اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

اهدای جوایز تیم‌های برتر رویداد مک‌تپ کاپ

«مدرسه کارآفرینی توسعه پایا» نخستین رقابت کارآفرینی خود را تحت عنوان «مک‌تپ کاپ» به مدت یک هفته از تاریخ ۴ تا ۹ بهمن ۹۹ برگزار نمود و این رویداد شنبه ۱۸ بهمن، با اهدای جوایز به برگزیدگان به خط پایان رسید. این رویداد به منظور تشویق جوانان و دانشجویانی که علاقمند به کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار، به ویژه کسب‌وکارهای تولیدی هستند، با اولویت طرح‌های در حوزه‌های زیر برگزار شد:

  • تولید و صنعت
  • آب و انرژی
  • کشاورزی و محیط زیست

در این رقابت که طی شش روز به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، مجموعاً ۱۱۵ نفر شرکت کردند و ۱۸ طرح برای ارزیابی دریافت شد. از این میان، ۱۰ طرح پس از ارزیابی اولیه به داوری نهایی در آخرین روز رویداد راه یافتند و تحت ارزیابی توسط داوران رویداد قرار گرفتند.

این رویداد شامل پنج نشست گپ‌‍وگفت در پنج روز نخست رویداد، پیرامون موضوعات زیر با حضور متخصصان باتجربه هر حوزه بود:

  • کارآفرینی
  • کار تیمی
  • بازاریابی و فروش
  • بازرگانی و مالی
  • تجارب موفقیت و شکست استارتاپ‌ها

در روز ششم این رویداد، تیم‌های راه یافته به داوری نهایی، به ارائه طرح‌های کارآفرینی خود در حضور داوران پرداختند. بر اساس رای هیئت داوران، تیم‌های

  1. سنسوکز، ساخت سنسور تماسی پیوسته گلوکز
  2. فروگانیک، تولید فرمون جنسی گیاهان
  3. دانا، دستگاه تشخیص افتادن ناگهانی افراد

رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند و شنبه ۱۸ بهمن ماه جوایز خود را که به ترتیب ۱۲، ۱۰ و ۸ میلیون تومان بود دریافت نمودند. منتخبین این رویداد امکان ورود به دوره شتابدهی مک‌تپ یا استفاده از طرح سرمایه‌گذاری آن را خواهند داشت. علاوه بر تیم‌های منتخب، سایر تیم‌های شایسته نیز، وارد فرآیند ارزیابی جهت سرمایه‌گذاری توسط مک‌تپ و سایر مجموعه‌های همکار خواهند شد.

حمایت مالی این رویداد به طور کامل توسط مک‌تپ صورت گرفت و مجموعه‌هایی از جمله ستاد توسعه فناوری نانو، شتابدهنده نوین‌تک، مرکز نوآوری انرژیک، سامانه تامین مالی جمعی کارن‌کراد، انجمن‌های علمی دانشجویی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیر و علامه طباطبائی، در ارزیابی طرح‌ها، اطلاع‌رسانی و اجرای رویداد با مک‌تپ مشارکت کردند.

درباره مک‌تپ

موسس و پشتوانه مک‌تپ شرکت دانش‌بنیان پایا بسپار آریا (با نام تجاری ویسپار) است. این شرکت با بیش از ۱۵ سال تجربه موفق در تولید تجهیزات آبیاری و قریب به ۵۰۰ نفر همکار در دفتر مرکزی و شهرک صنعتی بوعلی همدان، توانسته علاوه بر موفقیت در بازار داخلی، به خاورمیانه، کشورهای آسیایی و اروپای شرقی صادرات نماید. همچنین عناوین مختلف کارآفرین برتر، تعاونی برتر، واحد برتر تولیدی و صنعتی، واحد نمونه استاندارد، واحد نمونه محیط‌زیست و… را در کارنامه دارد.

این شرکت پس از تجربه حمایت از ایجاد و رشد واحدهای دیگر تولیدی و بازرگانی، تصمیم گرفت به صورت سازمان‌یافته‌تری به گسترش سبد کسب‌وکار خود و ایجاد بستر نوآوری در گروه صنعتی بپردازد. از این رو مدرسه کارآفرینی توسعه پایا آریا (مک‌تپ) به عنوان بازوی توسعه کسب‌وکار این شرکت و با ماموریت «تحقق نوآوری باز در گروه صنعتی پایا، با اتصال به اکوسیستم نوآوری و جذب تیم‌ها و استارتاپ‌های نوآور، و الگوسازی جهت رسوخ نوآوری در بخش‌های تولیدی و صنعتی» تاسیس شده است.

از زمان شروع به کار مک‌تپ در پاییز سال ۹۸، تیم‌های مختلفی روی طرح‌هایی در حوزه‌های کشاورزی هوشمند، زیست‌فناوری، سنسورهای مختلف، بازیافت، تولید ابزارآلات و… کار کرده‌اند که از این میان طرح تولید ابزارآلات صنعتی با نام «مهام» به مرحله احداث کارخانه رسیده، و تیم‌های دیگری نیز در حال کار بر روی سایر طرح‌ها هستند. مک‌تپ برنامه‌های مختلفی دارد که در ادامه آمده است.

مدرسه کارآفرینی

هدف این برنامه، آموزش مبانی کسب‌وکار به کسانی است که قدم در مسیر کارآفرینی گذاشته‌اند. مدرسان این دوره‌ها، ماحصل سال‌ها تجربه خود را به متقاضیان ارائه می‌نمایند.

برنامه شتابدهی

هدف این برنامه، کمک به رشد تیم‌هایی است که در آغاز راه، اما مصمم و پرانگیزه هستند. از جمله خدماتی که تیم‌ها در برنامه شتابدهی دریافت می‌کنند می‌توان به فضای کار و امکانات اداری، امکان دسترسی به کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های گروه صنعتی پایا، آموزش‌های موردنیاز، دسترسی به شبکه‌ای از مربیان و متخصصان و دسترسی به شبکه تامین، فروش و شرکای تجاری گروه صنعتی پایا اشاره کرد. در برنامه شتابدهی اولویت با تیم‌هایی است که طرح آنان در یکی از حوزه‌های تولید، آب و انرژی، و یا کشاورزی و محیط زیست باشد.

سرمایه‌گذاری

هدف این برنامه، سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهایی است که شکل گرفته و به درآمد رسیده‌اند (یا مشتری/کاربر دارند). این سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به توسعه، رشد بیشتر و گرفتن سهم بازار بالاتر شود.

برای آشنایی بیشتر با مک‌تپ به وبسایت www.mactap.co مراجعه نمایید.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *