اخبار استارتاپیاخبار زیست فناوریاخبار سلامتزیست فناوریسلامتکارآفرینی و استارتاپ

فناوری های نوین دارویی با ظرفیت‌های دانش بنیان تولید می شود

طی مراسمی با امضای تفاهم‌نامه مشترک زیرساخت‌های لازم برای تولید داروها با فناوری‌های نوین با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر فراهم شد.

در بعد از ظهر امروز طی مراسمی با حضور دکتر مصطفی قانعی رئیس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری و دکتر عسکری مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تفاهم‌نامه مشترک در حوزه فناوری‌های نوین دارویی با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و شرکت داروسازی سها به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای کمک به توسعه زیست فناوری و با هدف تکمیل زنجیره ارزش صنعت دارو و مواد اولیه آن بوده است. بر اساس این تفاهم‌نامه ستاد توسعه زیست‌فناوری متعهد شد تا نسبت به کمک در قالب اختیارات ستاد در جهت پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مرتبط، کمک به ایجاد مرکز نوآوری صنایع داروسازی هلال احمر در زمینه فرآورده‌های دارویی، استفاده از زیرساخت‌های ستاد برای فراخوان، داوری و تصویب طرح‌های مورد نیاز از طرف محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه هلال احمر اقدام کند. علاوه بر آن سازمان تدارکات هلال احمر متعهد شد که نسبت به ارائه طرح‌های اولویت دار و محل چالش برای ارائه راهکارها از طریق شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های فناور به ستاد توسعه زیست فناوری اقدام کند.

تامین زیرساخت‌ها و امکانات شرکت‌های تابعه برای تسریع اجرای پروژه‌های مورد موضوع این تفاهم‌نامه و بکارگیری ظرفیت‌های علمی و فناوری سازمان و شرکت‌های تابعه در راستای اهداف تفاهم نامه در قالب قراردادهای جداگانه از دیگر تعهدات سازمان تدارکات هلال احمر در این تفاهم نامه است. به منظور پیشبرد و نظارت بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه، کمیته راهبری و فنی متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *