایا مارکتینگ

در نهایت گفتن این نکته ضروری است که مجموعه حرفه ای و متخصص رایا مارکتینگ با بهره مندی بیش از ۷۰۰۰ نویسنده متخصص و مسلط بر قوانین سئو سایت مفتخر است تا خدمات مربوط به تولید محتوا سئو شده شما صاحبان سایت و کسب و کارهای آنلاین را به بهترین نحو انجام دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *