اخبار استارتاپیاخبار سفر و گردشگریاخبار صنایع خلاق و فرهنگیسفر و گردشگریصنایع خلاق و فرهنگیکارآفرینی و استارتاپ

خانه‌های خلاق حوزه گردشگری و صنایع دستی تشکیل می شوند

با امضاء تفاهم نامه‌ای میان دو ستاد توسعه فناوری معاونت علمی، تشکیل خانه‌های خلاق حوزه گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی کلید خورد.

لیمو HR

به منظور تحقق سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری و حمایت از نوآوری در کسب و کارهای دیجیتال، خلاق در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این تفاهم نامه میان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق این معاونت به امضا رسید.

راه اندازی خانه‌های خلاق در حوزه گردشگری و صنایع دستی و فرهنگی، برنامه ریزی بلند مدت راهبردی، میان مدت و کوتاه مدت برای ارتقا توانمندی‌های تولید، صادرات و توسعه بازار داخلی محصولات و خدمات در کسب و کارهای دیجیتال و خلاق در حوزه گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی با رویکرد ارتقا سطح کیفی و کمی، هدف مندی حمایت‌های دولت از تجاری سازی محصولات و خدمات کسب و کارهای دیجیتال با رویکرد فراهم سازی بستر رقابت پذیری و حمایت از کسب و کارهای دیجیتال خلاق از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند که نسبت به حمایت فنی و قانونی از تاسیس و راه اندازی مرکز شتابدهی و نوآوری خانه‌های خلاق، کسب و کارهای دیجیتال و خلاق در حوزه گردشگری و صنایع دستی، ارائه مجوز مرکز شتابدهی و خانه‌های خلاق، کمک به انتقال تحربه و تامین منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای فعالیت مرکز با همکاری مجموعه‌های ذی ربط و معرفی استارتاپ های فعال حوزه گردشگری اقدام کنند.

در این مراسم مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در توسعه صنایع خلاق و فرهنگی گفت: تحولاتی که طی چند سال اخیر در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان رخ داد، زمینه‌ساز پیشرفت‌های فناورانه قابل توجهی در این حوزه شد و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با نگاهی تازه به زیست‌بوم نوآوری، زمینه برای ایفای نقش گسترده ایده های نو و فراگیر در اقتصاد به کمک شرکت‌های اقتصاد دیجیتال و صنایع خلاق فراهم شود.

وی با اشاره به ضرورت ریل گذاری و برنامه‌ریزی صحیح برای شکوفایی ظرفیت‌های نوآورانه و خلاق بومی گفت: ظرفیت‌های نهفته بسیاری در این حوزه وجود دارد که نمایان شدن آن و تبدیل به اشتغال یا ارزش افزوده نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی صحیح است. با توسعه نوآوری‌های اجتماعی و فراگیر، تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های اقتصاد خلاق به ویژه در حوزه فرهنگی و گردشگری به جایگاه ارزش آفرین و اشتغال‌زایی خود برسد.

محمدی با بیان این‌که اکنون زمان توسعه طیف اجتماعی و همه‌گیر نوآوری‌ها در کنار طیف فناورانه و دانشی نوآوری است، ادامه داد: نگاه به نوآوری مبتنی بر فناوری پیشرفته و متکی به دانش‌آموختگان دانشگاهی و نخبگان، باعث شده است که تاثیر بخش زیادی از جامعه در نوآوری مغفول بماند، اما هم اکنون زمان آن رسیده است تا هر فردی در هر سطحی از جامعه، در رشد و در توسعه همگانی و اقتصاد مردم‌محور نقشی درخور توجه ایفا کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به همکاری‌های این ستاد توسعه اقتصاد و ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، در راستای رونق کسب و کارهای دیجیتال و خلاق فرهنگی افزود: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های خلاق و نوآورانه موجود در حوزه فرهنگی و گردشگری را توسعه دهیم و از تمامی توانمندی‌های بومی که می‌تواند به توسعه این اقتصاد کمک کند، استفاده کنیم.

اقتصاد دیجیتال ظرفیتی ایجاد می‌کند تا با استفاده از بسترهای ایده های خلاق و فرهنگی بتواند در جامعه دیده شود؛ با کلید خوردن خط حمایتی جدید از صنایع خلاق این روند با شتابی بیش از پیش ادامه خواهد یافت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *