رپرتاژ

چرا و چگونه بلیط قطار فدک بخریم؟

فدک از جمله کارگزاران ریلی ایران است که قطارهای خود را در مسیرهای مختلفی در کشور به کار گرفته است. این ناوگان که بیشتر قطارهای آن از جمله قطارهای لوکس هستند، این امکان را برای مسافران فراهم می‌کنند تا سفری خاص و دلنشین را تجربه کنند. به همین جهت بیشتر مسافرانی که به هر دلیل ممکن، موفق نشده اند تا برای سفر خود، بلیط هواپیما یا اتوبوس خریداری کنند از قطارهای فدک برای سفرشان بهره می‌گیرند. اما سریعترین راه برای تهیه بلیط این قطارها چیست و چگونه می‌توانیم یک بلیط قطار فدک را با بهترین قیمت خریداری کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال با قاصدک ۲۴ در ادامه این مطلب با عنوان ” چرا و چگونه بلیط قطار فدک بخریم؟ ” همراه باشید.

خرید اینترنتی یا خرید حضوری

بلیط قطار فدک نیز همچون انواع دیگر بلیط سفر نظیر بلیط هواپیما داخلی، بلیط قطار رجا و غیره هم به صورت حضوری در مراکز فروش و دفاتر خدمات مسافرتی به فروش می‌رسد و هم از طریق سامانه های خرید بلیط سفر، قابل رزرو است. از این رو مسافران می‌توانند پس از انتخاب مقصد سفر و نوع قطار خود از طریق یکی از این دو راه، برای خرید بلیط قطار خود اقدام کنند

البته در این میان نکاتی وجود دارد که سبب می‌شود مسافران خریدهای آنلاین را به خریدهای حضوری ترجیح بدهند. به طور مثال بلیط قطارهای فدک در انواع مختلف ۵ ستاره، ویژه و لوکس به مسافران ارائه می‌شوند. این قطارها اغلب تفاوت های بسیار کوچکی با هم دارند که همین امر نیز موجب می‌شود تا خدمات رفاهی و امکانات آنها متفاوت باشد. به همین دلیل برای اغلب مسافران خرید حضوری این بلیط ها از دفاتر خدمات مسافرتی و انتخاب یک بلیط به سلیقه اپراتور فروش، کمی دشوار است. بر همین اساس بیشتر خریداران ترجیح می‌دهند تا بلیط های مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری نمایند و در طی این پروسه، جزئیات هر سفر را با دقت بررسی کنند.

این امر موجب می‌شود تا خرید اینترنتی بلیط قطار فدک برای جمع کثیری از خریداران ساده تر بوده و مدت زمان کمتری به طول بیانجامد. به همین خاطر نیز می‌توان گفت که انتخاب و رزرو بلیط از طریق سامانه هایی نظیر قاصدک ۲۴ ساده تر بوده و سریعترین راه برای خرید بلیط قطار فدک است.

چرا بلیط قطار فدک بخریم؟

بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند به منظور کوتاه کردن فاصله میان مبدا تا مقصد سفر خود از سفرهای هوایی بهره بگیرند. در این میان اما عده ای از مسافران در پیک سفر، موفق به رزرو بلیط هواپیما نمی‌شوند در صورتی که در زمان مقرر باید حتماً سفر خود را به انجام برسانند و تمایلی برای خرید بلیط اتوبوس نیز ندارند. در چنین شرایطی معمولاً به این گروه از مسافران توصیه می‌شود تا برای تجربه یک سفر لذت، مسافرت با قطار را جایگزین سفر هوایی خود کنند و اگر می‌خواهند از امکانات بیشتری در سفر زمینی خود بهرمند شوند، بلیط قطار فدک را برای مقصد مورد نظر خود خریداری کنند.

دلایلی که موجب می‌شوند بلیط قطار فدک را به سایر بلیط ها ترجیح دهیم

امکانات متنوع: قطارهای فدک دارای امکانات رفاهی متنوعی هستند. در بسیاری از این قطارها بخشی از وعده های پذیرایی رایگان است، پک های بهداشتی رایگان در طول سفر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و مسافر امکان سفارش غذا از روی منو را دارد.

قیمت مناسب: هر چند که تعرفه های خرید بلیط قطارهای فدک اغلب از بلیط قطارهای رجا بیشتر است اما هزینه سفر با این قطارهای از سفرهای هوایی کمتر است. به همین خاطر بیشتر مسافرانی که تمایل دارند تا سفری راحت اما کم هزینه را تجربه کنند از این قطارها برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند.

انترانت داخلی: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، استفاده از انترانت داخلی در وسایل نقلیه عمومی چندان قابلیت ویژه و منحصر به فردی به شمار نمی‌آید. چرا که مسافرانی که امروزه کمتر پیش می‌آید که چشم از صفحه تلفن همراه خود بردارند دیگر حتی می‌توانند به راحتی با خرید یک بلیط اتوبوس معمولی هم، از اینترنتی نا محدود استفاده نمایند. اما این قابلیت در کشور ما یعنی ایران، هنوز هم جزو امکانات خاص طبقه بندی می‌شود چرا که بسیاری از وسایل نقلیه به جهت مهیا نبودن زیر ساخت های لازم، قادر به ارائه انترانت داخلی به مسافران خود نیستند. اما با وجود تمام این محدودیت ها شرکت قطارهای مسافری فدک این امکان را برای مسافران خود فراهم ساخته است تا حتی در طول سفر نیز بتوانند شبکه های اجتماعی خود را چک کرده، به کارهایشان برسند و حتی کودکانشان را با بازی های آنلاین سرگرم نگه دارند.

پکیج های بلیط و هتل: گاهی پس از خرید بلیط سفر، رزرو هتل برای مسافران به یک چالش تبدیل می‌شود. این اتفاق که بیشتر در روزهای شلوغ و پر سفر سال رخ می‌دهد، موجب شده تا مسافران نسبت به پکیج های بلیط و هتل فدک توجه ویژه ای پیدا کنند. به همین خاطر نیز برخی از مسافران به ویژه در ایام نوروز، بلیط قطار خود را به صورت پکیج ویژه بلیط و هتل رزرو می‌کنند.

در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید آسان و سریع بلیط قطار فدک با قابلیت کنسلی آنلاین می‌توانید به سایت قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید. لازم به ذکر است مسافران محترم می‌توانند علاوه بر بلیط قطار، انواع دیگر بلیط سفر را نیز از این مجموعه به صورت اینترنتی خریداری کرده و حتی هتل مورد نظر خود در سراسر کشور را هم از قاصدک ۲۴ رزرو کنند.

برگرفته از:

بلیط قطار فدک قاصدک ۲۴

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *