رپرتاژ

اپلیکیشن موبایلی نیاز نخست کسب و کارها در سال ۲۰۲۱

از ابتدای همه گیری کرونا، تغییر قابل توجهی در رفتار مصرف کننده در سراسر جهان، سازمان ها در حوزه های مختلف را مجبور به ارزیابی مجدد مدل های تجاری خود کرده است. همانطور که رفتارهای ما به عنوان کاربر تغییر یافته است و بیش از پیش به سمت استفاده از محصولات دیجیتال می‌رویم، اهمیت تحول دیجیتال نیز برای سازمان‌ها مشخص شده است.

در حالی که این پاندمی جهانی، باعث ایجاد عدم اطمینان زیادی در بین بسیاری از مشاغل شده است، برخی از بازاریابان آن را فرصتی ارزشمند برای ارائه ارزش‌های بیشتر و جذب کاربران جدید می‌دانند. حقیقت ماجرا این است که حضور موبایلی (حضور همراه کاربران) برای بقا ضروری شده است.

همان‌طور که همراه‌پذیری (حضور در پلتفرم‌های همراه) نحوه فعالیت صنایع مختلف را تغییر می‌دهد، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای محلی باید بدانند که تنها با یکدیگر در رقابت نیستند، بلکه شرکت‌ها مبتنی بر موبایل به طور فزاینده‌ای در حال جلب توجه جامعه موبایلی هستند.

با این حال، دستیابی به موفقیت در بازار موبایل کار ساده ای نیست. ورود به بازار موبایل یک فرایند تکراری است که نیاز به تحقیق عمیق ، برنامه ریزی گسترده و اجرای بی‌نظیر دارد.

درک چشم انداز فعلی موبایل هم برای شرکت‌هایی که در حال حاضر خدمات موبایل دارند و هم برای کسانی که قصد دارند به این بازار وارد شوند ضروری است.

قبل از تصمیم به توسعه اپلیکیشن موبایل، مهم است که با چشم انداز موبایل به طور کلی آشنا شوید. در زیر آمارهایی درباره موبایل و اپلیکیشن‌های موبایلی را لیست کرده‌ایم که می‌توانند نگاه شما به آینده کسب‌وکارتان را تغییر دهند.

سرعت رشد استفاده از تلفن همراه در سال ۲۰۲۰ بیشتر شده است

پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۱ تعداد نصب اپلیکیشن و دستگاه های تلفن همراه در سراسر جهان افزایش یابد، این موضوع اهمیت همراه‌پذیری را بیشتر مشخص می‌کند.

  • تا سال ۲۰۲۱ ، تقریباً ۷ میلیارد کاربر تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد.
  • تنها در سال ۲۰۲۰ ، ۲۱۸ میلیارد نصب اپلیکیشن داشته‌ایم. این آمار سالانه هفت درصد افزایش می‌یابد. اکنون دوره به‌دست آوردن کاربر است.
  • در سال ۲۰۲۰ ، مارکت‌های اپلیکیشن ۱۴۳ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته‌اند که ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.
  • در سال ۲۰۲۰ ، میانگین زمان روزانه که کاربران برای استفاده از دستگاه تلفن همراه اختصاص داده‌اند، به چهار ساعت و ده دقیقه رسید که ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل را داشت.
  • ۹۲ درصد از زمان صرف شده با موبایل مربوط به استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌شود. شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن‌های ارتباطی ۴۴ درصد را به‌دست آوردند.
  • فقط ۸ درصد از زمان صرف شده برای تلفن همراه برای استفاده از مرورگر وب صرف می‌شود.
  • آمریکایی ها روزانه ۸ درصد بیشتر از تماشای تلویزیون با موبایل خود وقت می‌گذرانند.
  • ۲۵ درصد از کاربران تنها یک بار پس از استفاده از اپلیکیشنی، آن را رها می‌کنند.
  • نسل زد (۶ تا ۲۴ سال) ، نسل هزاره (۲۵ تا ۴۰ سال) و نسل ایکس (۴۱ تا ۷۵ سال) به ترتیب ۱۶ درصد ، ۱۸ درصد و ۳۰ درصد بیشتر از سال قبل از اپلیکیشن‌های پرکاربرد خود استفاده کرده‌اند.
  • در فصل دوم سال ۲۰۲۰ استریم موبایلی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

کاربران موبایل نه تنها با موبایل‌های خود راحت هستند، بلکه به آنها وابسته هستند. با توجه به افزایش مستمر وابستگی به موبایل، سازگاری مدل‌های تجاری برای سازگاری با رفتار مخاطبان هدف بسیار مهم است. اگر انتخاب نخست اکثریت مخاطبان شما موبایل است یا تنها از موبایل (و نه دسکتاپ) استفاده می‌کنند، کسب و کار شما باید براساس اولویت آنها با آنها ارتباط برقرار کند.

بهبود عملکرد اپلیکیشن نیاز به زمان بیشتری دارد

وقتی صحبت از تلفن همراه می‌شود ، کاربران دارای استانداردهای فوق العاده بالایی برای عملکرد و کارایی هستند. سازگاری محتوای دیجیتال برای نمایش یکپارچه در نمایشگرهایی با اندازه های مختلف و دستگاه‌های مختلف اجباری است.

اپلیکیشن‌های نیتیو سریع، واکنش‌گرا هستند و کاربران هنگام استفاده از آنها تجربه خوبی به‌دست می‌آورند. این اپلیکیشن‌ها به سخت افزار داخلی و همچنین پشتیبانی از هر رابط کاربری ارائه شده توسط سیستم عامل مربوطه دسترسی دارند.

با این وجود، شرکت‌ها نمی‌توانند از محتوای وب موبایل غافل شوند. اپلیکیشن‌های تحت وب تلفن همراه (Mobile web applications) به طور ایده آل برای ارایه محتوا مناسب هستند و می‌توانند مانند اپلیکیشن‌های نیتیو طراحی شوند. با این حال، استفاده از اپلیکیشن تحت وب تا حد زیادی به عملکرد مرورگر بستگی دارد. در طراحی وب موبایل حتما باید محتوا و رزولیشن به شکل مناسبی در تمامی دستگاه‌ها نمایش داده شود.

هر اپلیکیشنی باید کاملاً تست شود. فاکتورهای عملکردی مانند زمان‌های لود، کرش کردن اپلیکیشن و فیلدهای ثبت‌نام پیچیده همه باعث تضعیف تجربه کاربری اپلیکیشن می‌شود و می‌توانند شانس موفقیت در بازار را از بین ببرند.

  • در ۷۱ درصد موتقع کرش کردن اپلیکیشن موجب حذف آن توسط کاربر می‌شود.
  • ۶۷ درصد باگ‌ها در دستگاههای iOS گزارش شده است.
  • ۴۴ درصد نقص‌های درون اپلیکیشن توسط کاربر کشف می‌شود.
  • ۴۷ درصد اپلیکیشن‌ها به زمان بیشتری برای تست نیاز دارند.
  • ۵۸ درصد کاربران به خاطر ناسازگاری رابط کاربری از اپلیکیشن ناامید می‌شوند.
  • ۵۲ درصد کاربران از عملکرد کلی اپلیکیشن ناامید می‌شوند.
  • ۲۹ درصد کاربران اگر اپلیکیشن به نظرشان باارزش نباشد، بلافاصله آن را کنار می گذارند.
  • ۷۰ درصد کاربران به خاطر سرعت لود پایین اپلیکیشن، آن را کنار می‌گذارند.
  • ۴۳ درصد از کاربران اگر برای لود اپلیکیشن شما بیش از سه ثانیه صبر کنند، ناراضی خواهند بود.
  • ۶۵ درصد کاربران اظهار کرده‌اند که تجربه کاربری ضعیف اپلیکیشن، ‌باعث ایجاد دیدگاه منفی از برند می‌شود.

موبایل مارکتینگ دشوار ولی کارساز است

رشد و تصاحب بازار در اپلیکیشن‌های موبایلی حتی برای شرکت‌هایی که اپلیکیشن خود را مستقر کرده‌اند نیز دشوار است. تهیه یک طرح جامع بازاریابی موبایلی، سنگ بنای رشد مداوم و موفقیت یک محصول موجود یا جدید است. اجزای بازاریابی در پروسه توسعه بازاریابی در حال انجام شما نیاز به نگهداری مداوم دارد.

  • ۵۱ درصد از کاربران بیان داشته‌اند که هنگام جستجو در تلفن‌های هوشمند خود ، شرکت یا محصول جدیدی را کشف کرده اند.
  • ۷۸٪ از جستجوهای تلفن همراه مبتنی بر مکان منجر به خرید آفلاین می‌شود.
  • تنها ۵۴ درصد از بازاریابان می‌گویند که در حال حاضر از پلتفرم اپلیکیشن موبایلی برای بازاریابی و دستیابی به علاقه‌مندان و مشتریان خود استفاده می‌کنند.
  • در سال ۲۰۲۰ هزینه تبلیغات موبایل به ۲۴۰ میلیارد دلار رسیده است که ۲۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.
  • تبلیغات موبایلی نسبت به سال گذشته در ایالات متحده ۹۵ درصد رشد داشته است.
  • استفاده از استراتژی تعامل چند کاناله، می‌تواند روشی قدرتمند برای حفظ مخاطب باشد. اپلیکیشن‌هایی که از تعامل چند کاناله استفاده می‌کنند ۶۲ درصد نرخ حفظ مخاطب بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌هایی دارند که کاربران را تنها از طریق یک کانال درگیر می‌کنند.
  • محبوب‌ترین شکل بهینه سازی برای فروشگاه‌های اپلیکیشن (ASO) مربوط به‌روزرسانی فرم توضیحات با ۴۶ درصد است.
  • به‌روزرسانی آیکون اپلیکیشن با ۳۰ درصد دومین فرم متداول ASO بود که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشت.
  • به طور کلی در استورهای iOS و Google Play کاربران ۱۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده‌اند که رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

بازار اپلیکیشن‌ها با سرعت بالایی در حال پیشرفت است. توجه به تجربه مشتری به عنوان یک نیاز مشترک از طرف مشاغل و خدمات مورد توجه است. به عنوان یک پاسخ، سازمان‌ها نیاز دارند تا فراتر از تاکتیک‌ها، ابزارها و کانال‌های موجود، برای دسترسی به مخاطبان و برآورده سازی انتظارات آنان اپلیکیشن موبایل خود را توسعه دهند.

اپلیکیشن موبایلی

تبلیغات اپلیکیشن راهی سریع برای موفقیت کسب و کارها

اگر بهترین اپلیکیشن مرتبط با صنعت کسب و کار خود را توسعه داده باشید، ولی نتوانید آن را به نحو احسن در میان مشتریان و علاقه‌مندان به حوزه فعالیت‌تان معرفی کنید، نمی‌توانید از مزایای ارزشمند اپلیکیشن موبایلی خود بهره‌مند شوید. تبلیغات هدفمند اپلیکیشن می‌تواند به دیده شدن اپلیکیشن‌تان توسط افرادی که به اپلیکیشن شما نیاز دارند یا از اپلیکیشن‌های مشابه اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند، کمک کند. بهترین روش برای افزایش تعداد نصب اپلیکیشن، تبلیغات در اپ استورهای بین‌المللی مانند استورهای iOS و Google Play است. پلتفرم گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا به سادگی بتوانید اپ خود را در این استورها تبلیغ کنید و مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

هزینه تبلیغات اپلیکیشن با توجه به میزان رقابت تبلیغاتی در کشورهای مختلف و نیز دسته‌بندی‌های مختلف، با هم فرق دارد. برای مثال طبق آماری که آژانس تبلیغاتی جی ادز از هزینه نصب اپلیکیشن منتشر کرده است:

  • هزینه متوسط نصب اپلیکیشن در آمریکا ۲.۳۸ دلار، در چین ۹۸ سنت، در برزیل ۲۲ سنت و در ایران حدود ۶ سنت است.
  • در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰۰ هزار اپلیکیشن از طریق گوگل ادز تبلیغ کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.
  • کمترین هزینه نصب برای اپلیکیشن‌هایی با موضوع موسیقی و کودکان است و بیشترین هزینه نصب مربوط به تبلیغات اپلیکیشن‌های پزشکی و سبک زندگی می‌شود.
  • بیشترین نرخ تبدیل در تبلیغات اپلیکیشن های ایرانی مربوط به اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، آموزشی و همچنین اپ‌های مرتبط با موضوعات خوراکی و نوشیدنی می‌شود.

برای آشنایی با پلتفرم Google Ads و همچنین دریافت مشاوره رایگان در حوزه تبلیغ گوگل و تبلیغات اپلیکیشن می‌توانید به وب‌سایت آژانس تبلیغاتی شرکت جی‌ادز مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۶ Average: ۴.۸]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *