سلامتکسب و کارهای سلامتمعرفی استارتاپ

ایمپو ، تقویم قاعدگی و سلامت روان

لیمو HR

فراتر از یک اپلیکیشن، یک دوست صمیمی؛ روشی است که “ایمپو” زیرنظر گروه اینترنتی تاک در پیش گرفته است تا علاوه بر کمک به مدیریت سیکل قاعدگی و بازه تخمک گذاری، با پیام های انگیزشی دوستانه اش، به بانوان یادآور شود که چقدر مهم هستند.

برای آشنایی بیشتر با این تیم پرتلاش، گفت و گوی اکوموتیو با معصومه همتی نیا، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مشاوره از دانشگاه خوارزمی تهران و مسئول پروژه ایمپو را دنبال کنید.

 ایمپو چیست و چه مشکلی را حل می کند؟

ایمپو، یک اپلیکیشن مدیریت قاعدگی است که می خواهد به جامعه هدف خود کمک نماید تا موضوع قاعدگی را صرفاً جسمانی، ندیده و چندبعدی تر به آن بپردازند؛ کاربران در این دوره، در کنار توصیه های بهداشتی، حمایت های روانی هم دریافت می کنند که این موضوع، هم می تواند یاری گر زندگی فردی شان باشد و هم طبیعتاً به بعد بین فردی- اجتماعی و درواقع تعاملاتی که دارند، کمک می رساند.

البته، این تنها مسئله‌ای نیست که ایمپو قرار است که به آن بپردازد اما می توانیم چنین مطرح کنیم که این امر، بنیادی‌ترین خدمتی بود که در پروژه ایمپو، استارت خورد.

چه شد که تصمیم گرفتید که به این مسئله بپردازید؟

مجموعه‌ای که ما در حال فعالیت در آن هستیم، درنظر دارد که ایده های مختلف را به اپلیکیشن ها و برنامه هایی کاربردی تبدیل نماید و طراحی یک اپلیکیشن پریود ترکر، ایده ی خوب یکی از دوستان همکار بود اما با توجه به دغدغه ها و رویکردی که در تیم داریم، “ایمپو” با مدل و هویتی متفاوت نسبت به یک پریود ترکر ساده، شکل گرفت.

ایمپو

چه افرادی با شما همکاری دارند؟

 در گام های ابتدایی، با افراد خیلی کمی این پروژه را پیش می بردیم اما در حال حاضر، افراد مختلفی با تخصص‌های متفاوت، در ایمپو همکاری می کنند؛ اعم از روانشناسان، کارشناسان حوزه ی مامایی و فناوری سلامت و…. ما همواره درتلاشیم که افرادی که همزمان متخصص و دغدغه مند هستند را به ایمپو دعوت کنیم و تیم ما، روز به روز بزرگتر خواهد شد.

بنظر شما، نقطه قوت تیم ایمپو چیست؟

 اگر قرار باشد که از بین تمام نقاط قوت ایمپو، به یک نقطه قوت کلیدی اشاره کنم، باید این نکته را مطرح کنم که ما در تیم ایمپو، به کاربر و مخاطب، صرفاً به عنوان مشتری، نگاه نمی کنیم؛ بلکه تمام اعضای تیم، نسبت به نیازهای مخاطب و همینطور رشد وی، دغدغه مند بوده و احساس مسئولیت می کنیم.

ویژگی مشترک افراد تیم این است که همه ما تمایل داریم که در حد توان خود کاری کنیم تا جهان، به جای بهتری تبدیل شود و این موضوع، شاید ارزشمندترین دارایی تیم و پروژه ایمپو باشد.

جامعه هدف ایمپو، چه کسانی را شامل می شود؟

اگر بخواهم با توجه به چشم‌انداز کلی مان، پاسخ این سوال را بدهم، تمام افراد در سنین و شرایط مختلف می توانند که مخاطب پروژه ی ایمپو باشند؛ از آقایان و خانم های نوجوان، بزرگسال و یا حتی افراد میانسال؛ اما در مرحله ای که فعلا قرار داریم، افرادی که در بازه ی قاعدگی و باروری هستند، خود و یا همسرشان (پارتنرشان)، به عنوان جامعه ی هدف این پروژه، تعریف شده اند.

ایمپو، چه تعداد کاربر فعال دارد؟

ما در حال حاضر، حدود ۱۵۰ هزار کاربر فعال داریم که خوشبختانه به صورت روزانه، سطح تعامل خیلی خوب و بالایی با اپلیکیشن دارند.

شما ایمپو آقایان را هم طراحی کرده اید که در امتداد نسخه بانوان، اطلاعاتی را از شرایط روحی و جسمی یک خانم در زمان قاعدگی، به همسرش ارائه می دهد. بازخوردهای بخش “هم دل من”، چگونه بوده است؟

خیلی بهتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم؛ خوشبختانه گویا این دغدغه ی درک متقابل و همراهی در زوج ها، به خوبی در حال جا افتادن در فرهنگ ماست و ما روزانه پیام های زیادی از تاثیر مثبت اپلیکیشن ایمپو بر روابط زوجین، دریافت می‌کنیم.

تقویم قاعدگی و سلامت روان

تعامل کاربران با متخصصین بخش “ارتباط با راهنما”، چگونه صورت می گیرد؟

در بخش ارتباط با کارشناس، کارشناسانی در حوزه های مشاوره و روانشناسی و مامایی داریم که پنل مربوط به خودشان را دارند. کاربران، سوالات خود را برای کارشناسان ما تایپ کرده و در نزدیک‌ترین زمان ممکن، پاسخ مربوطه را دریافت می‌کنند..

علت توجه ویژه شما به شبکه اجتماعی اینستاگرام چیست؟

این نکته که انسان ها، زمان زیادی از روزمره خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می کنند، غیرقابل انکار است. این موضوع، برای ما نیز یک فرصت بسیار جذاب را برای تعامل با مخاطب فعلی مان ایجاد کرده و همچنین، یک راه خیلی خوب برای تاثیرگذاری در شبکه های اجتماعی و جذب کاربران بیشتر، به شمار می رود. این کار ما با تهیه و تولیدمحتوای مفید و تأثیرگذار بر روی مخاطبی که زمان زیادی را در این شبکه صرف می‌کند، انجام می گیرد.

شاید عجیب به نظر بیاید اما تیم ما، زمان زیادی را به تعامل با کاربر در اینستاگرام، اختصاص داده است؛ ما تمام دایرکت ها را به صورت روزانه، بررسی کرده و پاسخ می دهیم‌. نظرات و پیشنهادات کاربرها را می‌شنویم و سعی می‌کنیم که نیازهایشان را به خوبی شناسایی کرده و راهکارهایی مناسب برای آنان، درنظر بگیریم.

تقویم قاعدگی

در حال حاضر رقبای پویایی نیز برای کسب و کارتان وجود دارد؛ شما چه مزیت رقابتی ای تعریف کرده اید؟

به گمان من، همین بینشی که در مجموعه ی ایمپو جاری هست؛ یعنی اهمیت و احترام به کاربر و درواقع دغدغه‌ای که برای ارزش آفرینی در تیم ما وجود دارد، می تواند تفاوت و به عبارتی، مزیت مجموعه ی ما نسبت به مجموعه های مختلف باشد.

البته ایمپو، قطعا مزایای دیگری هم دارد: مثل طراحی اپلیکیشن به صورتی که موردپسند کاربر بوده و به راحتی با آن، ارتباط گیرد؛ خوشبختانه، ما چون در مجموعه ی خودمان، یک واحد قوی آی تی و طراحی داریم، می توانیم که فرایند شناسایی نیازها و انتظارات مخاطب و برطرف سازی آن را در قالب نرم افزار و اپلیکیشن، به خوبی طی نماییم.

شرایط راه اندازی یک استارتاپ در شهرستان مشهد چگونه است؟

من فکر می کنم که مشهد به عنوان یک کلانشهر، ظرفیت بسیار خوبی برای راه اندازی استارتاپ ها و جذب مخاطب دارد و در این زمینه‌، تفاوت چندان عمیق و بنیادینی با شهر تهران ندارد. ضمن اینکه، پروژه ی ایمپو به دلیل نوع خدماتی که ارائه می دهد، هیچ محدودیتی برای داشتن مخاطب در شهرها و استان‌های مختلف ایران ندارد؛ درواقع سرویس ما، به هیچ وجه محدود به شهر مشهد نیست.

آیا حمایت هایی از جانب سازمان های دولتی و منطقه ای استان خراسان رضوی داشته اید؟

نه اصلاً؛ چرا که اقدامی هم از سمت ما صورت نگرفته و درواقع، نیازی هم ایجاد و مطرح نشده است. ما به صورت کاملا خصوصی و با حمایت سرمایه‌گذاران داخل خود مجموعه، پروژه را پیش می بریم.

ایمپو چگونه درآمدزایی می کند؟

خدمات پایه ی ما، رایگان است و این نگاه همیشگی ما به مجموعه خواهد بود؛ اما خدماتی نیز تعریف کرده ایم که بر مبنای پرداخت هزینه، ارائه می شوند؛ مثل ارتباط با کارشناس که پرداخت هزینه آن، براساس واحد پولی ما-پولار- است و امکانات دیگری که در برنامه‌های آتی توسعه، ارائه خواهد شد.

چه چشم اندازی برای توسعه ایمپو، متصور هستید؟

در برنامه توسعه پروژه ایمپو، خدمات جذاب و متعددی تعریف شده است که گروه‌های سنی مختلفی را پوشش داده و صرفاً محدود به بانوان نخواهد بود. بسیار امیدواریم که به زودی، بتوانیم تمام افراد را مخاطب خود قرار دهیم.

آیا لحظه یا خاطره بخصوصی از مسیر توسعه محصول دارید؟

به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با مخاطبان خود داریم، تقریباً هرروز این فرآیند، برای ما خاطره ساز بوده و هست اما همیشه جذاب ترین خاطرات ما، مربوط به پیام های مخاطبین است که از تاثیرگذاری ایمپو بر روی سبک زندگی و‌ حال خوبی که نسبت به خودشان دارند، اطلاع می دهند؛ خب من فکر می کنم که حسی قشنگ تر از احساس تأثیرگذاری در یک موقعیت شغلی، وجود نداشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱۳ Average: ۴.۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *