اخبار سرمایه گذاری خطرپذیراخبار استارتاپیسرمایه گذاری خطرپذیرکارآفرینی و استارتاپ

کافه سرمایه زمستان ۹۹

برگزاری نهمین دوره کافه سرمایه کارن کراد با حضور استارتاپ‌های منتخب و شرکت‌ها و صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر

«کافه سرمایه»، گردهمایی تخصصی شرکت ها، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارتاپ های برتر، جهت تسهیل امر جذب سرمایه و ایجاد زمینه رشد برای استارتاپ های برتری که نیاز به جذب سرمایه دارند، تدارک دیده شده است و در آن استارتاپ ها فرصت ارائه طرح‌های خود به شبکه سرمایه گذاران، دست پیدا می‌کنند.

فرآیند برگزاری این دوره از رویداد کافه سرمایه به این صورت بود که از ۱۴ دی تا ۱۰ بهمن ماه، ثبت نام استارتاپ های متقاضی انجام و از ۱ الی ۱۵ بهمن، ارزیابی اولیه آن‌ها صورت گرفت. در ادامه و در تاریخ ۱۵ و ۱۶ بهمن، اطلاعات استارتاپ ها برای سرمایه گذاران ارسال شد تا در زمان مشخص شده در تاریخ ۲۵ بهمن، علاقه‌مندی‌ خود را نسبت به هر کدام از استارتاپ های منتخب، بیان کنند. در این مسیر دو کارگاه نیز با محوریت نحوه ارائه به سرمایه گذار و مباحث حقوقی و قراردادی نیز برای استارتاپ ها برگزار شد.

در پایان نیز متناسب با بازخورد هرکدام از سرمایه گذاران، جلساتی میان آن‌ها و استارتاپ در تاریخ ۲۶ بهمن تنظیم شد و برنامه استارتاپ ها نیز ۲۷ بهمن در اخیتارشان قرار گرفت.

نحوه‌ برگزاری این رویداد بدین صورت طراحی شده بود که نماینده هر شرکت یا سرمایه گذار، در اتاق اختصاصی خود بصورت آنلاین حاضر شده و استارتاپ ها در مدت زمان ۳۰ دقیقه‌ای مشخص شده و به صورت خصوصی، طرح خود را به آن‌ها معرفی می‌کنند. در این جلسات خصوصی، سرمایه گذارن به بررسی ابعاد مختلف استارتاپ‌ها ‌پرداختند و در صورت علاقمندی به طرح‌ها و تمایل به سرمایه گذاری روی آن‌ها، تقاضای جلسات بیشتر برای مذاکره با استارتاپ ها را مطرح نمودند.

بعد از پایان هرجلسه، فرم نظرسنجی برای سرمایه گذاران ارسال شد و نظرات و بازخوردهای آن‌ها پیرامون جلسات و طرح‌ها، توسط تیم کارن کراد دریافت و بررسی شد. در این نظرسنجی‌، سرمایه گذاران امتیازات خود را برای هر استارتاپ در مورد مسائلی همچون: مزیت رقابتی طرح، کامل بودن تیم، توانایی رشد طرح، کانال‌های فروش و بازاریابی و میزان خلاقیت ایده و … ثبت کردند.

در این رویداد، ۳۱ استارتاپ‌ متقاضی سرمایه و ۵۱ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی حضور داشتند که تیم ۱۵ نفره کارن کراد، به برگزاری و مدیریت جلسات سرمایه گذاری بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران ‌پرداختند.

در اولین روز از کافه سرمایه تعداد ۱۵۱ جلسه خصوصی آنلاین، بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران برگزار شد و در دومین روز نیز، تعداد جلسات استارتاپ ها و سرمایه گذاران به ۱۱۴ جلسه رسید. در نهایت این دوره از کافه سرمایه کارن کراد، ۲۶۵ جلسه سرمایه گذاری از طرف سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن تنظیم و برگزار شد. با توجه به آمار به دست آمده از بازخورد سرمایه گذاران، ۶۱ درصد این جلسات، معادل ۱۶۱ جلسه، با موفقیت به دور بعدی مذاکرات راه یافتند که با پیگیری‌های تیم کارن‌کراد، جلسات بیشتری برای آن‌ها در آینده نزدیک تنظیم خواهد شد.

کافه سرمایه

در اختتامیه این رویداد، دکتر محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی، ضمن اشاره به نگرانی‌هایی که در این عرصه وجود دارد، گفت: مسئله باز تولید مدل‌های کسب و کار تکراری، چالشی بود که این اکوسیستم با آن روبرو بود که از سویی برای استارتاپ و از سویی دیگر برای سرمایه‌گذاران، مسئله امیدوار کننده‌ای برای ادامه راه و ورود به حوزه‌های نوآورنه محسوب نمی‌شد.

درپایان نیز با اشاره به خدمات این مجموعه، افزود، امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته و ایجاد فرصت‌های فناورانه، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه برای همکاری‌های بیشتر و بزرگتر و تعالی تکنولوژیک و متنوع سازی این اکوسیستم باشیم و بتوانیم با توجه به برگزاری رویدادهایی از این دست، عمق تکنولوژیک این اکوسیستم را گسترش دهیم.

در ادامه آقای پایدار، معاونت توسعه زیست بوم منتا، صحبت خود را با اهداف مرکز آغاز کرد و افزود: راهبری در بخش تعاون اولین هدفی است که این مرکز دنبال می‌کند. دیگر اهداف مرکز را همکاری با شرکت‌های موجود در بخش تعاون برای ورود به بخش نوآوری بیان کردند که بتوان از ظرفیت این بخش در اکوسیستم استفاده کرد که رویداد‌هایی از این دست کمک زیادی به رشد این حوزه خواهد کرد. مرکز توسعه تعاون نیز با چنین اهدافی تشکیل شده است که بتواند با استفاده از این ظرفیت، نوآوری را در بخش فناوری همراه کند.

آقای رضوانیان، مدیر ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان سومین سخنران در اختتامیه رویداد کافه سرمایه، ضمن بیان برنامه‌های صندوق، عنوان کرد: کافه سرمایه فرصتی برای استارتاپ ها و سرمایه‌گذاران فراهم آورده است که کمک می‌کند اندیشه‌های جدید و نو با ورود خود به فضای نوآوری به رشد و توسعه این حوزه منجر شوند چرا که هم استارتاپ ها از فضای نوآورانه دور هستند و هم سرمایه‌گذاران از فضای ذهنی ایده فاصله دارند.

ایشان در ادامه با ورود صندوق به بخش تامین مالی برای استارتاپ ها، افزود: در صدد هستیم تا کل اکوسیستم استارتاپی را تحت پوشش قرار دهیم. برگزاری چنین برنامه‌هایی نیز باعث رشد و تعالی اکوسیتسم استارتاپی خواهد شد.

رویداد کافه سرمایه

آقای توکل همدانی، رئیس اداره سیاست‌گذاری و پایش مرکز تهران هوشمند نیز آخرین سخنران در اختتامیه این رویداد بود که با اشاره به برنامه تهران هوشمند در سه سال گذشته گفت: تعامل و شبکه سازی که در چنین رویداد‌هایی شاهد آن هستیم باعث ایجاد اتصال میان عرضه و تقاضا برای شرکت‌ها و استارتاپ هایی خواهد شد که قصد ورود به حوزه‌های مختلف فناورانه را دارند.

همچنین ایشان در پایان صحبت‌های خود نیز افزود: باید در صدد باشیم تمام استارتاپ ها مرکز توجه خود را روی چالش‌های واقعی قرار دهند، مدل‌های تجاری هوشمند سازی قابل کپی برداری نیستند و اولویت‌‌ها و دغدغه‌هایی متفاوت در هر استان و شهر وجود دارد و با محدودیت‌ها و شرایط و فرآیند‌های سازمانی متفاوتی روبرو هستیم که توجه به این موارد حائز اهمیت فراوانی است.

این دوره از رویداد کافه سرمایه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، شرکت تکنو تجارت، شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه مدیریت ثروت ستارگان، شرکت سرمایه گذاری توسعه پایدار سپهر و مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران و همچنین نیز با حمایت ویژه ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در قالب هم‌سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، بلاکچین، واقعیت گسترده، ابرداده و فضای ابری و حمایت ۵۰ درصدی از مبالغ سرمایه گذاری توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران (به صورت تسهیلات) نیز همراه بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
کارن کراد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *