رپرتاژ

مقایسه روش های مختلف نقد کردن درآمد دلاری در ایران

با توجه به بالا بودن قیمت ارز و تورم خیلی از افراد ماهر و متخصص راه خود را از ریال جدا کرده و به فکر درآمد دلاری از داخل کشور هستند. کسب درآمد دلاری در ایران روش های مختلفی دارد، روش هایی مانند: کار به عنوان فریلنسر، فروش محصولات، فروش محصولات آموزشی، کسب درآمد یوتیوب، بازار رمز ارز ها و… که تمامی روش های ذکر شده نیاز به حساب پی پال، مستر کارت یا سایر روش ها را دارد که همگی در ایران تحریم هستند. نقد کردن درآمد دلاری در ایران به دلیل تحریم ها یکی از بزرگترین چالش ها برای یوتیوبر ها و فریلنسر هاست، در این مقاله تمامی روش های نقد کردن درآمد دلاری در ایران را معرفی و بررسی کرده ایم، با ما همراه باشید.

متداول ترین روش های نقد کردن درآمد دلاری

بسیاری از افراد هرگز سمت کسب درآمد دلاری نمی‌روند، چون فکر می‌کنند در ایران نمی توان پول آن را دریافت کرد. آیا این واقعا درست است؟ متاسفانه به‌دلیل تحریم ایران، شاید نقد کردن درآمد دلاری برای ما به راحتی کشورهای دیگر نباشد؛ اما شما نه‌تنها قادر به دریافت درآمد ارزی خود در ایران هستید، بلکه حتی میتوانید به جای معادل تومان آن، خود دلاری‌اش را دریافت کنید!

روش های زیادی برای نقد کردن درآمد دلاری کسب شده توسط مشاغل مختلف وجود دارد اما سریعترین و مطمئن ترین روش ها شرکت هایی هستند که قابلیت برداشت از طریق شرکت های واسطه ای را داشته باشند. شرکت هایی که میتوان از طریق واسطه برداشت کرد:

  • پی پال (Paypal)
  • درگاه پرداخت آنلاین – دریافت پول با ویزا کارت از مشتری
  • دریافت درآمد با ارز دیجیتال
  • کیف پول های وب مانی و پرفکت مانی
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با گوگل ادسنس

که تقریبا در تمامی روش های  ذکر شده، نیاز به دور زدن تحریم هاست.

نقد کردن درآمد دلاری از طریق پی پال (Paypal)

یکی از متداول ترین روش های برای انتقال و دریافت پول در تمام دنیا پی پال است. با داشتن یک حساب پی پال می توانید از اکثر سایت های فریلنسری، سایت های آموزشی، سایت ها فروش محصول دیجیتال و … درآمد خود را دریافت کنید. پی پال شرکتی با اصالت آمریکایی است و نسبت به تحریم های مالی ایران رویکرد بسیار سختگیرانه ای دارد و اجازه استفاده از پی پال در داخل کشور ایران میسر نیست. البته پی پال افراد با پاسپورت ایرانی را از خدمات خود منع نکرده، حتی نام ایران در بین ملیت ها موقع ثبت نام آپلود پاسپورت وجود دارد و موضوع زندگی داخل مرزهای جغرافیایی ایران است. در نتیجه اگر میخواهید یک حساب پی پال داشته باشید باید از خدمات شرکت های واسطه برای ساخت حساب پی پال استفاده کنید.

نقد کردن درآمد دلاری از طریق ارز دیجیتال

یکی از جدید ترین راه ها اما کارآمد برای نقد کردن درآمد دلاری، ارز دیجیتال است. ارز دیجیتال بخاطر ماهیت غیر متمرکز از گزند تحریم دولت ها در امان هستند و این یعنی یکی از بهترین فرصت برای ایرانیانی که به فکر درآمد از طریق خارج از کشور هستند. ارز های دیجیتال زیادی در بازار فعلی رایج هستند، ارزهایی مانند: بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر رمز ارز ها یا کریپتو کارنسی ها که خواهان زیادی دارند و روزانه ملیون ها نفر از این ارز ها برای پرداخت استفاده میکنند.

برای داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال چند راه وجود دارد:

  1. صرافی های ارز دیجیتال – رایگان
    • مناسب برای وقتی که میخواهید ارز دریافتی را به تومن تبدیل کنید.
  2. کیف پول های نرم افزاری – رایگان
    • مناسب برای وقتی که میخواهید ارز دیجیتال را نگه دارید
  3. کیف پول های سخت افزاری – مشمول هزینه
    • مناسب برای نگه داری بسیار بلند مدت با امنیت بالا

گزینه پیشنهادی برای فریلنسر ها و فروشندگان محصولات، استفاده از صرافی های ارز دیجیتال است چون معمولا نیاز به نقد کردن درآمد خود در سریعترین روش ممکن به ریال دارند.

نقد کردن درآمد دلاری از طریق کیف پول های وبمانی و پرفکت

از کیف پول های الکترونیکی مستقل به عنوان جایگزین های پی پال یاد میکنند اما هیچکدام از این کیف پول ها به فراگیری و اعتبار پی پال نیستند.

به هر حال با توجه به شرایط ایران و محدودیت های موجود هر روشی که بتواند کمک کند مفید است و یکی از این روش ها هم استفاده از کیف پول های الکترونیکی هستند که ایران را تحریم نکرده اند و برای افراد ساکن ایران هم بدون مشکل قابل استفاده هستند. دو تا از شاخص ترین این کیف پول ها وبمانی و پرفکت مانی هستند. این شرکت ها به دلیل اصالت روسی از تحریم های آمریکا تبعیت نمی کنند. هرچند سایت های کمی از این روش ها پشتیبانی می کنند ولی چون ساخت این کیف پول ها هزینه ندارد می توانید در کنار روش های دیگر از این دو کیف پول هم استفاده ببرید.

نقد کردن و کسب درآمد یوتیوب با گوگل ادسنس

کسب درآمد یوتیوب؛ از این جهت جذاب است که شما می‌توانید در مورد هر موضوعی که نسبت به آن شور و اشتیاق دارید، محتوای ویدئویی خلق کنید و آن را با مردم سراسر دنیا به اشتراک بگذارید. بعد از آن مهم نیست که شما در کجای دنیا قرار دارید، با تولید محتوای ناب به قلب مخاطبین خود نفوذ کنید و لذت درآمد از یوتیوب را تجربه کنید.

یوتیوب درآمد دلاری کانال ها را صرفا از طریق سایت گوگل ادسنس واریز میکند و شرایط داشتن یک حساب گوگل ادسنس تایید آدرس و حساب بانکی معتبر در خارج از کشور است. در نتیجه اگر در ایران زندگی می کنید ۳ روش پیش روی شماست:

  1. قرارداد با شرکت های واسطه (MCN) و پرداخت کارمزد
    • بهترین روش برای افراد مقیم ایران
  2. کمک گرفتن از دوست و فامیل مقیم خارج
    • دارای ریسک مالیاتی برای آن شخص
  3. سفر و اقامت در کشور های همسایه مثل ترکیه یا ارمنستان
    • فقط برای درآمدهای بالای ۳-۴ هزار دلار در ماه به صرفه است.

پیشنهاد ما در ارزیشو استفاده از خدمات شرکت های ام سی ان است. این شرکت ها در خارج از ایران حساب بانکی و اکانت گوگل ادسنس دارند و یوتیوبر ها می توانند کانال خود را به حساب ادسنس آن ها متصل و درآمد خود را پس از کسر کارمزد و مالیات کشور میزبان، دریافت کنند.

با کمک ارزیشو در ایران با درآمد دلاری زندگی کنید!

چطور میشه از داخل ایران به درآمد دلاری رسید؟ دو تا مسئله هست: اول اینکه یاد بگیریم چطوری و فرصت ها رو بشناسیم و دوم خدمات مورد نیازش رو برای دریافت درآمد ارزی از داخل ایران تامین کنیم. خب، ماموریت ارزیشو دقیقا همینه: آموزش + خدمات . ما در مورد هر روشی که بشه ازش درآمد دلاری داشت تولید محتوا می کنیم و با همکاری شرکت های برتر، دسترسی به خدمات ارزی مورد نیاز رو برای کسب درآمد دلاری تسهیل می کنیم.

کسب درآمد دلاری به خودی خود بسیار هیجان انگیز است اما میتوان نقد کردن درآمد دلاری در ایران را به چشم یک چالش نگاه کرد. چالشی که با راه حل و روش های درست قابل پشت سر گذاشتن است و اگر شور و اشتیاق و انگیزه کافی برای کسب درآمد دلاری دارید، کافیست به سایت درآمد دلاری ارزیشو به آدرس arzisho.com مراجعه کنید و تمامی مراحل و روش های نقد کردن درآمد دلاری را به صورت کامل مطالعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *