رپرتاژ

کتاب «گذار در بحران» به قلم اردوان مجیدی، منتشر شد

پس از کتاب «نظام برتر: آینده آموزش و آموزش آینده» دومین کتاب آقای اردوان مجیدی پژوهشگر در زمینه معماری نظام‌های تعلیم و تربیت و برنامه درسی با عنوان اصلی «گذار در بحران» و با عنوان فرعی «تعلیم و تربیت در گذار به سمت نظام برتر» منتشر شد.

در واکنش به بحران ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت، حرکت به سمت شکل گیری تعلیم و تربیت متفاوتی که برتر از نظام تعلیم و تربیت صنعتی کنونی است، ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ و این حرکتی است که آغاز شده است. در کتاب «گذار در بحران» به دو بحران که نظام تعلیم و تربیت با آن درگیر است، پرداخته شده است:

  1. بحران ناکارآمدی در ایفای ماموریت نظام تعلیم و تربیت، و مشکلاتی که این نظام با آن دست به گریبان است؛
  2. بحران شرایط ایجاد شده بواسطه فراگیری کرونا.

اردوان مجیدی در این کتاب به بررسی شواهدی پرداخته است که نشان می‌دهد در واکنش به بحران ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت، حرکت به سمت شکل گیری تعلیم و تربیت متفاوتی که برتر از نظام تعلیم و تربیت صنعتی کنونی است، ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ و این حرکتی است که آغاز شده است! همچنین با توجه به شرایط ایجاد شده در بحران کرونا، نظام رسمی به صورت ناخواسته بخشی از اقداماتی را رقم زده است، که همراستا با تحول به سمت این نظام برتر است.

ایشان معتقد است که در شرایط کنونی، سطح میانی‌ای از نظام تعلیم و تربیت برتر، در حال شکل گیری است، که آن را می‌توان یک نظام گذار تلقی نمود. بر این اساس، در کتاب «گذار در بحران» معماری نظام تعلیم و تربیت کنونی، گذار، و برتر در سه دوران مختلف، ترسیم، و خصوصیات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب «گذار در بحران» در قطع رقعی، ۵۰۰ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۱۱۵ هزار تومان توسط انتشارات خبرگزاری فارس منتشر شده است. برای خرید کتاب با تخفیف ۴۰ درصدی می‌توانید از طریق اینجا اقدام نمایید.

اردوان مجیدی بیش از ۲۵ سال است که در حوزه فناوری اطلاعات، مهندسی سیستم‌های اجتماعی و تعلیم و تربیت پژوهش و فعالیت می‌کند. وی از سال ۱۳۷۵ فعالیت در زمینه طراحی معماری نظام آموزشی کشور را به‌صورت یک علاقه شخصی آغاز نمود و از سال ۱۳۸۴ مطالعات در زمینه طراحی معماری برنامه درسی را دنبال نمود. این مطالعات در سال ۱۳۸۸ به ایجاد مدلی به عنوان یک پایلوت در تحول نظام آموزشی منجر شد. «مدرسه حکمت» بیش از آن‌که یک مدرسه پیش‌رو باشد، سؤالاتی را پیش روی نظام آموزشی قرار داده و آن را به چالش می‌کشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کتاب و آشنایی بافعالیت‌ها و آثار آقای اردوان مجیدی می‌توانید به وبگاه اردوان مجیدی مراجعه نمایید.

درباره منتشر کننده

خانه نوآوری تعلیم و تربیت، شتاب‌دهنده‌ای تخصصی و مسئله‌محور در حوزه تعلیم و تربیت است که به تیم‌های دغدغه‌مند برای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت با راه‌کارهای نوآورانه کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *