اخبار استارتاپیاخبار سلامتاخبار صادراتسلامتصادرات

حمایت از حضور شرکت ها در نمایشگاه هوشمند ترکیه ‌

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی از حمایت این صندوق از حضور شرکت‌های دانش بنیان حوزه تجهیزات پزشکی در سی‌امین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اوراسیا و همچنین نمایشگاه شهر هوشمند در ترکیه خبر داد.

لیمو HR

دکتر مرضیه شاوردی در سخنانی در رویداد یکشنبه‌های صادراتی در حوزه تجهیزات پزشکی به اروپا در مورد میزان صادرات کشور در سال گذشته گفت: بر اساس آمارها میزان صادرات کشور در سال ۹۹ حدود ۵.۶ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد و بیشترین میزان صادرات نیز با حجم ۹.۷ میلیارد دلار به کشور چین اختصاص داشت. کشورهای چین، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه از مقاصد صادراتی ایران به شمار می‌روند که میزان صادرات ما به ترکیه ۲.۵ میلیارد دلار است.

شاوردی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی ۵۶ درصد صادرات به حوزه دارو و فرآورده‌های دارویی، ۱۷ درصد به لوازم پزشکی، ۱۴ درصد به تجهیزات آزمایشگاهی و ۱۳ درصد به محافظت شخصی اختصاص داشته است. پنج کشور اول که ۴۹ درصد صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی را به خود اختصاص داده‌اند، شامل آلمان، آمریکا، سوئیس، هلند و بلژیک است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد پتانسیل‌های صادراتی ایران به ترکیه نیز گفت: ایران با ۱۵ کشور مرز مشترک آبی و خشکی دارد که ۵۰ میلیارد دلار نیاز وارداتی دارند اما توان بالفعل کشور ۴۴۵ میلیارد دلار بوده و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

وی در مورد حمایت‌های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند تا با کمترین هزینه در مسیر بازارهای صادراتی قرار گیرند. صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش بنیان در دو نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اوراسیا و همچنین نمایشگاه شهر هوشمند حمایت ۹۰ درصدی می‌کند. پاویون شرکت‌های دانش بنیان نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اوراسیا با حضور ۱۴ شرکت از ۱۲ تا ۱۴ خرداد در استانبول برپا خواهد شد.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: تمرکز رویداد امروز صادرات تجهیزات پزشکی به اروپا با تمرکز بر کشور ترکیه و انگلیس است. در این نمایشگاه جلساتی برای شکل‌گیری صادرات به انگلیس نیز با همکاری واسطه‌های صادراتی برگزار خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *