اخبار استارتاپیاخبار سلامتسلامتکارآفرینی و استارتاپ

تعامل بیشتر بیمارستان ها با شرکت‌های فناور سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت تعامل بیشتر رؤسای بیمارستان‌ها با شرکت‌های تولیدکننده محصولات دانش پایه حوزه سلامت تاکید کرد.

دکتر عباسعلی کریمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز در افتتاحیه ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت با اشاره به سابقه ۱۷۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: این دانشگاه دارای پتانسیل های بسیار خوبی است، از این رو نباید به این دانشگاه با رویکرد منطقه ای نگاه شود.

وی با اشاره به دستاوردهای محققان حوزه سلامت کشور در زمینه مقابله و درمان کرونا، اظهار کرد: امروز ما به دو عامل “جوانان امیدوار” و “تلاش” نیازمندیم و این دو عامل موجب اعتلای کشور خواهد شد؛ چرا که دستاورد این عامل در توسعه شرکت‌های دانش بنیان خلاصه می‌شود. کریمی ادامه داد: تلاش این دانشگاه از یک سال قبل تنها متمرکز بر بیماری کووید-۱۹ نبود، ولی امروزه شاهدیم که تمام بیمارستان های این دانشگاه دارای بخشی برای این بیماری است، به گونه‌ای که بیمارستان امام خمینی به عنوان بزرگترین مجموعه آموزشی و پژوهشی در حوزه سلامت تبدیل شده و در اطراف آن مراکز تحقیقاتی زیادی توسعه یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ضرورت توجه بیمارستان‌ها به فناوری‌های حوزه سلامت تولید شده در کشور، خاطر نشان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که رؤسای بیمارستان‌ها با تولیدکنندگان فناوری‌های حوزه سلامت و محصولات دانش بنیان آنها نزدیکتر شوند. وی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم متوقف شویم و اگر بخواهیم شرکت‌های فناور و دانش بنیان رشد کنند، باید بیمارستان‌ها با این شرکت‌ها در تعامل باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *