کارآفرینی و استارتاپاخبار استارتاپی

مرکز نوآوری صنعت ساختمان ایجاد می شود

رئیس پارک علم و فناوری البرز در نخستین نشست مشترک با رئیس و مدیران شورای فناوری مرکز نوآوری صنعت ساختمان گفت: هدف ما از همکاری و ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان در پارک علم و فناوری البرز توسعه نوآوری و کارآفرینی در این بخش و ایجاد شتاب دهنده‌های توانمند در بخش ساختمان است.

مهندس مهدی عباسی با اشاره به اینکه نزدیکی دانشگاه و صنعت و توسعه شتابدهنده ها در بخش ساختمان یک فرصت است، یادآور شد: یکی از سیاست‌های اصلی پارک‌های علم و فناوری که توسط جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز دنبال می‌شود، نزدیکی دانشگاه و صنعت است و خروجی آنها نیز شتاب دهنده، دستاوردهای جدید و نوآورانه‌ای است که مراکز نوآوری می‌توانند در اختیار صنعت بگذارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان البرز گفت: خوشحال هستیم که در استان البرز یک شرکت‌ صنعتی خودش به صورت خودجوش برای نزدیکی با دانشگاه و پارک‌ها و مراکز رشد پیش قدم شده و خوشبختانه نیروهای آن هم دانشگاهی و آشنا با بخش صنعت هستند.

عباسی با تصریح اینکه همکاری این دو بخش (پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری) قطعاً منجر به محصول و خروجی می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایده شکل گیری کارخانه نوآوری در کشور با سرعت در حال گسترش است و ما تلاش می کنیم این ایده را در سطح کشور و استان البرز با راه اندازی مراکز نوآوری مشترک ترویج و توسعه بدهیم.

در این نشست دکتر شاهین ظهوری، رئیس مرکز نوآوری صنعت ساختمان، با ارائه گزارشی از نحوه شکل گیری این مرکز گفت: از اواخر سال ۹۸ تفاهم نامه بین پارک و شرکت مربوطه برای تاسیس مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری البرز منعقد شد واز اواسط سال ۱۳۹۹ این کار با قوت ادامه یافت و در مهرماه سال ۱۳۹۹ کمیته مشترک برای این منظور شکل گرفت و خوشبختانه شاهد نخستین جلسه مشترک پارک و مرکز هستیم تا بتوانیم با داوری طرح ها و ایده ها، زمینه فعالیت هر چه بیشتر آن را فراهم کنیم.

ظهوری افزود: یکی از کارها داوری طرح ها برای ورود به این مرکز نوآوری است و تلاش می کنیم طرح های کاربردی و موثر پذیرش شود و بتوانیم نماد واقعی از همکاری بین دانشگاه و صنعت باشیم و زمینه افتتاح رسمی طرح را در آینده نزدیک فراهم کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مرکز نوآوری صنعت ساختمان و فرآورده های بتنی با هدف حمایت و گسترش از کسب و کارها نوپای حوزه صنعت ساختمان با همکاری پارک علم و فناوری البرز و یک شرکت خصوصی راه اندازی شد و دربخش های مختلف شامل؛ صنعت ساختمان، تکنولوژی بتن، قطعات پیش ساخته بتنی، مصالح و فناوری های نوین ساختمان، ساختمان و مصالح سبز دوست دار محیط زیست، بتن های ویژه، بتن های دکوراتیو یا دارای معماری خاص، سیستم‌های نوین سازه‌ای آماده همکاری مشترک بین دانش آموختگان و دانشگران و فناوران صنعتگران بخش های مختلف است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *