سلامتکسب و کارهای سلامتمعرفی استارتاپ

ویدئویی درباره لباسهای اتاق عمل،آغاز کارم بود

گفتگو با امیرحسین امینی ولاگر تخصصی سلامت

لیمو HR

تولید محتوا در سوشال مدیا یکی از حوزه های رو به رشدی است که باعث پدید آمدن مشاغلی مثل بلاگری یا ولاگری (بلاگری که محتوای ویدئویی تولید می کند)، شده است. این مدل تولید محتوا خود به حوزه های مختلف تقسیم شده و بلاگرهای تخصصی پرورش داده است. یکی از این حوزه ها حوزه سلامت است که در کنار معایب اطلاع رسانی اش مزایای زیادی از جمله تغییر باورهای غلط سلامت، بالا رفتن سطح اطلاعات عمومی دنبال کنندگان و… را دربر دارد.

این گفتگو را اختصاص دادیم به امیرحسین امینی، دانشجوی سال آخر رشته پرستاری دانشگاه شهید بهشتی که ولاگر تخصصی حوزه پرستاری است.

چی شد که به رشته پرستاری علاقه مند شدید؟

برهه کنکور فشارروانی زیاده برای پزشکی و دندانپزشکی و فیزیوتراپی و پرستاری داشتم و خب من اصلا رشته پزشکی را دوست نداشتم چون نمیتوانستم ۷ سال سخت درس بخوانم و درآمدی نداشته باشم، از طرفی بازار کار پرستاری و شرایط مهاجرتش و حس خوبی که دارد باعث شد عاشق این رشته بشوم و اولویتم شود، دانشگاهم نیز در ایجاد این علاقه خیلی موثر بود.

کمی از چالشهای زندگی یک پرستار بگویید:

 فشار کاری خیلی زیاد است، چون اصلا استاندارد ها رعایت نمی شود. مثلا خارج از کشور هر دو یا سه  تخت را یک پرستار پوشش می دهد اما در کشور ما من مسئولیت  ده تا تخت را هم داشتم و فرسودگی ای که پیش می آید انگیزه و حال خوب را کم می کند و البته درآمد و شیفتهای سنگین یکی دیگر از این چالشهاست. اما شان پرستار و جایگاهش الان واقعا وضعیت خوبی دارد، قبلا اصلا اینطور نبود.

از کی به فکر تولید محتوا در این حوزه افتادید؟

من دبیر کانون عکاسان دانشگاهم و دبیر کانون عکاسان نگاه و مدیر روابط عمومی کانون های دانشگاهم و به طراحی و تدوین مسلطم، در زمانهای دانشجویی در حوزه مدیکال مارکتینگ کار می کردم، یعنی برای جراح ها و پزشک ها به صورت تخصصی تولید محتوا می کردم، سال گذشته وقتی دیدم اطلاعات حوزه پرستاری در بین مردم کمی پایین است به سرم زد که خودم هم پیجی داشته باشم. خیلی ساده از دغدغه های مردم حرف بزنم و با یک تدوین خوب اشتیاق مخاطبین را برای دنبال کردن صفحه ام بالا ببرم. بازخورد فوق العاده عالی بود و حس خوبی که داشت زندگی حرفه ای ام را زیباتر کرد.

چگونه پیجتان را استارت زدین و الان چقدر مخاطب دارین؟

من با یک ویدئو در مورد لباس اتاق عمل شروع کردم و با کمک های اولیه و سوالات رایج وآگاهی هایی در مورد کرونا کارم را ادامه دادم.وقتی شروع کردم ۱۵۰۰ تا فالوور داشتم و خب بعد از ۱۸ پست الان ۳۵۰۰ نفر صفحه ام را دنبال می کنند و نرخ اینگیجمنت پیجم عدد  ۲۱ است که برایم خوب و قابل توجه است.

کار ولاگری چقدر زمانبر هست و آیا درآمد بالایی دارد؟

بلاگری و ولاگری کلا چیزیست که با زندگی آدم آمیخته می شود و چیزی نیست که بتوان به آن ساعت مشخصی اختصاص دهیم، ما در تمام روز به دنبال ایده هایی برای فیلمبرداری، موضوع، ویرایش، بررسی دیگر صفحات و… هستیم. از نظر بحث درآمد هم مثل خیلی از مشاغل دیگر بستگی به تلاش فرد دارد و هرکسی با یک پیج قوی و قدرت رسانه ای بالا می تواند به درآمد خوبی هم برسد.

هدفتان از این تولید محتوا چیست؟

من کلا علاقه خاصی به تدریس دارم آن هم به زبان ساده. به همین دلیل تلاش خود را می کنم تا اشتباهات رایج و اطلاعات مهم و کاربردی حوزه کارم را به مردم گوشزد کنم و به ساده ترین شکل در ویدئوها بیان کنم.

موضوعات محتوای پیج تان از کجا می آیند؟

خب موضوعات زیاد و پراکنده اند و نمی توان گفت از مرجع به خصوصی می آیند اما عمده آن ها از ترندهای جامعه، سوالاتی که مخاطبان می پرسند، ویدئوهای خارجی و… انتخاب می شوند.

ممکن است روزی به بستن پیجتان فکر کنید؟

اگر حس کنم پیج دیگر برایم لذتی ندارد و محدود شده به فشار عصبی و روانی و استرس و شرایط زندگی ام را سخت کرده ممکن است موقت یا دائم آن را ببندم.

یه خاطره پر رنگ از بلاگری؟

یکی از چیزهایی که خیلی برایم لذتبخش است این است که پدرم عاشق ویدئوهای من است و اینکه مرا در این کار ببیند. همیشه بعد از آپلود ویدئوها با فامیل و آشنا تماس می گیرد که ویدئو جدیدم را ببینند و همیشه منتظر کامنتشان هستم، خدا حفظشان کند…

حرف آخر:

جذب فالوور به سرعت، راه های فراوانی دارد ولی اینکه اعتبار داشته باشیم و از ما به خوبی یاد شود مهم تر از تعداد دنبال کنندگان ماست. امیدوارم همه دوستان ولاگر و بلاگر هم به این نتیجه برسند تا در کنار هم پیشرفت کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *