معرفی استارتاپارز دیجیتالکارآفرینی و استارتاپکسب و کارهای ارز دیجیتال

رمزینکس و شکستن پی در پی رکوردهای معامله‌ی ارز دیجیتال

آشنایی با رمزینکس و مختصری از آنچه در بازار ارزهای دیجیتال می گذرد

رمزینکس یک صرافی ارز دیجیتال است که به سبب سابقه فعالیتش در این حوزه، برای اکثر افرادی که با رمزارز سروکار دارند، نامی آشنا است. افراد زیادی از خدمات صرافی های ارز دیجیتال استفاده می کنند اما کمتر پیش می آید که به خود این کسب و کار و چالش هایش توجه داشته باشند.

برای اینکه بیشتر با این نوع کسب و کار و خصوصا رمزینکس بیشتر آشنا شویم، با روح الله جهنده گفتگو کردیم. روح الله فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و مدیر فنی رمزینکس است.

رمزینکس چه خدمتی ارائه می کند؟

رمزینکس در آغاز خودش یک طرف معاملات ارزهای دیجیتال بود و در واقع ارز را از کابران می خرید یا به ایشان می فروخت. اما خدمتی که در حال حاضر ارائه می دهد، بستری برای معامله میان کاربران است که با عنوان پلتفرم مبادله یا اکسچنج شناخته می شود.

چه کسب و کارهای دیگری در این زمینه فعال هستند و رقیب شما محسوب می شوند؟

اکسیر، والکس و نوبیتکس از همان ابتدا رقبای ما بودند و همچنان رقیب محسوب می شوند. آن ها هم با مدل پلتفرم مبادله کار می کنند.

رمزینکس چه تمایزی با رقبایش دارد؟

از جنبه های مختلفی می شود این کسب و کارها را مقایسه کرد. چون تبادل رمزارز موضوع پیچیده ای است، فاکتورها بسیار زیادند. فاکتورهایی مانند سهولت استفاده از فضای پلتفرم، زمان و امنیت احراز هویت، محدودیت های برداشت، خرید و فروش، تنوع ارزها و نهایتا کارمزد مناسب از جمله فاکتورهایی هستند که می توان معیار مقایسه قرار داد.

 از نظر رابط و تجربه کاربری، طبق گزارشی که کوین ایران منتشر کرده است و نظرسنجی این مجموعه از کاربران، رمزینکس بهترین تجربه را برای کاربران ایجاد کرده است.

فاکتور دیگر تنوع ارزهایی است که امکان تبادل آن ها در پلتفرم وجود دارد. از این حیث نیز رمزینکس نسبت به رقبایش تنوع بیشتری دارد.

بحث محدودیت های مربوط به تراکنش های مالی نیز مطرح است که در این زمینه برخی رقبا محدودیت هایی در میزان واریز و برداشت دارند اما در رمزینکس چنین محدودیت هایی تعریف نشده است.

کارمزدی که از کاربران دریافت می کنید هم رقابتی است؟

کم ترین کارمزدی که رمزینکس دریافت می کند حوالی ۰.۰۸% است و بیشترین کارمزد ۰.۳۲% است که این میزان کارمزدها بستگی به حجم معاملات دارد.

کارمزد دریافتی رمزینکس کاملا رقابتی است. شاید مواردی باشد که کارمزد دریافتی رقبا کمتر باشد اما این ازای محدودیتی است که برای برخی رمزارزها اعمال می کنند. در واقع امکان واریز و برداشت آن ارز برای کاربران وجود ندارد و تنها می توانند خرید و فروش کنند.

از لحاظ ابزارهایی که برای تحلیل به کابران ارائه می دهید، چطور؟

تقریبا بیشتر پلتفرم های مبادله ایرانی و حتی خارجی، یکسری نمودار برای تحلیل ارائه می دهند. اکثرا از سرویس تریدینگ ویو برای ارائه این خدمت استفاده می کنند و رمزینکس هم همین سرویس را ارائه می کند.

رمزینکس

رشد اندازه بازار رمزینکس از ابتدا تا به امروز چگونه بوده است؟

در اوایل کار، حجم کل مبادلات در هر اکسچنج به صورت مجزا به یک میلیارد تومان در روز هم نمی رسید. با شیوع کرونا، شرایط بازار تغییر کرد. بیت کوین از ۷۰۰۰ دلار به  ۴۰۰۰ دلار رسید و این کاهش قیمت سبب شد که به تعداد کاربران فعال در پلتفرم های تبادل رمزارز افزوده شود. با شروع موج صعودی قیمت بیتکوین، موج دیگری برای ورود به بازار رمزارز ایجاد شد و هر روز شاهد رکوردهای جدیدی در تعداد کابران بودیم. در چند ماه اخیر نیز افول بورس ایران منجر به مهاجرت کاربران شد و افراد زیادی سرمایه خود را از بورس خارج کردند و وارد بازار رمزارز شدند و تقریبا هر روز شاهد شکسته شدن رکورد قبلی معاملات هستیم.

اتفاقاتی مثل ریزش اوایل اسفند چه تاثیری روی این روند می گذارد؟

با توجه به اینکه برای قیمت بیتکوین در بلندمدت روندی صعودی پیش بینی می شود، وقتی ریزش سنگینی اتفاق می افتد، بسیاری از افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند، از این فرصت برای خرید استفاده می کنند و لذا تعداد کاربران بیشتر می شود. اما در ریزش اوایل اسفند که قیمت بیتکوین تا ۳۰ درصد کاهش یافت، یک حالت اصلاحی اتفاق افتاد که حجم معاملات را بالا برد اما  زمینه ورود حجم قابل توجهی از کاربران جدید به بازار نشد.

از بعد فنی ایجاد پلتفرم مبادله ارز دیجیتال چه چالش هایی دارد؟

این حوزه پیچیدگی های بسیار زیادی دارد. از لحاظ فنی و مخصوصا امنیت به دلیل تراکنش های بالای مالی جزو پیچیده ترین محصولات است. به دلیل تعدد و پیچیدگی معاملات اگر تخلفی انجام شود، شناسایی آن بسیار سخت است بنابرین توسعه فنی باید به شکلی باشد که از هر گونه نفوذ در سیستم جلوگیری کند.

با توجه به این پیچیدگی، پتانسیل فنی مجموعه چگونه است؟

غالب اعضای تیم فنی رمزینکس در دانشگاه های شریف و تهران تحصیل کرده اند.  در حال حاضر تیمی ۱۴ نفره داریم که در حوزه متنوعی مانند بک اند، فرانت اند، بلاک چین و اپلیکیشن های اندروید و iOS صاحب تخصص هستند. با توجه به رشد بازار تیم ما نیز به طور مداوم در حال گسترش است. وجه دیگری از همین رشد در تیم مارکتیگ رمزینکس اتفاق افتاده است که روز به روز نیروهای جدیدی را جذب می کند. کل مجموعه را اگر در نظر بگیریم بیش از ۴۰ نفر در رمزینکس فعالیت می کنند.

رمزینکس

برای جذب نیروی انسانی چه شرایطی دارید؟

ما در استخدام افراد بیشتر بر کارایی و اشتیاق آن ها به کار توجه می کنیم. در حال حاضر نیز فرصت اضافه شدن به تیم رمزینکس وجود دارد و علاقمندان می توانند رزومه خود را از طریق ایمیل، لینکدین و یا پشتیبانی آنلاین وبسایت رمزینکس برای ما ارسال کنند و حتما تمام رزومه هایی که دریافت می کنیم را بررسی می کنیم.

با توجه به شیوع کرونا، چه شرایطی برای اعضای تیم در نظر گرفته اید؟

از جنبه فرهنگ تیمی و فعالیت به صورت دورکاری، پیش از کرونا سخت گیرتر عمل می کردیم اما در حال حاضر تعدادی از دوستان به صورت دورکار هستند و با لحاظ محدودیت هایی که به وجود آمده است، شرایط را برای راحتی نیروی انسانی فراهم کرده ایم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۸ Average: ۳.۴]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. خیلی صرافی خوبی. هست. فقط یه مشکلهایی داره که حل بشه عالی میشه .پشتیبانی خیلی ضعیف واقعا ضعیفی داره من به پشتبانی پیام دادم بعد یک روز جواب منو داد
    برای احراض هویت هم خیلی طول میکشه تا تایید همینا برای معرفی دوستانمون کارمزد. جابه جایی رمز ارزشم خیلی زیاده اگه میشه رسیدگی کنید وقتی پشیبانی جواب نمیده ماها که سرمایع گذاشتیم اونجا نگران میشیم با توجه به. اتفاقی که داخل صرافی ترکیه افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *