اخبار استارتاپی

دلیل حذف اپلیکیشن دیجی کالا از کافه بازار مشخص شد

مدیر ارشد بازاریابی دیجی‌کالا نقض قانون تبلیغ یک اپلیکیشن دیگر را علت اصلی حذف اپلیکیشن دیجی‌کالا از کافه‌بازار عنوان کرد.

مدیر ارشد بازاریابی دیجی کالا نقض قانون تبلیغ یک اپلیکیشن دیگر را علت اصلی حذف اپلیکیشن دیجی کالا از کافه بازار عنوان کرد و توضیح داد:‌ «کافه بازار قانونی دارد که در آن تبلیغ یک اپلیکیشن از طریق یک اپلیکیشن دیگر منع شده است. از آنجایی که فیدیبو زیرمجموعه دیجی کالا است ما از طریق Push Notification پیامی برای معرفی یک کتاب صوتی در فیدیبو برای کاربران ارسال کردیم که به دلیل نقض قانون کافه بازار اپلیکیشن دیجی کالا به مدت ۲۴ ساعت از روی این مارکت حذف شد.» امیر پاشا اعلام کرد که برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در آینده، با مدیران کافه بازار صحبت خواهیم کرد.

به گزارش پیوست، روز دوم هفتمین رویداد تخصصی دیجیتال مارکتینگ یا DM Talk شاهد پنل اختصاصی با موضوع چالش‌های کسب و کارهای پلتفرمی و مارکت‌پلیس‌ها با حضور امیر پاشا راهبر ارشد بازاریابی دیجی‌کالا، رامین تسوجی راهبر ارشد بازاریابی شیپور، امیرعلی صبور، راهبر ارشد بازاریابی باسلام و هادی مرادی راهبر ارشد بازاریابی تیمچه و لندو بود.

تیمچه، یک پلتفرم تازه تاسیس همه‌چیز فروش است که حدودا ۲ ماه از شروع رسمی فعالیت آن‌ها می‌گذرد. هادی مرادی راهبر ارشد بازاریابی تیمچه در خصوص راه‌حل این پلتفرم برای مقابله با مشکل عرضه و تقاضا در مارکت پلیس تیمچه گفت: «بسیاری از کاربرانی که خرید آنلاین دارند به دنبال گزینه دوم بجای دیجی‌کالا هستند و ما با همین شعار که مانند دیجی کالا همه چیز می‌فروشیم شروع به جذب تامین‌کننده‌ها و تقاضا کننده‌ها کردیم.» به گفته مرادی، کاهش کمیسیون، کوتاه‌کردن بازه‌های تسویه با فروشنده ها و برخی مزایای دیگر از جمله مواردی بود که تیمچه سعی کرد با آن‌ها تامین‌کننده‌های دیجی کالایی و غیر دیجی کالایی را به سمت خود جذب کند.

راهبر ارشد بازاریابی تیمچه در خصوص برنامه‌های این مارکت‌پلیس برای فعالیت در بازاری که بازیگر اصلی آن دیجی کالا است، گفت: «حدود ۲ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیکی در ایران در حال فعالیت هستند اما سهم ریالی همه آن‌ها غیر از دیجی‌کالا از بازار فروشگاه اینتنرتی کمتر از ۲۰ درصد از کل بازار است. از طرفی تنها ۲ درصد از کل بازار خرده فروشی در ایران به‌صورت آنلاین و اینترنتی است و ۹۸ درصد این بازار همچنان به‌صورت آفلاین در حال فعالیت است. این نشان می‌دهد که این بازار بسیار بزرگ است و جای فعالیت زیادی دارد.»

مرادی ادامه داد: «۲ ماه از راه‌اندازی رسمی تیمچه می‌گذرد و در حال حاضر فروش روزانه ما از یک میلیارد تومان عبور کرده و روزانه ۳۰ هزار کاربر از تیمچه بازدید می‌کنند.»

امیر پاشا راهبر ارشد بازاریابی دیجی‌کالا در خصوص آمادگی دیجی کالا برای مقیاس‌پذیری و افزایش سهم از بازار خرده فروشی گفت:‌ «دیجی کالا حدود ۳۸ میلیون کاربر یکتا دارد و در هیچ کجای دنیا نمی‌شود کسب و کاری را در بازار پرتلاطمی مانند ایران به این مقیاس رساند.» پاشا ادامه داد: «سهم ۲ درصدی بازار خرده‌فروشی آنلاین در ایران جای رشد بسیار زیادی دارد اما یکی از عواملی که این عدد رشد نمی‌کند مشکلات عرضه و تامین کالا و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا است.» به گفته پاشا دیجی‌کالا با توسعه ابزار‌های اختصاصی برای شرایط خاص بازار ایران، آمادگی مقیاس‌پذیری و بزرگ شدن را دارد اما او ابراز امیداوری می‌کند که سهم بازار خرده فروشی آنلاین به‌صورت کلی افزایش پیدا کند.

رامین تسوجی راهبر ارشد بازاریابی شیپور، در خصوص فرآیند تبدیل شدن شیپور به مارکت‌پلیس گفت: «شیپور، پلتفرم نیازمندی‌ها است و نیاز اصلی کاربران در این پلتفرم در درجه اول خرید امن و بعد از آن مساله تحویل و دلیوری بود. پیش از این ارتباط مستقیم خریداران و فروشندگان سنتی باعث شده بود تا بسیاری از کاربران احساس امنیت کافی در فرآیند خرید نداشته باشند و مساله دوم دلیوری بود که پیش از این ارائه آن از طرف پلتفرم وجود نداشت. برای آن که پروسه خرید را کامل کنیم، یک سری از ویژگی‌های مارکت‌‌پلیس‌ها را به پلتفرم نیازمندی‌ها اضافه کردیم. این باعث شد تا خریدار و فروشنده هر دو این حق انتخاب را داشته باشند که به چه طریق معامله خود را انجام دهند.»

به گفته تسوجی حدودا ۶ ماه است که این قابلیت خرید امن به پلتفرم شیپور اضافه شده و در حال حاضر ۱۸ هزار کسب و کار احراز هویت شده در این پلتفرم وجود دارد.

امیرعلی صبور، راهبر ارشد بازاریابی باسلام، با اعلام این که سال گذشته باسلام رشد ۱۲ برابری را تجربه کرده و امسال این میزان رشد به ۱۵ برابر می‌رسد، در خصوص چالش‌های پیش روی باسلام گفت:‌ «باسلام پلتفرمی است که باقی کسب‌وکار‌ها را به فروشگاه اینترنتی تبدیل می‌کند. شاید چالش اصلی ما است که به کاربران بفهمانیم باسلام با دیگر پلتفرم‌ها فرق می‌کند. کاربر باید بداند این باسلام نیست که از آن محصول می‌خرد، بلکه باسلام پلتفرمی است که کاربر در آن از غرفه‌داران خرید می‌کند.»

صبور در پاسخ به این سوال که آیا باسلام می‌تواند مقیاس‌پذیر باشد و چه برنامه‌ای برای پس از رشد دارد گفت: «از آنجایی که باسلام مانند پلتفرمی مثل دیجی کالا، بحث انبارداری، لجستیک، تولید محتوا و این‌ها را ندارد، امکان و آمادگی رشد و مقیاس‌پذیری بیشتری دارد. در حال حاضر تمرکز ما روی هوش مصنوعی و حل کردن مشکلات محصول است.»

هفتمین رویداد تخصصی دیجیتال مارکتینگ (DM Talk) در دو روز به‌صورت آنلاین برگزار شد و مدیران ارشد بازاریابی شرکت‌های اکالا، اسنپ، ازکی، کافه بازار، اسنپ فود، فلایتیو، ایران تلنت، آچاره، دیجی کالا، شیپور و باسلام در آن حضور داشتند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 0 Average: 0]
منبع
پیوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا