اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیرکارآفرینی و استارتاپ

تکاپوی صداستارتاپ

اولین دوره رویدادهای سرمایه گذاری حوزه صادرات توسط صداستارتاپ و مدرسه کسب و کار تکاپو برگزار می شود.

این رویداد با هدف رسیدن شرکت ها به خصوص شرکت های دانش بنیان به صادرات در منطقه و خارج از منطقه شکل گرفته است.

دکتر ذواشکیانی رئیس هئیت مدیره شرکت مشاوره همکو و مدیر علمی مدرسه کسب و کار تکاپو درباره این رویداد گفت: «این رویداد طوری طراحی شده که آنچه شرکت ها به آن نیاز دارند به آن ها ارائه شود، آموزش، منتورها و خدماتی مثل ثبت شرکت در خارج از کشور، دسترسی به انبارها و شبکه توزیع یا منابع مالی نیازهایی است که این شرکت ها دارند، من فکر میکنم این ترکیب خوبی است که میان بخش خصوصی، دولتی و حاکمیتی اتفاق می افتد و من به این همکاری خوشبین هستم».

با توجه به سابقه درخشانی که در کارنامه این دو مجموعه وجود دارد، شرکت هایی مثل گلرنگ، شناسا، برخی از اتاق های بازرگانی مثل اتاق بازرگانی تهران، اتاق مشترک ایران و ترکیه در رویداد صدتکاپو همکاری دارند.

رویدادهای سرمایه گذاری حوزه صادرات

صد استارتاپ طی هفت ماه گذشته پانزده رویداد در کل کشور برگزار کرده است و این رویدادها منجر به تعدادی تعهد سرمایه گذاری شدند، در طی این رویدادها تیم های خوبی از کل کشور و در همه حوزه ها جذب شدند.

عرفان عزیزپور، مدیر اجرایی صد استارتاپ درباره شکل گیری این رویداد گف:«بعد از به بلوغ رسیدن رویدادهای داخلی صداستارتاپ، این نتیجه حاصل شد که برخی از تیم ها توانایی ورود به بازارهای بین المللی را دارند، پس ارتباطاتی شکل گرفت و بررسی هایی انجام شد و همکاری هایی بین مجموعه های مختلف برای این کار شکل گرفت تا رویدادی داشته باشیم که تیم هایی که توانایی ورود به بازارهای بین المللی و ارز آوری را دارند بتوانند در این رویداد سرمایه و آموزش مورد نیازشان را تأمین کنند».

ثبت نام برای تیم هایی با توانایی صادرات تا ۱۵ خردادماه در سایت صداستارتاپ تمدید شد، تیم های علاقه مند در این حوزه می توانند از طربق این سایت ثبت نام کنند و وارد مرحله غربالگری شوند. در این مرحله بررسی میشود که آیا تیم ها می توانند مستقیم وارد فرآیند جذب سرمایه شوند یا نیاز به آموزش، تکمیل طرح یا منتورشیپ دارند، بابت فرآیند آموزش تیم ها وارد مدرسه تکاپو می شوند تا شهریورماه زمان دمودی، آموزش های لازم را دریافت می کنند و طرح صادراتی خود را تکمیل می کنند و یک دوره برای جذب سرمایه خواهند گذراند. پس از این دوره ها، تیم ها وارد ارزیابی خواهند شد و پس از این ارزیابی سرمایه در اختیار تیم ها قرار می گیرد. این سرمایه بین صدهزار دلار تا پانصد هزار دلار به ازای هرتیم خواهد بود تا بتوانند کارهای حداقلی خود را برای ورود به بازارهای خارجی انجام دهند. سرمایه گذاری کلی این طرح، بین پنج تا ده میلیون دلار و در سطح سید و پری سید می باشد.

دکتر ذواشکیانی افزود: «برای برگزاری این دوره سه ماهه آموزش ها تیم ما دوسال در حال برنامه ریزی بود و مجموعه ای از اساتید داخل و خارج کشور از کشورهای انگلستان، آلمان و فنلاند و خبرگان داخلی این حوزه گرد هم آوردیم».

عرفان عزیزپور نیز در ادامه صحبت ها افزود: «چنانچه این رویداد موفق باشد در سال  آینده نیز چنین رویدادی با رقم های بزرگتر خواهیم داشت».

دکتر ذواشکیانی نیز صحبت خود را اینگونه به پایان رسانید: «هدف امسال ما این است که صد شرکت را صادراتی کنیم و قرار است که این تعداد به صورت نمایی در هرسال افزتیش یابد و حتی تعداد تیم ها به چند صد برسد. در اینصورت قطعا تمرکز ما از سرمایه گذاری مرحله سی و پری سید به سری A و B که با توجه به پارتنرها و همکاران ما قطعا اتفاق خوبی رقم خواهد خورد.

اولین دوره رویدادهای سرمایه گذاری حوزه صادرات توسط صداستارتاپ

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *