رپرتاژرسانهکسب و کارهای رسانه

کورا سودمندترین شبکه اجتماعی برای کاربران وب

بررسی دقیق شبکه اجتماعی کورا

یکی از مفیدترین شبکه های اجتماعی، شبکه اجتماعی کورا (Quora) است که در اینجا به بررسی دقیق تر این شبکه اجتماعی می‌پردازیم.

کورا

Quora یک وب سایت پرسش و پاسخ است که کاربران می توانند به سوالات یکدیگر در مورد انواع موضوعات پاسخ دهند. کورا توانسته است دانشجویان ، متخصصان ، روزنامه نگاران و رهبران صنعت را به خود جلب کند و کاربران آن مشتاق به اشتراک گذاشتن دانش خود هستند.کورا را میتوان پلی میان رسانه های اجتماعی و تحقیقات علمی به حساب آورد.

آمار کاربران Quora

  • کورا ماهیانه ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.کاربران فعال کورا به اندازه توییتر یا اینستاگرام نیستند ، اما تعداد کاربران فعال آن در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۸ تعداد کاربران فعال ماهانه Quora به ۳۰۰ میلیون نفر رسید ، در حالی که در سال ۲۰۱۷ تعداد کاربران فعال آن ۲۰۰ میلیون گزارش شده بود.
  • ۵۷ درصد کاربران فعال کورا را مردان تشکیل میدهند.
  • بیش از ۷۵ درصد کاربران کورا از طریق دستگاه های موبایل خود به این وب‌سایت وارد میشوند.
  • هندی ها بیشترین فعالیت را در کورا دارند.حدود ۳۶٪ کل ترافیک کورا متعلق به کاربران هندی است.
  • پس از هندی ها، آمریکایی ها بیشترین استفاده را از کورا دارند.حدود ۲۸٪ از کل ترافیک کورا متعلق به کاربران آمریکایی است.ضمن اینکه کورا در آمریکا بسیار محبوب است و از هر ۳ آمریکایی، یک نفر کاربر کورا است.طبق آمارهای الکسا، بیش از ۳۵٪ از آمریکایی ها از کورا استفاده میکنند.
  • کاربران کورا اکثرا افراد تحصیلکرده هستند.طبق آمارها، ۶۵٪ از کاربران کورا مدرک دانشگاهی دارند.
  • طبق آمار های الکسا،حدود ۶۳٪ از ترافیک وب‌سایت کورا، از طریق جستجوهای انجام شده در موتورهای جست و جو(مثل گوگل) به دست می آید.

با این آمار و ارقام درباره‌ی این شبکه اجتماعی، حتما متوجه شدید که کورا یکی از مفیدترین جوامع آنلاین برای کاربران وب است.

یکی از بهترین نمونه های فارسی این شبکه اجتماعی، شبکه اجتماعی سوالا است. این استارت آپ طی چندین ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و امکانات زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

از جمله ویژگی های برجسته‌ی سوالا کیفیت بالا و کارایی بالای این وب‌سایت از نظر فنی است. علاوه بر اینها سوالا دارای واسط کاربری و تجربه‌ی کاربری بسیار مناسبی است که کاربران را به مشارکت در این سامانه ترغیب میکند.

در سوالا هر کاربر میتواند سؤالات خود را بپرسد و یا به سؤالات بقیه کاربران پاسخ دهد.

کاربران سوالا میتوانند سؤالات یکدیگر را دنبال کنند، موضوعات مختلف را دنبال کنند، و به پاسخ‌های دیگران رأی بدهند.

کورا

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *