رپرتاژ

بهترین سایت برای استخدام تایپیست دورکار و غیر حضوری

در ادامه انواع کارهایی که تایپیست‌ها انجام می‌دهند، معرفی خواهد شد. در نهایت هم سایتی را برای استخدام تایپیست دورکار و غیر حضوری معرفی خواهیم کرد.

آیا وقت کافی برای تهیه اسناد متنی کسب و کارتان ندارید؟ می‌توانید این مشکل را با سفارش پروژه تایپ و استخدام تایپیست غیر حضوری و دورکار حل کنید. تایپیست‌ها در حوزه‌های مختلف به دورکاری می‌پردازند. آن‌ها برحسب تعداد کلمات تایپ شده یا مدت زمان صرف شده برای انجام کارها، حقوق می‌گیرند. با استخدام تایپیست‌های دورکار در دوران شیوع کرونا از سلامت کاری و پیشگیری از شیوع بیماری اطمینان پیدا خواهید کرد. در ادامه انواع کارهایی که تایپیست‌ها انجام می‌دهند، معرفی خواهد شد. در نهایت هم سایتی را برای استخدام تایپیست دورکار و غیر حضوری معرفی خواهیم کرد.

تایپ

انواع مشاغل تایپ آنلاین

مهارت تایپ در بسیاری از مشاغل آنلاین و دورکاری، حرف اول را میزند. در ادامه به هفت نمونه از این مشاغل اشاره خواهیم کرد.

۱.تایپ کتاب، مقاله و پایان نامه

این تایپیست‌ها دارای مهارت های تایپ ده انگشتی و صفحه آرایی متناسب با متون ادبی و علمی هستند. آن‌ها تایپ را از روی دستخط مؤلف یا سایر منابع متنی، صوتی و ویدئویی انجام می‌دهند. حقوق این تایپیست‌ها بر حسب دشواری کار متفاوت است. برای مثال تایپ فرمول، معادلات و جداول، شامل دستمزدهای بالاتری است.

۲.ورود داده یا دیتا اینتری

ورود داده از جمله کارهای ساده برای دورکاری در خانه برای تایپیست‌های تازه کار است. این کار به مهارت و سرعت خاصی نیاز ندارد. تنها به مهارت‌های پایه کار با ورد، اکسل و اینترنت نیاز دارید. در اینجا داده‌های عددی و کلمات وارد صفحه گسترده‌ها و جداول می‌شوند. البته برخی از مشاغل ورود داده نیازمند مهارت جستجوی اطلاعات کاربران و ورود داده‌های مشتریان هستند. البته ورود داده‌های تخصصی در حوزه پزشکی و حقوقی نیازمند آشنایی با فضای نرم افزاری آنها و گزارش گیری نهایی هستند.

۳.کپشن نویسی

با توسعه کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی، شغل کپشن نویسی هم طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. کپشن نویس باید محتوای مدنظر کارفرما را در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و غیره منتشر کند. آنها برای این کار نیازمند آشنایی با سئو در شبکه‌های اجتماعی و هشتگ گذاری هستند. کپشن نویسی از روی بلاگ‌ها، پادکست‌ها و فایل‌های ویدئویی متداول است. حقوق این شغل بر اساس توافق میان کارفرما و تایپیست غیرحضوری بر حسب دشواری کار و ساعات کاری مشخص می‌شود.

۴.رونویسی از صدا

یکی از کارهای ساده برای دورکاری در منزل، رونویسی از روی فایل صوتی و تایپ شنیده‌ها است. پس برای این کار به حس شنایی مناسب و درک صداهای مختلف نیاز دارید. رونویس‌های تخصصی در حوزه‌های پزشکی و حقوقی نیازمند آشنایی با عبارات تخصصی در این حوزه هستند. برای این کار به اینترنت، کامپیوتر و هدفون مناسب برای گوش دادن به فایل‌های صوتی نیاز دارید. حقوق این کار هم معمولا به طور ساعتی محاسبه می‌شود.

رونویسی از صدا

۵.دستیار یا منشی مجازی

برخی از کارفرماها، نیازمند ورود داده‌های خام در صفحه گسترده‌ها و جداول، جستجوی اطلاعات خاص مثل اطلاعات تماس در مورد برخی از مشتریان و شرکت‌ها هستند. دستیاری مجازی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تایپی که تا اینجا به آنها اشاره شد را در بر می‌گیرد. از این رو حقوق بالاتری دارد؛ چون به مدت زمان کار روزانه بیشتری نیاز دارد.

برخی از دستیاران مجازی کارهای مربوط به ادمین شبکه‌های اجتماعی، پشتیبانی مشتریان یا بهینه سازی لیست ایمیل‌ها را هم انجام می‌دهند. برای این شغل به فضای کاری آرام در کنار اینترنت پر سرعت و برنامه‌های نرم افزاری مناسب مثل مایکروسافت آفیس نیاز دارید. برخی از شرکت‌های بزرگ، حقوق پایه وزارت کار را به دستیاران یا منشی‌های مجازی شرکت پرداخت می‌کنند. امروزه دستیاری دروکاری بسیار متداول شده است. برای موفقیت در این کار علاوه بر مهارت تایپ، به مهارت‌های مدیریت زمان و فن بیان مناسب هم نیاز دارید.

۶.کپی رایتر

با توجه به اهمیت تولید محتوای جدید در کسب و کارهای آنلاین، تقاضا برای استخدام کپی رایترها هم افزایش یافته است. کپی رایترها می‌توانند محتوای جذاب را تولید کرده و مخاطب را در جهت فعالیت خاصی مثل خرید یا ثبت اشتراک محصول، تشویق کنند. کپی رایتینگ برای نوشتن نسخه‌های تبلیغاتی، صفحات فروش محصول، ایمیل‌های شرکتی و صفحات ورودی جذاب به کار می‌رود. کپی رایترها دارای مهارتهای تبلیغاتی و سئو هستند.

۷.ویراستار و نمونه خوان

تایپیست‌های دارای مهارت ویراستاری و نمونه خوانی می‌توانند با مطالعه فایل‌های ترجمه شده و تایپ شده به بررسی ایرادات نگارشی و نوشتاری بپردازند تا با ویرایش آنها، سندی روان و ساده را در اختیار کارفرما قرار دهند.

تایپ

مهارت‌های مورد نیاز برای استخدام تایپیست غیرحضوری و دورکار

  • تجربه: برخی از مشاغل مثل دستیاری مجازی، ویراستاری و کپی رایتری به سابقه تایپ بالاتری در مقایسه با مشاغلی مثل ورود داده و رونویسی از صدا نیاز دارند. در حین استخدام تایپیست با توجه به میزان دشواری کار و دقت مورد نیاز، سابقه کار را مشخص کنید.
  • توانایی زبانی: کار تایپ به زبان‌های مختلف انجام می‌شود. اگر تایپ به زبان‌های خارجی مدنظرتان است پس در حین ثبت آگهی استخدام، نوع زبان و میزان مهارت مورد نیاز را قید کنید. آشنایی با درست نویسی کلمات زبان مادری اهمیت زیادی برای استخدام شدن به عنوان تایپیست دارد. آشنایی با گرامر، تلفظ و املای درست کلمات هم برای ویراستاری و نمونه خوانی اهمیت دارد.
  • توانایی جستجوی اینترنتی: برخی از تایپست های دورکار که به عنوان دستیار، کپی رایتر، کپشن نویس و غیره استخدام می‌شوند؛ به توانایی کار با موتورهای جستجو به ویژه گوگل نیاز دارند.
  • مهارت شنیداری: توانایی شنوایی مطلوب و درک مطالب صوتی در حین استخدام رونویس‌ها اهمیت زیادی دارد.
  • مهارت‌های ارتباطی: هر تایپیست غیرحضوری برای انجام درست و به موقع پروژه‌های تایپ به مهارت‌های ارتباط از راه دور به وسیله ایمیل، شبکه های اجتماعی، صفحات چت، نرم افزارهای مدیریت پروژه، تلفن و غیره نیاز دارد. میزان نیاز به برقراری ارتباط در فعالیت‌های تایپ ساده بسیار کمتر از مشاغلی مثل منشی مجازی است.
  • سواد کامپیوتری: برخی از مشاغل تایپ حرفه‌ای رشته‌های پزشکی و حقوقی به سرعت ۶۰ کلمه در دقیقه و دقت ۹۷ درصدی نیاز دارند. پس به مهارتهای مایکروسافت ورد در حد عالی نیاز است. همچنین باید بتوانید نرم افزارهای ارتباطی جدید را به راحتی دانلود و نصب کنید. از کامپیوتر خودتان به خوبی نگهداری کرده و سیستم عاملتان را به روز و عاری از ویروس نگه دارید.
  • کار تیمی: برخی از مشاغل تایپ مثل کپشن نویسی، دستیاری مجازی و کپی رایتری به همکاری تیمی برای موفقیت در کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی نیاز دارند. سابقه همکاری موفق در سایر پروژه‌ها و داشتن نمونه کارهای قبلی، معیار خوبی برای استخدام تایپیست غیرحضوری و دورکار است.

سفارش تایپ و استخدام تایپیست غیرحضوری و دورکار در کارلنسر

کارلنسر یکی از پلتفرم‌های دورکاری حرفه‌ای برای استخدام تایپیست‌ها و فریلنسرها است. در این سایت، فعالیت تایپ در زیر مجموعه تولید محتوا و دستیاری مجازی قرار گرفته است. با وارد شدن به هر کدام از این دسته‌ها با فریلنسرها و تایپیست‌های ماهر آشنا شده و قادر به مشاهده اطلاعات پروفایل، نمونه کار و نظرات کارفرماهای قبلی در مورد فریلنسرها هستید.

هر کارفرمایی در هر حوزه‌ای می‌تواند پروژه تایپ خودش را با توجه به جزئیات کار و حداقل و حداکثر بودجه ثبت کند. در این بین، از میان تایپیست های کارلنسر، می‌توانید افراد حرفه‌ای را به پروژه دعوت کنید تا هزینه و زمان مدنظرشان برای اجرای پروژه را ثبت کنند. در نهایت از میان پیشنهادهای ثبت شده، بهترین مورد را متناسب با نیازهای کسب و کارتان انتخاب کره و از قسمت میز کار و ارسال پیام، روند پیشرفت پروژه را بررسی خواهید کرد. قبل از استخدام تایپیست، نمونه کارهای قبلی آنها و رزومه کاری را بررسی کنید. برای مثال داشتن مهارت در منشی گری و دستیار مجازی بسیار فراتر از مهارت تایپ ساده است. بعلاوه تایپ تخصصی هم نیازمند آموزش یا داشتن مدرک تحصیلی مرتبط است.

استخدام تایپیست دورکار

هزینه پروژه تایپ در کارلنسر

کارلنسر دخالتی در قیمت گذاری پروژه‌ها ندارد. قیمت پروژه‌های تایپ، بر اساس توافق میان کارفرما و تایپیست غیرحضوری مشخص می‌شود. به طور کلی حقوق تایپیست‌های غیرحضوری کمتر از تایپیست‌های حضوری است. بعلاوه شرکت‌های مختلف با توجه به دشواری کار تایپ، نیاز به رونویسی، کپی رایتینگ، کپشن نویسی و غیره، حقوق متفاوتی را برای استخدام نیروی دورکار در نظر می‌گیرند.

تایپیست‌های دورکار هم در صورت داشتن مهارتهای تایپ ده انگشتی، تولید محتوای جدید، مهارت سئو، سایر مهارتهای کامپیوتری و سابقه کاری بیشتر، حقوق بالاتری را مطالبه می‌کنند.  به طور کلی هم دستیاران و منشی‌های مجازی به خاطر گستردگی کار و ساعات کاری بیشتر، حقوق بالاتری دریافت می‌کنند. هر چقدر پروژه تایپ از فایل‌های متنی و صوتی بزرگتری تشکیل شود، دستمزد بالاتری  را می‌طلبد.

حسن انجام کار در کارلنسر

پرداخت امن در کارلنسر باعث تضمین حسن انجام کار شده است. بعد از اینکه کارفرما، هزینه پیشنهادی تایپیست را می‌پذیرد؛ کل مبلغ را از طریق سیستم پرداخت امن، به حساب کارلنسر واریز می‌کند. بعد از این که تایپیست، اتمام پروژه را اعلام کرد و کارفرما هم نتیجه کار را تأیید نموده و اعلام رضایت کرد، تایپیست می‌تواند مبلغ پروژه را بعد از کسر کارمزد کارلنسر، برداشت کند.

در نهایت . . .

سفارش انجام انواع پروژه‌های تایپ کتاب، مقاله، پایان نامه، دستخط، فایل صوتی و غیره در کارلنسر امکان پذیر است. استخدام فریلنسرها و تایپیست‌های توانمند با مهارتهای زبانی، نوشتاری و نگارشی مختلف و نرخ دستمزدهای متفاوت، فرصتی را برای کاهش هزینه‌های کسب و کار فراهم کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *