رپرتاژ

این هتل های کاشان چگونه به بهترین اقامتگاه های سنتی آن بدل شده اند؟

وقتی به شهری با پیشینه ای غنی که معماری خاص خود را دارد، سفر می کنید دوست دارید در چه نوع هتلی بمانید؟ فرض کنید مقصد سفرتان کاشان باشد. می دانید که این شهر پر است از خانه های تاریخی که از دوره های مختلف به یادگار مانده اند. برخی از این عمارت ها حالا به اقامتگاه بدل شده اند و ماندن در آنها برای مسافران هم فال است و هم تماشا. شاید جالب باشد بدانید که شهر گلاب ایران بیش از ۸۰ خانه تاریخی دارد. اگر این فرصت را داشته باشید که از بین هتل های کاشان، در یک اقامتگاه سنتی بمانید، سراغ کدام ها می روید؟ جااینجاس برای شما چند پیشنهاد سنتی فوق العاده دارد! این مطلب را بخوانید.

هتل پنج ستاره سرای عامری ها

اگر یک کاشان گرد حرفه ای باشید، حتما نام تنها هتل پنج ستاره شهر به گوشتان خورده است: هتل سرای عامری ها که نه فقط در زمره بهترین اقامتگاه های کاشان که بهترین هتل های سنتی ایران قرار دارد، یک عمارت قدیمی متعلق به دوران زندیه است. یک توصیف دقیق از هتل را ما پیشتر در مطلب اقامت اعیانی در کاشانه های عمارت ابراهیم خان عامری برایتان آورده ایم. از اتاق هایی با نام هایی سنتی چون تاج الملوک و نارگل تا رستوران، کافه، حوض خانه یا همان چایخانه سنتی تا گالری ها، کارگاه شَعربافی و سفالگری.

هتل چهارستاره خانه مرشدی

هتل خانه مرشدی قدمتی ۲۵۰ ساله دارد و ۸ باب اتاق. بد نیست این نکته را بدانید که هتل ها و اقامتگاه های سنتی به طور معمول به خاطر تعداد اتاق های اندک، چیدمان و طراحی آنها گزینه های ایده آلی برای گذران یک تعطیلات آرام و به دور از هیاهو هستند. معماری هتل و اتاق ها همانطور که انتظار می رود، سنتی است؛ با درهای چوبی و پنجره های رنگی و البته حیاطی سرسبز و باصفا. با همه این اوصاف خانه مرشدی پارکینگ، رستوران، کافی شاپ و حتی صرافی هم دارد.

هتل چهارستاره سرای درب باغ

قدمتی کمتر از ۱۰۰ سال، ۵ اتاق و خلوت و آرامشی که هم برآمده از سبک معماری است و هم تعداد کم اتاق ها؛ ویژگی های هتل سرای درب باغ هستند. اتاق های یک تخته، دوتخته، چهارتخته معمولی و VIP واحدهای اقامتی هتل هستند که بعضی از آنها در سرداب واقع شده اند. هر چند در درب باغ از آسانسور خبری نیست، اما خدمات رفاهی دیگری مثل پارکینگ، مینی بار، صندوق امانات، اینترنت و حتی خشکشویی در آن مهیا شده است.

هتل سه ستاره منوچهری

خانه تاریخی منوچهری با قدمت ۴۰۰ ساله خود مثل سایر هتل های سنتی؛ حیاطی دلباز، پر از دار و درخت و یک حوض دارد. ۸ اتاق این هتل هم همگی چشم اندازی دیدنی به این حیاط زیبا دارند. اما امکانات داخل اتاق ها مدرن است تا رفاه مهمان ها دچار مشکل نشود(یخچال، مینی بار، تهویه مطبوع، اینترنت و حتی صندوق امانات از آن جمله هستند). دیگر اینکه منوچهری رستوران، یک گالری هنری، فروشگاه صنایع دستی، پارکینگ و حتی فیلم خانه یا همان سینمای امروزی هم دارد.

هتل چهارستاره مهینستان راهب

هتل مهینستان راهب خانه ای به جا مانده از دوره قاجار و با قدمتی ۲۰۰ ساله است. ۱۶ اتاق یک تخته تا چهارتخته آن در حیاط اصلی، حیاط خلوت و دو طبقه از هتل پراکنده شده اند. گچبری های ظریف، حوض بزرگ و فیروزه ای حیاط، شیشه های رنگی، سرداب و ایوان ها همگی نشان سنت در مهینستان راهب هستند. فروشگاه صنایع دستی، پارکینگ رایگان، خشکشویی، رستوران و کافی شاپ را هم می توانید در زمره امکانات هتل بگنجانید.

هتل سه ستاره خانه نگین

هتل خانه نگین قدمتی در حدود ۲۰۰ سال دارد و بزرگ ترین هتل سنتی کاشان است. اتاق های آن که به ۴۰ باب می رسد در پنج حیاط هتل پراکنده شده اند؛ اتاق سه تخته نهانخانه که پنجره ندارد و نور از سقف بر آن می تابد یا اتاق دوتخته بالاخانه که نور از پنجره هایش به درون راه می یابد. اگرچه همه امکانات مثل اینترنت، کولرگازی و سرویس فرنگی امروزی هستند، اما برای رسیدن به اتاق ها باید از پله ها بالا بروید. خانه نگین پارکینگ روباز، رستوران و کافی شاپ دارد و رستوران آن هم بزرگ ترین رستوران سنتی کاشان است.

سئوالات متداول

بهترین هتل های کاشان کدامند؟

شهر گل و گلاب به همان میزان که گردشگر به خود می بیند، اقامتگاه های خوب هم دارد. نام هایی چون سرای عامری ها، مهینستان راهب، خانه مرشدی، سرای درب باغ، نگارستان و خانه منوچهری را می توان در لیست بهترین هتل های شهر کاشان دید.

آیا کاشان هتل غیر سنتی هم دارد؟

هر چند هتل های سنتی طرفداران زیادی دارند، اما برای همه اقامت در آنها چندان جذاب نیست. اگر در جستجوی هتل غیر سنتی در کاشان هستید، ما به شما رزرو هتل امیر کبیر، هتل نگارستان و هتل شیرین را توصیه می کنیم.

چگونه در کاشان هتل رزرو کنیم؟

کاشان شهر سنت، اصالت و تنوع است و این ویژگی ها در اقامتگاه های آن نیز به چشم می خورد. در این شهر هم می توان اقامتگاه های تاریخی با معماری منحصر به فرد و سنتی را دید و هم هتل های لوکس و مدرنِ چهار ستاره؛ از هتل پنج ستاره سرای عامری ها با سوئیت های مجلل، معماری سنتی و قیمت های بالا تا اقامتگاه سنتی سرای امیر با اتاق های دو، سه و پنج دری. اینکه بخواهید چه نوع سفری داشته باشید، بر رزرو هتل در کاشان مؤثر است. اگر برای انتخاب اقامتگاه خود به سایت جااینجاس مراجعه کنید، می توانید همه را با امکانات، تصاویر اتاق ها و موقعیت مکانی مشاهده کنید. در سمت راست صفحه نیز فیلتر نوع و قیمت هتل کاشان قرار داده شده تا فرایند جستجو برای کاربران آسان تر و سریع تر گردد.

منبع: https://jainjas.com/kashan

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *