اخبار استارتاپیرپرتاژ

برگزاری وبینار رایگان بررسی نسخه ۵.۴ زبیکس

زبیکس چیست؟

پس از انتشار اولین نسخه نرم‌افزار زبیکس در سال ۲۰۰۱ و عرضه نسخه‌های جدید در هر بازه چند ماهه، آخرین نسخه زبیکس اخیراً در دسترس کاربران قرار گرفته است، به همین دلیل شرکت سدیدآفرین که تنها نمایندگی زبیکس در ایران است قصد دارد وبینار زبیکس ۵.۴ را به منظور بررسی ویژگی‌های نسخه جدید این نرم‌افزار محبوب برگزار کند. در واقع زبیکس نرم‌افزار مانیتورینگ متن‌بازی است که در سطح سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم مانیتورینگ زبیکس یکی از قوی‌ترین دستگاه‌های مانیتورینگ در جهان بوده و در سراسر دنیا مورد استفاده شرکت‌های معروف بسیاری است. این سیستم جهت مانیتورینگ دسترسی و کارایی زیرساخت‌های IT به کار رفته و ویژگی مهم آن این است که در یک لحظه می‌تواند به صورت هم‌زمان به ده‌ها هزار سرور و تجهیزات شبکه متصل بوده و آن‌ها را مانیتور کند.

این سیستم تاکنون چندین بار به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های مانیتورینگ جهان از طرف موسسه گارتنر انتخاب شده است و همین موضوع نشان می‌دهد که زبیکس تا چه حد نسبت به سایر دستگاه‌های مانیتورینگ برتری دارد. نرم‌افزار زبیکس از پروتکل SNMP نیز که در تمام تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد پشتیبانی می‌کند. روش کار زبیکس به این صورت است که با جمع‌آوری اطلاعات در مورد CPU، حافظه، به‌کارگیری شبکه و وضعیت پورت‌ها علاوه بر مدیریت شبکه، تمامی دستگاه‌ها را مانند منابع ذخیره‌سازی، سیستم‌های برقی و تجهیزات شبکه را مانیتور می‌کند. کاربرانی که در مورد حفاظت از اطلاعات حساس سازمان خود نگران هستند می‌توانند به راحتی به زبیکس اعتماد کنند زیرا این سیستم مانیتورینگ یک نرم‌افزار متن‌باز است و امکان بررسی‌های عمیق امنیتی میسر است. همچنین این سیستم دارای ویژگی‌های قابل‌توجهی در زمینه مانیتورینگ و قابلیت‌های UI می‌باشد. برخی از ویژگی‌های نرم‌افزار زبیکس را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • اعلام هشدار به کاربر در صورت وقوع رخدادهای ناگهانی
  • ارائه گزارش‌های جامع
  • مانیتور سیستم داخل
  • نشان دادن عکس‌العمل‌های هوشمندانه
  • جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات شبکه و اطلاعات حساس

در ادامه این مطلب در مورد وبینار زبیکس که قرار است در زمینه نسخه جدید این نرم‌افزار برگزار شود، دوره‌های آموزش زبیکس و سایر ویژگی‌های این سیستم مانیتورینگ صحبت می‌کنیم.

سدید آفرین، تنها نماینده رسمی زبیکس در ایران

مهم‌ترین مزیت استفاده از سیستم مانیتورینگ زبیکس این است که این نرم‌افزار در سراسر جهان نمایندگی دارد. به دلیل اینکه در ایران هم به شکل بسیار گسترده‌ای از این نرم‌افزار استفاده می‌شود در سال ۲۰۱۰ یک شرکت ایرانی به نام سدیدآفرین اولین نمایندگی زبیکس را در خاورمیانه ثبت کرد. شرکت سدیدآفرین در حال حاضر تنها نمایندگی رسمی زبیکس در ایران است و بیش از یک دهه به صورت فعال در زمینه ارائه خدمات مختلف این سیستم اعم از نصب و راه‌اندازی، پشتیبانی و همچنین‌ برگزاری وبینارهای زبیکس، مانند وبینار زبیکس ۵.۴ که به‌زودی قرار است برگزار شود و ارائه آموزش زبیکس به کاربران خدمات ارائه می‌دهد. شرکت سدیدآفرین از سال ۱۳۷۸ با هدف ارائه خدمات فنی مهندسی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۰ با جذب نیروهای حرفه‌ای و متخصص فعالیت خود را در حوزه‌هایی مانند مشاوره، طراحی و اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات توسعه داد.

سدیدآفرین که بیش از ۱۰ سال است به‌عنوان نمایندگی زبیکس در ایران مشغول فعالیت است، علاوه بر ارائه خدمات تخصصی در زمینه گسترش سیستم‌های متن‌باز و طراحی و اجرای پروژه‌هایی در زمینه امنیت اطلاعات، مدت زیادی است که مشغول برگزاری دوره‌های آموزشی و دوره‌های معتبر زبیکس، سمینارها و وبینارهای آموزشی است. سدیدآفرین این دوره‌ها و وبینارهای آموزشی را به منظور بالا بردن اطلاعات سازمان‌ها و افزایش دانش افراد برای استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا برگزار می‌کند.

اخیراً این شرکت نرم‌افزاری به نام زبیکس آنلاین را نیز در اختیار کاربران گذاشته است. این سیستم که امکان مانیتورینگ آسان انواع تجهیزات را فراهم می‌آورد در حال حاضر توسط بسیاری از سازمان‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین در حال استفاده است.

برگزاری بهترین و کامل‌ترین دوره‌های زبیکس

همانطور که گفتیم شرکت سدیدآفرین تنها نمایندگی زبیکس در ایران است و به همین دلیل هم برای پاسخگویی به سؤالات و رفع مشکلات افرادی که از این سیستم مانیتورینگ استفاده می‌کنند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش زبیکس کرده است. لازم به ذکر است که دوره‌های آموزشی این شرکت توسط اساتید مجرب و کاملاً با زبان فارسی ارائه می‌شوند و در برگیرنده بروزترین اطلاعات در زمینه این نرم‌افزار است. همچنین تمامی دروس بر اساس سرفصل‌های تعیین شده از سوی زبیکس طراحی شده‌اند.

یکی دیگر از مزیت‌های شرکت در دوره‌های این شرکت ارائه گواهینامه معتبر مربوط به هر دوره است. بنابراین افراد با هر سطح مهارت و اطلاعات در مورد زبیکس می‌توانند در دوره‌های متنوع سدید آفرین شرکت کرده و با تمامی اصطلاحات تخصصی، پروتکل‌ها و تنظیمات High Availability مانیتورینگ آشنا شوند.

در دوره‌های آموزشی زبیکس کاربران با حل تمرینات متعدد، نصب و تنظیم نرم‌افزار، آماده‌سازی دستگاه‌های مختلف برای مانیتورینگ و برطرف کردن رخدادهای پیچیده مانیتورینگ، روش کار با این نرم‌افزار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن یاد می‌گیرند. دوره‌های نمایندگی زبیکس هم به صورت حضوری در شرکت و هم به شکل مجازی برگزار می‌شوند و می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت مطالب ارائه شده در تمامی دوره‌ها با هم یکسان است.

اساتیدی که در دوره‌های حضوری و مجازی آموزشی زبیکس به کاربران آموزش می‌دهند دانش عملی و نظری گسترده‌ای در مورد سیستم مانیتورینگ زبیکس دارند. این ویژگی در مورد وبینارهایی مانند وبینار زبیکس ۵.۴ هم وجود دارد و این وبینارها توسط اساتید حرفه‌ای برگزار می‌شوند.

دوره‌های آموزشی زبیکس

 در ادامه با دوره‌های آموزشی زبیکس که توسط شرکت سدید آفرین برگزار می‌شوند آشنا خواهید شد:

  • دوره آموزشی Zabbix Certified User: این دوره مخصوص افرادی است که کاملاً مبتدی هستند و با مفاهیم پایه زبیکس هم آشنایی ندارند. در پایان این دوره افراد می‌توانند برای کارهای مدیریتی مانند مشاهده گزارش‌ها از زبیکس استفاده کنند.
  • دوره Zabbix Certified Specialist: این دوره نوعی آموزش تخصصی مقدماتی برای کار با نرم‌افزار زبیکس است به همین دلیل شرکت‌کنندگان در این دوره باید با سیستم لینوکس آشنایی داشته باشند. این دوره برای مدیران و مهندسین فناوری اطلاعات و مدیران شرکت‌هایی که قصد دارند با نحوه تنظیم و پیکربندی زبیکس در SMB و پیکربندی این سیستم برای شرکت‌های بزرگ آشنا شوند مناسب است.
  • دوره Zabbix Certified Professional: برای شرکت در این دوره داشتن گواهینامه دوره Zabbix Specialist لازم است. در طی این دوره آموزش نصب زبیکس در ابعاد گسترده برای شرکت‌های بزرگ به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود. لازم به ذکر است که اطلاعات ارائه شده در این دوره و تمامی دوره‌های آموزشی سدید آفرین با توجه به نسخه‌های جدید زبیکس طراحی می‌شود، اطلاعات بیشتر در این مورد در وبینار زبیکس ۵.۴ ارائه خواهد شد.
  • دوره Zabbix Certified Expert: برای شرکت در این دوره هم کسب گواهینامه‌های دوره‌های Zabbix Specialist و Zabbix Professional اجباری است. افرادی که بعد از دریافت مدارک دوره‌های ذکر شده تصمیم می‌گیرند در حوزه کارشناسی و نصب و راه‌اندازی زبیکس متخصص شوند می‌توانند در این دوره فوق حرفه‌ای شرکت کنند. مطالبی مانند روش‌های نظارت بر زبیکس به صورت تخصصی در دوره Zabbix Expert آموزش داده می‌شود.

افرادی که علاوه بر این چهار دوره ذکر شده علاقه دارند اطلاعات بیشتری در زمینه زبیکس کسب کنند می‌توانند با بازدید از صفحه آموزش زبیکس، در دوره‌های تکمیلی زبیکس که توسط شرکت سدید آفرین ارائه می‌شوند شرکت کنند.

برگزاری وبینارهای تخصصی بعد از انتشار نسخه‌های جدید زبیکس

همانطور که در بخش‌های قبلی هم ذکر کردیم به دلیل اینکه شرکت سدید آفرین تنها نماینده رسمی زبیکس در ایران است کاربران می‌توانند تمامی اطلاعات مورد نیاز خود در مورد نسخه جدید زبیکس را از منابع رسمی این شرکت و از طریق حضور در وبینار نسخه ۵.۴ زبیکس کسب کنند. طبیعی است که بهترین و قابل اعتمادترین مطالب تخصصی در مورد نسخه‌های جدید زبیکس تنها از سوی نمایندگان رسمی این سیستم می‌تواند ارائه شود.

از دیگر دلایل اعتبار و مطمئن بودن وبینار زبیکس که توسط شرکت سدید آفرین برگزار می‌شود حضور افراد متخصصی مانند مهندس مسلم قیم است. مهندس قیم یکی از باتجربه‌ترین متخصصین ایرانی در حوزه سیستم مانیتورینگ زبیکس است. مهندس قیم چندین سال است که در زمینه سیستم‌های متن‌باز مانند زبیکس فعالیت داشته است و در کارنامه خود سابقه اجرای پروژه‌های موفق زیادی را به ویژه در زمینه سیستم‌های زبیکس دارد.

در ادامه این مطلب قصد داریم ویژگی‌های وبینارهایی که شرکت سدید آفرین در گذشته در مورد  نسخه‌های جدید زبیکس برگزار کرده است را بررسی کنیم:

  • وبینار نسخه ۴.۴ زبیکس: شرکت سدید آفرین در زمان عرضه نسخه ۴.۴ زبیکس و هم‌زمان با سایر نمایندگی‌های زبیکس در سراسر جهان وبیناری رایگان را برای علاقه‌مندان یادگیری ویژگی‌های جدید این نسخه برگزار کرد. در طی این وبینار به بررسی کامل امکانات جدید نسخه ۴.۴ پرداخته شد. برخی از مسائلی که در این راستا مطرح شده‌اند شامل معرفی نسل جدید agent های زبیکس، یکپارچگی بیشتر نسخه جدید با سیستم‌های ارسال تیکت و هشدار، تعیین ساختاری برای تمپلیت‌های زبیکس، پشتیبانی رسمی از TimescaleDB، بهبود نمایش اطلاعات برای آیتم‌ها و حدود آستانه و ارائه گزینه‌های پیشرفته نمایشی بود.
  • وبینار نسخه ۵.۲ زبیکس: این وبینار آخرین وبیناری است که قبل از وبینار زبیکس ۵.۴ برگزار شده است. برخی از ویژگی‌های نسخه ۵.۲ زبیکس که در وبینار ارائه شده است شامل مانیتورینگ ترکیبی، استفاده مؤثرتر از زبیکس با فهم بهتر داده‌ها، امکان ذخیره امن اطلاعات در vault خارجی، گسترده‌تر شدن نقش کاربران در کنترل دسترسی‌ها و مانیتورینگ اینترنت اشیاء و تجهیزات صنعتی بود.

بررسی آخرین تغییرات زبیکس از طریق وبینار رایگان ۵.۴

در آخرین نسخه زبیکس که با عنوان زبیکس  ۵.۴ و در تاریخ ۱۴ می ۲۰۲۱ عرضه شد تغییرات و امکانات جدید زیادی وجود دارد.

از آنجایی‌که بعد از ارائه هر به‌روزرسانی جدید برای زبیکس، کاربران ممکن است با سؤالات متعددی مواجه شوند، در چنین مواردی بهترین پاسخگوی کاربران نمایندگی‌های معتبر زبیکس هستند. خوشبختانه برای رفع این مشکل شرکت سدیدآفرین به‌عنوان تنها نماینده رسمی زبیکس در ایران وبینار بررسی نسخه جدید زبیکس را به صورت رایگان برگزار می‌نماید. به دلیل وجود ویژگی‌های جدید و تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید سیستم مانیتورینگ زبیکس، شرکت سدیدآفرین در تاریخ ۱تیر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۴ وبینار زبیکس ۵.۴ زبیکس را جهت بررسی ویژگی‌های این نسخه برگزار خواهد کرد. در طی این وبینار تمامی ویژگی‌های نسخه ۵.۴ زبیکس به زبان فارسی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده خواهد شد.

در ادامه می‌توانید با برخی از مواردی که قرار است در این وبینار ارائه شود آشنا شوید:

  • امکان استفاده از دستور نحو یا Syntax جدید در نسخه ۵.۴
  • آشنایی با تغییرات صورت گرفته در توابع نسخه جدید زبیکس
  • امکان ارائه مرتب گزارش سیستم به صورت فایل PDF
  • توانایی بالاتر نسخه جدید برای عیب‌یابی نسبت به نسخه‌های قبلی زبیکس
  • امکان تجمیع داده‌ها به شکلی پیشرفته‌تر از نسخه‌های قبلی
  • طراحی ظاهری قوی‌تر نسخه ۵.۴ زبیکس در مقایسه با نسخه‌های قبلی
  • برخورداری از قابلیت منوی سه لایه
  • پشتیبانی از توکن‌های API به منظور یکپارچه‌سازی ایمن

در صورتی که شما هم در مورد نسخه جدید زبیکس سؤالاتی دارید می‌توانید با شرکت در وبینار زبیکس ۵.۴ که در ۱ تیر ماه برگزار می‌شود سؤالات خود را از نماینده زبیکس پرسیده و مشکلات خود را برطرف نمایید. برای شرکت در این وبینار کافی است تا از صفحه وبینار زبیکس ۵.۴ بازدید نمایید و فرم ثبت‌نام وبینار زبیکس ۵.۴ را به صورت رایگان پر کنید.

Alt text: برگزاری وبینار رایگان بررسی نسخه ۵.۴ زبیکس

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *