رپرتاژ

فریم پلاستیکی گوشی چیست؟

لیمو HR

برندهای مختلفی در بازار گوشی با هم رقابت می‌­کنند که یکی از این برندهای معروف و مطرح در بازار، برند سامسونگ می­‌باشد که مدل‌های مختلفی را تاکنون به بازار عرضه کرده است. تمامی برندهای گوشی چه از نظر ظاهری و چه از نظر کیفیت و ساختار شباهت­‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. یکی از قطعات مهم هر گوشی قاب و شاسی آن می‌­باشد که نه تنها بر ظاهر گوشی اثر می­‌گذارد بلکه وظیفه محافظت از تجهیزات درون گوشی را بر عهده دارد. در صورتی که قاب و شاسی گوشی به هر دلیلی دچار آسیب جدی گردد باعث اختلال در عملکرد گوشی خواهد شد و نیاز به تعویض دارد. قیمت قاب و شاسی سامسونگ با توجه به جنس آن( فلزی، پلاستیکی و شیشه­‌ای) و مدل گوشی متفاوت است. جنس پلاستیک ارزان، فرم­ پذیر بوده و در رنگ‌­بندی متنوع تولید می‌­گردد و تقریباً چه در گوشی­‌های میان­ رده و چه گوشی­‌های پرچم­‌دار، از پلاستیک در بدنه گوشی استفاده شده است. یکی دیگر از مزیت­‌های دیگر جنس پلاستیکی در مقایسه با فلز و شیشه، نداشتن تداخل با امواج رادیویی می­‌باشد.

قیمت قاب و شاسی سامسونگ

قاب و شاسی پلاستیکی با توجه به مواد اولیه به کار رفته در آن دارای کیفیت متفاوتی هستند و هزینه ساخت آن برای تولیدکننده و خریدن آن برای مصرف‌کننده اقتصادی‌­تر است. قیمت قاب و شاسی سامسونگ در برخی مدل­‌ها ارزان‌تر و در برخی دیگر گران‌تر است. قاب و شاسی گوشی در برگیرنده درب پشتی، فریم ­ال­ سی ­دی، شیشه دوربین و فلش، شاسی داخلی، دکمه پاور و دکمه صدا و از قسمت‌های مهم و اصلی گوشی همراه می‌­باشد. اگر چه قیمت قاب و شاسی سامسونگ در جنس­‌های مختلف متفاوت است. اما آنچه بیشتر در انتخاب افراد تأثیر می‌­گذارد سلیقه، آگاهی از مزایا و معایب هر یک از جنس‌­های تولید شده و این که شرکت تولیدکننده فریم و بدنه پشتی گوشی را در چه جنسی ساخته است را شامل می­‌شود. به عنوان مثال گوشی سامسونگ A01، A12 جنس فریم و بدنه پشتی آنها پلاستیک و مدل گوشی سامسونگ A30 پلاستیک و شیشه و یا جنس بدنه A80 از شیشه می‌­باشد. یکی از مدل‌های سامسونگ که فریم پلاستیکی را روی مجموعه سخت‌­افزاری خود دارد گلکسیs6 می‌­باشد که به آن فریم میان هم می‌­گویند.

همانطور که می‌­دانید آسیب­‌دیدگی قاب و شاسی گوشی سامسونگ و یا هر برند دیگری اتفاقی است که برای کاربران زیادی پیش می­‌آید به همین دلیل تقاضا برای خرید آن برای کاربران بسیار زیاد است خصوصاً کسانی که در زمینه تعمیر گوشی‌­های همراه فعالیت می‌­نمایند. تقاضای همه کاربران خرید یک نمونه اورجینال و باکیفیت می­‌باشد که به گوشی آنها آسیبی را وارد نکند اما سودجویان بازار با عرضه محصولات تقلبی و کاهش قیمت قاب و شاسی سامسونگ یا دیگر برندها و همین طور لوازم جانبی دیگر سعی در جذب مشتری دارند. بنابراین شما به عنوان یک خریدار باید مراقب سرمایه خود باشید و با خرید از مراکز معتبر جلوی ضرر احتمالی را بگیرید. یکی از مشکلاتی که محصولات تقلبی برای گوشی ایجاد می­‌کنند آنتن‌­دهی بد یا بسیار ضعیف آن می­‌باشد. نکته دیگر این که در زمان تعویض قاب و شاسی گوشی باید تمامی اجزایی که درون آن به کار رفته جدا گردد، از این­‌رو خطر شکستگی تاچ و ال­ سی­ دی وجود دارد؛ بنابراین بهتر است تعویض آن را به تعمیرکار کاربلد بسپارید.

از جمله نکات دیگری که باید بدانید این است که زمان تعویض شاسی گوشی در مدل‌های مختلف سامسونگ با یکدیگر قدری متفاوت است و هزینه دستمزد تعویض آن با توجه به زمانی که صرف می‌­گردد و جنس بدنه گوشی اعم از فریم پلاستیکی یا جنس دیگر بر آن تأثیر می­‌گذارد. فریم پلاستیکی زودتر از جنس‌ه­ای فلز و شیشه پا به میدان گذاشته و همچنان پراستفاده‌­ترین آنها می‌­باشد. دریافت سیگنال خوب، ماندگاری، خاصیت انعطاف­‌پذیری از دیگر ویژگی­‌های این جنس می­‌باشد و از معایب آن می­‌توان به سخت خارج شدن حرارت از پلاستیک به دلیل ضعیف بودن رسانای گرمایی این جنس اشاره کرد.

از کجا خرید کنیم تا قیمت قاب و شاسی سامسونگ مقرون به­ صرفه باشد؟

بابافون یکی از فروشگاه‌­های معتبر و نام آشنا در نزد کاربران خود می­‌باشد که با فروش طیف وسیعی از کالاهای متنوع از قبیل لوازم جانبی موبایل در برندهای مختلف( شارژر، محافظ صفحه نمایش، هندزفری و…)، باتری موبایل، قطعات یدکی( دوربین گوشی، درب پشتی، قاب و شاسی و…)، لوازم تعمیرات موبایل( سپراتور، گیره برد، منبع تغذیه و…) با کیفیت اصل و قیمت مناسب به بازار عرضه می­‌کند. برای دانستن قیمت قاب و شاسی سامسونگ و دیگر محصولات می­‌توانید به سایت اینترنتی https://babaphone.ir مراجعه کنید. در صورتی نیاز به راهنمایی در مورد خدمات این مجموعه داشته باشید می‌­توانید از طریق پل ارتباطی مندرج در سایت سؤالات خود را مطرح نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *