اخبار استارتاپیاخبار زیست فناوریزیست فناوری

بهترین‌های حوزه بیوتکنولوژی در ایران

ایران از بهترین‌های حوزه بیوتکنولوژی در آسیا است

لیمو HR

سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، گفت: شیوع بیماری کرونا باعث توسعه فناوری در دنیا و همچنین باعث رشد فناوری‌ها به خصوص حوزه بیوتکنولوژی شد، وی اظهار داشت در حال حاضر ایران از بهترین‌های حوزه بیوتکنولوژی در سطح آسیا به شمار می‌رود و اکنون در این حوزه ما سرآمد هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهارداشت : اثرات این جهش را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، مواد اولیه، واکسن وبرخی داروها در ابتدای شیوع کرونا در کشور به خوبی مشاهده کردیم. ستاری با بیان اینکه این پیشرفت‌ها همه مدیون توجه متخصصان به کرونا است، گفت: در ابتدای شروع کار در حوزه فناوری، نگاه تمسخرآمیزی به حوزه‌های فناوری در کشور بود اما اکنون به یک اولویت در کشور تبدیل شده است.

وی با یادآوری این که اکنون دولت آمریکا اولویت اول خود را فناوری قرار داده است، ادامه داد: اولویت اول هر دولتی که بعد از این روی کار بیاید نیز فناوری است، فناوری باعث اقتدار، اقتصاد، فرهنگ و توسعه کشور می‌شود.

واقعیت این است که بحث فناوری در کشور الان به قدری مهم شده که من فکر می‌کنم هر دولتی در آینده بیاید یکی از اولویت‌های اولش توسعه فناوری در کشور است. بحث اول بسیاری از کشورهای پیشرفته توسعه فناوریست. چون فناوری به معنی اقتدار کشور است، به معنی اقتصاد کشور است، معنی فناوری آینده کشور است. خوشبختانه این اتفاق افتاده و دیدگاه بسیاری از مسئولین و قانونگذاران نسبت به حوزه فناوری کاملا تغییر کرده است. این دستاورد بزرگی است که در این سال‌ها اتفاق افتاده است.

قبل از هر چیزی این یک دستاورد فرهنگی برای کشور است که به جایی رسیده که به جوان‌هایش، به نیروی انسانی خلاقش اهمیت داده و ساختارهایی را ایجاد کند تا بتواند از آنها بهره برداری کند. امیدوارم که حوزه فناوری با همین شتابی که تا حالا پیش رفته، که شتاب قابل توجهی بوده، به پیش برود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *