اخبار استارتاپیاخبار صنایع خلاق و فرهنگیصنایع خلاق و فرهنگی

حمایت صندوق نوآوری از تیم های برگزیده رویداد نوآورانه کتاب و کودک

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اعلام حمایت صندوق از تیم های برگزیده رویداد نوآورانه کتاب و کودک، گفت: خروجی‌های رویداد نوآورانه کتاب و کودک اگر خریداری داشته باشد یا نیازمند تامین مالی باشد، صندوق پژوهش و فناوری موظف است در کنار این رویداد نیازهای مالی را برطرف کند و در خدمت تیم برگزارکننده باشد. ما نیز نتایج آن را پیگیری می‌کنیم که اگر نیاز به تامین مالی بیشتر داشت، خط اعتباری ویژه‌ای برای صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در نظر بگیریم.

دکتر علی وحدت در این رویداد که به همت مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و شتاب دهنده گام دوم و با هدف تولید محتوا در حوزه کودک و با حضور دکتر سعداله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر جمیله علم‌الهدی رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، شرایط راهیابی ایده‌های نوآورانه به بازار را بهتر از گذشته توصیف کرد و گفت: در گذشته شرایط رشد تیم‌های فناور سخت بود، اما در حال حاضر شرایط قابل مقایسه با گذشته نیست و اگر کسی بخواهد ایده‌ای را پیگیری کند، فهم و امکانات حمایتی بیشتری درکشور وجود دارد.

در کنار آن صندوق نوآوری تلاش کرد تا در کنار رشد اکوسیستم نوآوری، نظام تامین مالی نوآوری نیز در کشور شکل بگیرد.

رویداد نوآورانه کتاب و کودک

وی ادامه داد: برای توسعه نظام تامین مالی نوآورانه کشور در همه استان‌ها صندوق پژوهش و فناوری راه‌اندازی شده است که در کنار تمامی ‌دانشگاه‌های مادر و همچنین در حوزه‌های تخصصی مانند نفت، نانو و بایو، صندوق‌هایی با ماهیت غیردولتی ایجاد شده است.

وحدت، در مورد صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی نیز تاکید کرد: هر فعالیتی نیاز به تامین مالی دارد و به عبارت دیگر مهمترین نیاز توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری و تمامی‌ ابزارهایی که توسط صندوق راه‌اندازی شده است، تامین مالی است که ابزار دست این اکوسیستم در هر حوزه است. دانشگاه شهید بهشتی نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های اصلی کشور دارای پارک علم و فناوری، شتابدهنده، پژوهشگاه و مرکز نوآوری است. همچنین مجوز صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی صادر شده است و اگر صندوق دانشگاه فعال شود، ابزار دست شما در دانشگاه خواهد بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: خروجی‌های رویداد نوآورانه کتاب و کودک اگر خریداری داشته باشد یا نیازمند تامین مالی باشد، صندوق پژوهش و فناوری موظف است در کنار این رویداد نیازهای مالی را برطرف کند و در خدمت تیم برگزار کننده باشد. ما نیز نتایج آن را پیگیری می‌کنیم که اگر نیاز به تامین مالی بیشتر داشت، خط اعتباری ویژه‌ای برای صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه در نظر بگیریم.

دکتر وحدت در مورد توسعه نوآوری‌های حوزه علوم انسانی نیز خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان نوع سوم مرتبط با علوم انسانی نیز می‌توانند مانند شرکت‌های دانش بنیان دیگر از امکانات نوآوری در کشور استفاده کنند. تاکنون حوزه نوآوری بیشتر به حوزه‌های فنی اختصاص داشت، زیرا میزان تقاضا برای این محصولات بیشتر و میزان تقاضا برای حوزه علوم انسانی کمتر بوده است.

این در حالی است که در دنیا از تکنولوژی‌های فنی به عنوان ابزاری برای رشد حوزه علوم انسانی استفاد می‌شود که نمود آن را در فیلم و اپلیکیشن می‌بینیم. به عبارت دیگر از هوش مصنوعی و مهندسی برای رسیدن به اهداف علوم انسانی استفاده می‌شو، مانند این رویداد که به ابزارهایی برای انتقال مفهوم به کودک پرداخته است.

وی در ادامه دو خدمت “گرنت تحقیق و پژوهش” و “رویداد پیوند” که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود را برای ۱۵ تیم خروجی از این رویداد مناسب دانست و گفت: ما در صندوق نوآوری خدمات متنوعی بر اساس بازه چرخه عمر شرکت‌ها طراحی کرده‌ایم؛ در ابتدا یعنی شروع یک کسب و کار و شکل‌گیری یک تیم با “رویداد پیوند” از توان شتاب دهنده‌ها استفاده می‌کنیم و خدمات متنوع را از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری و شتاب دهنده‌ها ارائه می‌کنیم.

تیم های خروجی مراکز تحقیقاتی و این رویداد نیز ورودی شتاب دهنده هستند و چنانچه شتاب دهنده این تیم‌ها را بپذیرد، به ازای هر تیم، ‌تسهیلات قرض‌الحسنه به شتاب دهنده پرداخت می‌شود تا تیم را برای ورود به مرحله ارائه محصول در بازار آماده کند. در این رویداد تیم هایی که به شتاب دهنده متصل شده‌اند، می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: “سرویس گرنت فناوری” خدمت بلاعوض دیگری است که اگر یک شرکت دانش‌بنیان سفارش تحقیقاتی روی یک موضوع بگذارد یا شتاب دهنده در حوزه فناوری‌های آینده طرح مسئله کند، صندوق نوآوری و شکوفایی از تیم‌های تحقیقاتی ارائه کننده راهکار، به‌صورت بلاعوض حمایت می‌کند.

دکتر وحدت در پایان دانشگاه‌ها را محل جوشش ایده و ورودی ایده های نوین در توسعه نوآوری عنوان کرد و گفت: هر دانشگاهی که بتواند المان‌ها را شکل دهد که مسیر بهم پیوسته رشد یک ایده تا ورود به بازار شکل گیرد، موفق خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، در اولین رویداد نوآورانه کتاب و کودک صاحبان ایده به کمک متخصصان حوزه‌های کودک و کسب و کار تلاش کردند تا ایده های نوآورانه در حوزه کودک را تجاری سازی کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *