لیمو HR
سلامتکسب و کارهای سلامتمعرفی استارتاپ

تست من ، سامانه درخواست خدمات آزمایشگاهی در محل

« تست من »، آزمایش‌ها و تست‌های تخصصی را در محل سکونت یا سازمان شما انجام می‌دهد؛ به این صورت که شما می توانید نوع آزمایش موردنظر و آدرس محل را در وبسایت این استارتاپ آزمایشگاهی ثبت نمایید. نمونه گیر، به محل ثبت شده، آن هم در زمانی که تعیین کرده اید، اعزام می شود. پرداخت هزینه، پس از انجام آزمایش خواهد بود و نتیجه آن، بصورت دیجیتالی دراختیار شما قرار می گیرد. با شیوع کووید۱۹ و دیجیتالی شدن زندگی، این نوع خدمت در محل، در سراسر جهان، بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است. از این رو، با این استارتاپ نوپای حوزه سلامت، به گفت و گو نشستیم:

 لطفا در ابتدا، اجازه دهید تا با خودتان بیشتر آشنا شویم.

من ارشیا حاجیان طهرانی، مدیر پروژه تستِ من و دانشجوی زیست شناسی جانوری هستم که قبل از ورودم به دنیای استارتاپ ها، عاشق موسیقی و نوازندگی بودم ولی شرایطی پیش آمد که به وسیله آن، با دیگر بعدهای زندگی هم آشنا شده و درنهایت، به کمک شتابدهنده سیناپس، وارد فضای کارآفرینی شدم. فعالیت خود را از عضویت در تیم های مختلف این شتابدهنده، آغاز نموده و در ابتدا هم فقط به جهت نیروی کمکی، وارد تیم “تست من شدم” ولی بعد از گذشت چندماه که توانستم جای خودم را پیدا کنم، به بخش مدیریتی آن نیز پیوستم.

تست من چیست و چه مشکلی را حل می کند؟

“تست من”، یک استارتاپ خدمات آزمایشگاهی در محل است که از دوره پاندمی کرونا شکل گرفت. انجام آزمایشات در منزل یا محل کار، در چنین شرایطی که مراجعه به یک آزمایشگاه، به خاطر نگرانی از آلودگی، به یک مشکل، تبدیل شده و یا برای بعضی افراد سالخورده یا معلول که توانایی رفتن به آزمایشگاه را ندارند، بهترین انتخاب است که به کمک تست من، انجام می گیرد. هم چنین، تست من به شرکت ها کمک می کند تا کارمندان شان را برای ویروس کرونا، غربالگری کنند که با این کار، از شیوع گسترده ویروس جلوگیری می شود.

چه شد که به این سمت گام برداشتید؟

کل دنیا، به سمتی در حال حرکت است که مردم جامعه، بتوانند کارهای مورد نیازشان را به آسانی انجام بدهند. در قدیم، مردم برای سفارش از سوپرمارکت، نیاز بود که حضوری به آن جا رفته یا تلفنی سفارش بدهند که این، هم زمان بر بود و هم اینکه شما از پشت تلفن، نمی توانستید ببینید که چه جنس هایی موجود هست ولی الان همه می توانند تنها با نصب یک اپلیکیشن ساده، هم راحت تر سفارش داده و هم از بین اجناس بیشتری، دست به انتخاب بزنند.

ما هم دقیقا برای تسهیل کار مردم، تصمیم گرفتیم که یک استارتاپی راه بیندازیم که دقیقا همین کار را برای خدمات آزمایشگاهی انجام دهد. هم کسی بدون ورود به محیط شلوغ و آلوده آزمایشگاه، می تواند به راحتی در منزل خودش، هر آزمایش تخصصی و غیرتخصصی را انجام دهد و هم پیگیری جواب آزمایش برای فرد، بسیار آسان تر خواهد بود. جواب نیز به راحتی، از طریق پیام رسان های معتبر، قابل دریافت است.

چه افرادی با شما همکاری دارند؟

هسته اصلی تیم ما، از ۳ نفر تشکیل شده است که وظایف مختلفی داریم. هم چنین، تیم جداگانه و بسیار زحمتکش نمونه گیری مان هم شامل ۲۰ نفر است که با فداکاری و همت تمام، در حال فعالیت هستند.

تست من

تست من چه خدمات آزمایشگاهی را ارائه می دهد؟

ما تقریبا تمام تست های آزمایشگاهی، از چکاپ های دوره ای تا تست های تشخیصی بیماری های تخصصی را انجام می دهیم.

دقت نتایج آزمایشات شما، به چه میزان است؟

تمام تست هایی که انجام می دهیم، توسط آزمایشگاه های معتبر ارائه می شود که تلاش می کنند تا دقیق ترین جواب را به دست کاربر برسانند؛ حتی اگر نیاز به تکرار باشد هم چندین بار آن ها را تکرار می کنند.

تاکنون، چند نفر از خدمات شما استفاده کرده اند؟

اعلام تعداد دقیق، امکان پذیر نیست؛ چرا که عدد بسیار بزرگی می شود. ما هم در دو شهر تهران و کرج، مشغول به فعالیت هستیم که تعداد درخواست دهنده ها، به صورت روزانه فرق می کند.

یکی از نگرانی هایی که در حوزه خدمات در محل وجود دارد، دشواری اعتماد است. راهکار شما برای مقابله با چالش جعل هویت نمونه گیرها، چیست؟

قبل از ارسال نمونه گیرها به درب منزل کاربرها، مشخصات نمونه گیر مانند نام و کد پرسنلی، برای کاربرها ارسال می شود و نمونه گیرها، دارای بچ های مخصوص “تست من” بر روی لباس و کارت پرسنلی شان هستند. به علاوه اینکه، تمام پرسنل ما به صورت کاملا حرفه ای، سنجیده و استخدام شده اند.

مهم ترین چالش‌هایی که با آن مواجه شدید، چه بوده است؟

یکی از اصلی ترین چالش های ما این است که نتایج بعضی تست ها، باید بلافاصله بعد از نمونه گیری، آنالیز شود و یا اینکه، نمونه ها باید در دمای خیلی پایین نگهداری شوند. یکی دیگر از چالش ها هم محدودیت زمان است و ما نمی توانیم خدمات ۲۴ ساعته، ارائه دهیم که امیدواریم در آینده نه چندان دور، بتوانیم این کار را هم ممکن سازیم.

رقبایی هم برای کسب و کار شما، وجود دارد. مزیت رقابتی شما چیست؟

ما سعی می کنیم که با کیفیت ترین خدمات را آن هم با پایین ترین قیمت، ارائه دهیم، نمونه گیر را در سریع ترین زمان ممکن، به محل ارسال کرده و هم چنین، جوابدهی سریعی داشته باشیم.

چه چشم اندازی برای توسعه تست من، متصور هستید؟

امیدواریم که بتوانیم در سراسر ایران، به مانند یک مگالب عمل کرده و خدمات گسترده تری را برای همه مردم کشور، ارائه دهیم.

توصیه ای به دانشجویان گرایش های مختلف زیست شناسی که به راه اندازی کسب و کار خود علاقه مند هستند، دارید؟

اگر ایده ای دارند، با دوستان یا هم کلاسی های خود، شروع به همکاری کرده و آن را پرورش دهند. با شتابدهنده های مختلف، صحبت کرده و بدون اتلاف وقت، شروع به کار کنند. کسب و کارشان را هر روز گسترش داده و بیشتر به فکر یادگیری باشند تا درآمدزایی.

حرف آخر؟

از همین جا، از پدرم -دکتر بهروز طهرانی- تشکر می کنم که من را با این فضا، آشنا کرد و این شانس را به من بخشید تا بتوانم به خود و ایده‌هایم، شکل دهم.

 هم چنین، از دکتر وحید یونسی- مدیر عامل سیناپس- سپاسگزارم که به من این اجازه را داد که عضو تیم های مختلف این شتابدهنده، شده و یاد بگیرم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۵ Average: ۴.۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *