رپرتاژاخبار بازاریابی و تبلیغاتبازاریابی و تبلیغات

مارکتینگ اتومیشن با سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا

مارکتینگ اتومیشن یا اتوماسیون بازاریابی یکی از ترندهای این روزهای دنیای دیجیتال مارکتینگ است. اما مارکتینگ اتومیشن به چه معناست؟

لیمو HR

هر دیجیتال مارکتری به طور مجموعه‌ای از وظایف روتین دارد و هر کمپین دیجیتال مارکتینگ شامل بخش‌هایی است که به صورت روزانه یا منظم انجام می‌شوند. مانند ارسال خبرنامه، ارسال پیام‌های تکرارشونده برای کاربران عضو سرویس و … . مارکتینگ اتومیشن به معنای خودکارسازی بخشی از این وظایف است به طوری که با صرف زمان و هزینه کمتر و با دقت و تاثیرگذاری بیشتر به انجام برسند.

ایمیل اتومیشن چیست؟

ایمیل مارکتینگ یکی از کانال‌های اصلی فروش و تعامل با مشتریان کسب‌وکارهای آنلاین است. این ابزار امروزه دیگر تنها در ارسال ایمیل‌های انبوه تبلیغاتی خلاصه نمی‌شود. ایمیل مارکتینگ بیش از هر چیز برای وفادارسازی مشتریان و تعامل پایدار با آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به طور کلی به ۳ شیوه به کسب‌وکارها کمک می‌کند:

  • ارسال کمپین‌های ایمیلی که اغلب ما ایمیل مارکتینگ را با این کاربرد می‌شناسیم. سرویس‌های ایمیل مارکتینگ علاوه بر ارسال کمپین‌ها، گزارش‌های کاربردی و امکانات دیگری مانند گروه‌بندی کاربران، زمان‌بندی و … نیز برای کمپین‌های ایمیلی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
  • ایمیل‌های ترنزکشنال که کاربر را در جریان روند ثبت‌نام، خرید یا ارسال سفارش قرار می‌دهند. ایمیل‌هایی مانند رسید خرید، بازیابی گذرواژه و … .

ایمیل اتومیشن که به معنای خودکارسازی ارسال ایمیل با توجه به رفتار کاربر است. به این ترتیب شما می‌توانید ورک‌فلو یا مسیرهای کاربری تعریف کنید و با توجه به اینکه کاربر در کجای مسیر کاربری است یا چه رفتاری در وب‌سایت شما نشان داده، برایش به‌صورت اتوماتیک ایمیل ارسال کنید.

ایمیل اتومیشن چیست؟

مزایای ایمیل اتومیشن چیست و چگونه به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

استفاده از اتومیشن می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد که هر یک به شکلی به افزایش فروش کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • ایمیل‌هایی که با اتومیشن ارسال می‌شوند، مستقیما به نیاز کاربر مرتبط هستند و تجربه کاربری شخصی‌سازی‌شده و منحصربه‌فردی برای او رقم ‌می‌زنند.
  • آمارها نشان می‌دهند ایمیل اتومیشن با بهینه کردن فرآیندها و ارسال ایمیل مناسب به فرد مناسب و در زمان مناسب می‌تواند کانورژن ایمیل‌های شما را چند برابر کند.
  • ایمیل اتومیشن به شما اجازه می‌دهد به صورت دقیق و استراتژیک برای تعامل با کاربرانتان برنامه‌ریزی کنید.
  • اتوماسیون به هر شکلی می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه زمان و انرژی شما داشته باشد.
  • با گزارش‌گیری دقیق از رفتار کاربران در ورک‌فلوها می‌توانید تحلیل دقیق‌تری از رفتار کاربران وب‌سایتتان داشته باشید.
  • اتومیشن علاوه‌بر کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان شما با حذف عامل انسانی احتمال خطا را هم کاهش می‌دهد.

چه‌طور از ایمیل اتومیشن استفاده کنیم؟

ایمیل‌های اتوماسیون و خودکار می‌توانند بخش مهمی از تعامل کسب‌وکار شما با کاربرانتان را تشکیل دهند و نقش مهمی نیز در ریتنشن مارکتینگ و وفادارسازی کاربران ایفا کنند. در ادامه با برخی از انواع شناخته‌شده ایمیل‌های اتوماسیونی آشنا می‌شویم:

– ایمیل خوش‌آمدگویی

زمانی که کاربری در وب‌سایت شما عضو می‌شود یا ثبت‌نام می‌کند، یک ایمیل خوش‌آمدگویی با یک امکان ویژه مانند یک کد تخفیف برای خرید اول می‌تواند تا مدت‌ها نام برند و وب‌سایت شما را در ذهن او ماندگار کند. می‌توانید در همین ایمیل با لحنی صمیمانه و در قالبی مختصر مزایا و خدمات خود را نیز برایش شرح دهید. فراموش نکنید دکمه Call to Action برای دعوت به خرید یا دیدن وب‌سایت را در جایی مناسب قرار دهید.

– ایمیل یادآوری سبد خرید رهاشده

کاربران بسیاری در طول روز از محصولات فروشگاه‌های آنلاین دیدن می‌کنند و محصولاتی را به سبد خرید اضافه می‌کنند اما خرید خود را تکمیل نمی‌کنند. در این مواقع می‌توانید بعد از چند ساعت برای کاربر یک ایمیل بفرستید و سبد رهاشده را به او یادآوری کنید. حتی می‌توانید با قرار دادن یک کد تخفیف یا اعتبار برای خرید بعدی از نتیجه ارسال ایمیل‌هایتان مطمئن‌تر شوید. آمارها نشان می‌دهند متوسط نرخ باز شدن ایمیل‌های سبد خرید ۴۵ درصد بوده و ۲۱ افراد روی لینک کلیک کرده‌اند. بنابراین با یک ایمیل اتوماسیونی و صرف کمترین زمان و انرژی بیش از ۱۰ درصد این افراد می‌توانند به مشتری نهایی شما تبدیل شوند.

ایمیل اتومیشن در سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا

ایمیل اتومیشن در سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا

ایمیل مارکتینگ نجوا یک سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی است که تمام امکانات لازم برای ایمیل اتومیشن را برای کاربرانش فراهم کرده است. ایمیل اتومیشن نجوا ورک‌فلوهایی مانند خوش‌آمدگویی و سبد خرید رهاشده را به صورت آماده در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌علاوه این سرویس به پشتیبانی فنی و ارائه پیشنهادهای مارکتینگی به مشتریانش شناخته می‌شود و در صورتی که با اتومیشن آشنا نیستید می‌تواند با پشتیبانی رایگان مراحل پیاده‌سازی آن را طی کنید.

به‌علاوه این سرویس یک ادیتور ساده و کاربردی Drag & Drop برای طراحی ایمیل‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون نیاز به دانش فنی و برنامه‌نویسی تنها با اضافه کردن عکس و محتوای مورد نظرتان ایمیل‌های دلخواهتان را طراحی کنید. از طرفی نجوا قالب‌های آماده و سفارشی نیز برای مناسبت‌ها و کاربردهای گوناگون طراحی کرده و می‌توانید به صورت رایگان از قالب‌های ایمیل برای ایمیل مارکتینگ نجوا نیز استفاده کنید.

هم‌چنین اگر قبلا با سرویس‌های خارجی ایمیل مارکتینگ کار کرده‌ باشید،‌ حتما با مشکلاتی نظیر تحریم آی‌پی یا موانع پرداخت ارزی آشنا هستید. نجوا این مشکلات را نیز از سر راه کسب‌وکارهای ایرانی برداشته است.

برای شروع و تست سرویس می‌توانید از پلن رایگان نجوا استفاده کنید که ماهیانه ۳۰۰۰ ایمیل رایگان به شما می‌دهد و یا با خرید آی‌پی اختصاصی با کیفیت بیشتری ایمیل مارکتینگ را اجرا کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *