سلامتمقالات سلامتمقالات کارآفرینی

چهار راه برای نوآوری در حوزه بهداشت و درمان

شرکت های فن آوری سلامت باید خودشان را با چشم اندازی که به سرعت تغییر می کند وفق دهند تا از دور خارج نشوند.

وقتی تصمیم به اجرای ایده­ ای در فضای بهداشت و درمان دارید، سخت است بفهمید باید از کجا شروع کنید. آتش ­سوزی­ هایی که شاخص­ های کیفیت هوا را به حدّ ترسناکی رسانده ­اند، اطلاعات به­ روزشده ­ی کووید-۱۹ که از منابع مختلف هجوم می­آورند، و پزشکی از راه دور که سعی دارد با افزایش تقاضای خدمات بهداشتی و درمانی از راه دور هم­راستا شود، همگی به مرز بی سابقه­ ای رسیده ­اند. همه ­ی این­ها در حالی است که هزینه­ های مراقبت­های بهداشتی هم­چنان بالا می­روند، خدمات مغشوش و گیج­ کننده ­اند، و کیفیت مشخص نیست.

با در نظر گرفتن این واقعیت­ ها، شرکت­های فعال در دنیای بهداشت و درمان باید بتوانند قدم­های خاصی بردارند که برای ماندن و نوآوری در فضای امروزی ضروری است.

  1. روی نیازهای مصرف ­کنندگان در فضای فعلی متمرکز شوید

مردم درمورد وضعیت بهداشت و سلامت خود تجدیدنظر کرده و این روزها بر مراقبت از خودشان، سلامتی و بهزیستی تأکید بیشتری دارند. هزینه ­های بهداشت و درمان در آمریکا طی این سال­ها افزایش یافته است، به ­خصوص برای آن هایی که بیمه ندارند. علاوه­ بر این، با وجود بی ­ثباتی اقتصادی، مصرف­کنندگان نسبت به مصرف بودجه ­ای که دارند حساس­تر شده و برای انتخاب محصولات و خدمات بهداشتی، از جستجو، بررسی و نقد و نظرات برخط کمک می­گیرند. به بیان ساده، افزایش هزینه­ های بهداشت و درمان به اضافه­ کاهش دستمزدها، مساوی است با ابتکار عمل بیشتر به منظور یافتن خدمات باکیفیت به قیمتی معقول و مناسب.

به گفته ­ی مؤسسه­ ی هزینه­ های بهداشت و درمان، بین سال­ های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، هزینه­ های هر نفر، سالیانه به طور متوسط ۴.۳ درصد نسبت به ۵،۸۹۲ دلار افزایش یافته، و هزینه­ هایی که بیمه پوشش نمی­دهد[۱]، به ۹۰۷ دلار به ازای هر نفر رسیده است، یعنی افزایش ۱۴.۵ درصدی طی پنج سال. در سطح ملّی، رشد هزینه­ ها به طور متوسط ۱۵ درصد بوده است.

افراد تحت پوشش بیمه­ ی کارفرما که درمان کووید-۱۹ را شامل می­شود، ممکن است با هزینه­ هایی بیش از ۱۳۰۰ دلار مواجه شوند که بیمه پوشش نمی­دهد، و حتی اگر به بیمارستان­های داخل شبکه (تحت پوشش بیمه) مراجعه کنند، باز هم اغلب صورت­­ حساب­های درمانی عجیب و غریبی دریافت می­کنند. وقتی صحبت از عدم پوشش بیمه می­شود، داشتن اطلاعات مفید پیرامون قیمت گذاری خدمات بهداشتی برای بیماران از این هم ضروری­تر می­شود.

در فضای فعلی، احساس می­شود که در بازار جداً به روشی کارآمد و شفاف جهت تجزیه و تحلیل کیفی مراقبت­ ها و اقدامات بهداشتی نیاز است. این مسئله به خصوص زمانی مطرح می­شود که مصرف ­کنندگان، خودشان بیشتر تحقیق و بررسی می­کنند – و این یعنی کنترل بیشتری بر مراقبت ­های بهداشتی دارند. علاوه ­براین، با وجود اثرگذاری کووید-۱۹ بر تغییرات خدمات، مشتریان احتمالی باید از هر تحولی که در خدمات بهداشتی و درمانی رخ می­دهد، باخبر باشند.

روی چیزی که در فضای فعلی برای مصرف­ کنندگان مهم ­تر، مربوط­ تر، و یا جالب ­تر است متمرکز شوید. چه چیزی همین حالا در محیط امروزی، وجود شرکت نوپای شما را توجیه می­کند؟ اگر نمی­دانید، سؤال کنید. مثلاً درIlekun Health ما بازار را به دقت بررسی کردیم تا مصرف­کنندگانِ هدف خود را پیدا کرده و سپس از آنها جهت مصاحبه با کاربران دعوت نمودیم.

  1. به روز شده و در جریان آخرین رویکردها قرار بگیرید

در فضای بهداشت و درمان، دائماً تغییراتی رخ می­دهد و شما باید کاملاً به جریان­های موجود واقف باشید تا به محصول و مشتریان خود کمک کنید.

مثلاً Ilekun با محوریت عمل­های زیبایی، درباره­ ی تأمین­ کنندگان مختلف مراقبت­های بهداشتی اطلاعات می­دهد. انجمن جراحان پلاستیک آمریکا[۲] گزارش داده که ۱۶.۷ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۹ برای جراحی­ های پلاستیک مصرف شده است. علاوه ­براین، علی­رغم شیوع کووید-۱۹، علاقه به این نوع جراحی­ ها کم نشده است.

براساس گزارش Refinery29، در برخی مکان­ها مثل مرکز Arcadia Wellness، حتی شاهد افزایش تقاضای بوتاکس در پیشانی و اطراف چشم ­ها بوده­ اند چون ماسک­ های صورت، نیمه ­ی پایینی آن را می­پوشانند. در Miami، جهت رعایت فاصله­ ی اجتماعی، مطب­ها باز هستند، اما مراجعین از همان داخل خودرو[۳] خدمات می­گیرند.

با توجه به انتخابی بودن بوتاکس و دیگر عمل­های زیبایی، این جریان­ به ما می­ گوید که عمل ­های انتخابی با قیمت بالا اغلب به هزینه­ های بالاتری برای بیماران می ­انجامند که تحت پوشش بیمه نیستند. از این ­رو بیش از هر زمان دیگری لازم است که این خدمات شفاف­سازی شوند. به این ترتیب، ما محصول خود را به ­عنوان راهکار شفاف­سازی در عمل­های زیبایی ارائه می­دهیم.

در مجموع، به عنوان یک شرکت نوپا باید در جریان آخرین رویکردهای موجود در این فضا قرار بگیرید تا بتوانید محصول خود را تا حد امکان با تقاضای مشتریان همگام سازید. از جمله راههایی که می­توان مورد استفاده قرار داد، گرفتن اشتراک مجله­ های صنعتی، ثبت ­نام در پایگاه داده­ های تحقیق روی بازار، و منابع خبری است.

  1. در حوزه­ ی فعالیت خود، با بقیه در تماس باشید

آیا اطمینان دارید که تا حد زیادی با شرکا، رقبا، و کاربران در تماس هستید، آن هم در این دنیای مجازی جدید؟

همایش­ های مجازی، وبینارها، خبرنامه­ ها، و فهرست­ های پستی شرکت همگی از راه های برقراری تماس با دیگر شرکت­ها، کارشناسان و کاربران در دنیای کسب و کاری شما قرار دارند. انجام این کار می­تواند به شرکت شما کمک کند تا نه ­تنها اولویت­های صنعت و مصرف­ کننده را بفهمد، بلکه آن ایده­ ها و سؤالات را به اشتراک گذاشته و کلّ سیستم را بهتر کند.

در حال حاضر اهمیت توانایی تماس گرفتن با مشتریان بالفعل یا بالقوه در هر مرحله­ ای از کار، بیشتر از همیشه شده، چون حس می­کنند که در طول فرآیند یا سفر خدمات یا محصول خود، در کنارشان هستید. این نکته، در کنار ارائه­ بسیاری از  بینش های دیگر، هنگام تأسیس یک شرکت یا آگاهی­ بیشتر نسبت به بهترین اقدامات، مفید خواهد بود.

  1. در صورت لزوم، بر همان چیزی که آموخته ­اید تکیه کنید

Yelp در ابتدا روی نظرسنجی­های درخواست­ شده با ایمیل متمرکز شد، و به سرعت دریافت که کاربران بیشتر به لینک درج شده در ایمیل­های خود و ارسال نظراتشان بدون اینکه از آنها خواسته شود تمایل دارند. با داشتن این آگاهی تازه درمورد اینکه مصرف­کنندگان بیشتر نسبت به چه چیزی کنجکاو بودند، آنها تصمیم گرفتند تا پایگاه داده­ کسب ­و کارها را خریداری کرده و سایت کاملاً جدیدی راه بیاندازند که به کاربران اجازه می­داد به جای ایمیل، در آنجا نظرات درخواست­ نشده ­ی خود را ارسال کنند.

اینستاگرام در ابتدا کار خود را به­ عنوان «Burbn» شروع کرد که کاربران در آن می­توانستند اطلاعات مکانی که در آن حضور داشتند را به اشتراک بگذارند، با دیگران قرار بگذارند، امتیاز بگیرند، و عکس بفرستند. اما، آنها طی تجزیه و تحلیل­ هایشان دریافتند که ظاهراً کاربران در عمل فقط به امکانات به اشتراک­ گذاری عکس علاقه دارند. با این کشف، تبدیل به اینستاگرامی شدند که امروزه همه­ ما می­شناسیم.

شاید محور اصلی برای Ilekun Health متمرکز شدن بر سلامت روان و سوءمصرف مواد به عنوان مرحله­ ی بعدی خدماتی باشد که در اولویت قرار دارند. درنتیجه­ ی همه­ گیری، تقاضا برای خدمات سلامت روان، به ­خصوص خدمات مجازی افزایش یافته است. براساس مطالعه­ ی دانشگاه ایالت اوهایو در سال ۲۰۱۹، افراد مبتلا به اختلالات سلامت رفتاری، بیشتر احتمال داشت برای یافتن کارشناسان سلامت از شبکه­ ی تحت پوشش بیمه خارج شده و درنهایت هزینه ­های بیشتری از جیب خود پرداخت کنند.

با تمرکز روی نیازهای مصرف­ کننده، آگاهی به ­روز از تحولات صنعت خود، و در تماس بودن با مصرف­کنندگان و شرکا، حلقه ­ی بازخوردی جامع از داده­ ها در زمان واقعی تشکیل خواهید داد. حتماً این جریان­ های داده را رصد کنید تا هنگام بروز الگوها بتوانید آنها را تشخیص داده و به نفع محصول اولیه­ ی خود به خدمت بگیرید تا به تناسب میان محصول و بازار دست یافته و شرکتتان را توسعه دهید.

نوآوری در فضای بهداشت و درمان، هرچند پیچیده، اما ضروری است. شرکت­ها باید برای دوام آوردن در این فضا به مؤثرترین شکل ممکن دست به نوآوری بزنند.

[۱]  out-of-pocket costs: هزینه ­های بهداشت و درمان که بیمه آنها را پوشش نمی­دهد.

[۲] American Society of Plastic Surgeons

[۳] drive-through

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *