رپرتاژ

شهروندی دومینیکا و دانستنی های آن

شهروندی دومینیکا با توجه به اینکه نیاز به حضور در کشور دومینیکا ندارد، نیاز به یادگیری زبان ندارد، دارای هزینه های مقرون به صرفه ای است و مواردی از این قبیل، دارای محبوبیت و طرفداران بسیاری است. با این توضیح ، افراد زیادی هر ساله به سمت اخذ تابعیت دومینیکا سوق پیدا می کنند اما دریافت این حق شهروندی دارای بایدها و نبایدهایی است که در این مقاله به آن پرداخته می شود.

چرا شهروندی دومینیکا یک انتخاب عالی می باشد؟

کشور دومینیکا که در منطقه کارائیب قرار دارد، یک محل برای سرمایه گذاری مطمئن و اخذ تابعیت چندگانه می باشد. با توجه به اینکه اخذ شهروندی دومینیکا دارای مزایای زیر است لذا افراد بسیاری با پرداخت هزینه اقدام به خرید پاسپورت این کشور می نمایند:

چرا شهروندی دومینیکا یک انتخاب عالی می باشد؟
چرا شهروندی دومینیکا یک انتخاب عالی می باشد؟
  • امکان سفر به بیش از ۱۴۰ کشور جهان بدون ویزا از جمله کشورهای حوزه شنگن و انگلیس
  • دارای هزینه مقرون به صرفه بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار دلار آمریکا
  • دارای سیستم مالیاتی خوب و منصفانه. افراد این کشور از پرداخت هزینه برای مالیات بر ارث، هدیه و درآمدهای خارجی معاف می باشند.
  • در روال اخذ شهروندی دومینیکا احتمال افشای اطلاعات صفر می باشد.
  • از سرمایه ای که برای اخذ تابعیت دومینیکا صرف می شود، برای بازسازی و پروژه های اقتصادی این کشور استفاده می گردد.

باید ها و نباید ها جهت اخذ تابعیت دومینیکا:

اگر قصد اخذ شهروندی دومینیکا را دارید باید در نظر داشته باشید که از دو روش مرسوم می توانید اقدام به این کار نمایید. در روش اول می توانید حدود ۱۰۰ هزار دلار آمریکا به دولت این کشور کمک بلاعوض نمایید. در روش دوم نیز چنانچه حداقل ۲۰۰ هزار دلار آمریکا در این کشور ملک تهیه نموده یا در پروژه های اقتصادی کشور شرکت نمایید، شرایط دریافت حق شهروندی آن را دارا می باشید. البته در این راه باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • با اخذ شهروندی دومینیکا، تابعیت قبلی شما از بین نمی رود بلکه دومینیکا به شما تابعیت چندگانه ارائه می دهد.
  • با توجه به اینکه زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد لذا لازم است تا تمام مدارک به زبان انگلیسی ترجمه شود.
  • اگر شخص متقاضی دارای فرزندان زیر ۳۰ سال و والدین بالای ۵۵ سال داشته باشد، می تواند برای این افراد نیز اقدام به دریافت تابعیت دومینیکا نماید.
  • ارسال درخواست شهروندی تنها توسط نمایندگان مجاز مقدور می باشد.
بررسی شرایط اخذ شهروندی دومینیکا
بررسی شرایط اخذ شهروندی دومینیکا

چه مواردی باعث می شوند که درخواست شهروندی دومینیکا مورد قبول قرار نگیرد؟

چنانچه هر یک از فاکتورهای زیر در خصوص مدارک شما صادق باشد، منجر خواهد شد که درخواست اخذ شهروندی دومینیکا توسط این کشور رد گردد:

  • ارائه اطلاعات غلط و ناصحیح
  • داشتن بیماری های خطرناک مسری فرد یا هر یک از افراد خانواده وی
  • داشتن سوابق جزایی و کیفری فرد
  • افرادی که درخواست اخذ تابعیت دومینیکا را توسط اشخاص نامعتبر ارائه می دهد باعث می شود تا درخواست وی لغو گردد.

به صورت کلی باید در نظر داشت که اخد شهروندی دومینیکا یک روش قابل اطمینان برای افرادی است که به دنبال دریافت شهروندی چندگانه و استفاده از مزایای آن می باشند. لذا در این راه لازم است تا از مشاوره و کمک نمایندگان مجاز دولت دومینیکا استفاده شود که در کمترین زمان اقدام به ارسال مدارک می نمایند. در همین راستا متخصصان “سفیران ملل” می توانند دغدغه شما را رفع نموده و با ارائه مشاوره رایگان و ترجمه و ارسال مدارک شما، به عنوان نماینده معتبر فعالیت کنند.

بررسی سوالات رایج در خصوص اخذ شهروندی دومینیکا:

در زیر تلاش شده تا برخی از سوالات رایج که افراد در باره دریافت تابعیت دومینیکا مطرح می نمایند، پاسخ داده شود:

زمان لازم برای دریافت شهروندی دومینیکا چه مدت می باشد؟

یه صورت کلی برای دریافت شهروندی این کشور لازم است که حدود ۵ ماه منتظر ماند.

رای سرمایه گذاری در دومینیکا، چه گزینه ای پیشنهاد می شود؟

به صورت کلی اگر که فرد متقاضی مجرد بوده و هیچ شخصی همراه وی نباشد، انتخاب روش کمک بلاعوض مقرون به صرفه تر است اما برای مواردی که شخص مایل است تا علاوه بر خود برای خانواده خویش نیز این تابعیت چندگانه را دریافت نماید، سرمایه گذاری در دومینیکا می تواند مفید واقع شود. هتل هیلتون یکی از پروژه های دولتی این کشور می باشد که امروزه بسیاری از افراد با سرمایه گذاری در آن اقدام به دریافت حق شهروندی این کشور می نمایند.

اخذ شهروندی دومینیکا
اخذ شهروندی دومینیکا

چه تفاوتی بین کمک های بلاعوض و سرمایه گذاری در مستغلات وجود دارد؟

همانگونه که در بالا توضیح داده شد، برای اخذ شهروندی دومینیکا می توان به  صورت کمک های بلاعوض یا سرمایه گذاری اقدام نمود. بسیاری از افراد از گزینه سرمایه گذاری استفاده می نمایند. زیرا در این روش پس از ۵ سال صاحب سهام یا املاکی خواهند بود که به آنها سود می رساند. در همین راستا حتی می توانند ملک یا سهام خود را به شخص دیگری که متقاضی اخذ شهروندی دومینیکا است نیز واگذار نمایند. افرادی که در پروژه های کمک بلاعوض شرکت می نمایند، نمی توانند سرمایه خود یا سود حاصل شده را به دیگران واگذار نموده و این مورد به دولت اختصاص خواهد یافت.

آیا با شرکت در پروژه های سرمایه گذاری یا خرید ملک، لازم است تا مالیات پرداخت شود؟

در پاسخ باید بیان نمود که خیر. افراد متقاضی در این موارد از پرداخت مالیات معاف می باشند. در این شرایط تا ۱۰ سال نیازی به پرداخت مالیات نخواهد بود. جالب است که در نظر داشته باشید که شرکت های عمرانی نیز هزینه های جانبی، نگهداری و غیره را نیز از اشخاص سرمایه گذار دریافت نمی نمایند.

آیا در زمان بررسی مدارک، امکان سفر به این کشور وجود دارد؟

بله، زمانی که هنوز تابعیت شما تایید نشده است می توانید با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر نموده و از جاذبه های دیدنی آن دیدن نمایید. برای سفر به دومینیکا به هیچ وجه نیاز به درخواست شهروندی نمی باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *