رپرتاژ

خواندن کتاب‌های صوتی و الکترونیک در کتابراه

لیمو HR

آشنایی با کتابراه

در دنیای پرزرق و برق کتاب‌ها و بازار نشر، حدود یک دهه است که کتاب‌های صوتی و کتاب‌های الکترونیکی جایگاه خود را در میان اهالی مطالعه یافته‌اند. داستان کتابراه از جایی آغاز شد که جای خالی مرجعی معتبر برای انتشار کتاب الکترونیک در ایران و توزیع آن به صورت رسمی و قانونی پدیدار گشت. شرکتی که فعالیت رسمی خود را با عنوان «موسسه توسعه راه نشر الکترونیک» آغاز نموده است، از همان ابتدا سعی بر خلق بستری مناسب برای دانلود کتاب به صورت الکترونیک و صوتی نموده و علاوه بر ایجاد فضایی امن و دلنشین، مخاطبان کتاب را با مشاهیر و بزرگان دنیای علم و ادبیات آشنا کرده است.

هدف والای مجموعه کتابراه که گسترش دسترسی عموم به کتاب‌هاست، از رهگذر حذف عامل جغرافیایی در خرید کتاب میسر شده است. با تحقق چنین هدفی، بخش عظیمی از موانع کتابخوانی برطرف گشته و تأثیر آشکار آن را می‌توان بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور مشاهده کرد. پرواضح است که با توجه به هزینۀ کم نشر کتاب به صورت الکترونیک، قیمت نهایی برای کاربران بسیار به‌صرفه‌تر از نسخه کاغذی آن خواهد بود.

حمایت از حقوق ناشرین و مؤلفان

یکی از دغدغه‌های بنیادین مجموعه کتابراه، رعایت حقوق ناشران و مؤلفان است و از همان ابتدا مقررات و قواعد کاری خود را به نحوی تنظیم نموده که همواره از حقوق ایشان صیانت کند و گامی مثبت و سازنده در جهت فرهنگ‌سازی رعایت حق کپی‌رایت داشته باشد. کتابراه علاوه بر حمایت از حقوق ناشران و مؤلفان، همواره کسب رضایت کاربران را مد نظر داشته و امکان ورود با چند دستگاه به یک حساب کاربری را فراهم کرده است؛ به طوری که اعضای یک خانواده بتوانند با خرید هر کتاب، همگی آن را در دستگاه خود مطالعه نمایند.

ارائه کتاب‌های با کیفیت در زمینه‌های گوناگون

همکاری با ناشرین برجسته‌ای در سراسر کشور همچون (چشمه، ققنوس، نسل نواندیش، آوانامه، ماه‌آوا و…) و بررسی‌های دقیق تیم فنی کتابراه پیش از انتشار کتاب‌ها، سبب گردآوری مجموعه‌ای بیش از ده‌ها هزار کتاب صوتی و کتاب الکترونیک در سایت کتابراه شده است. دسته‌بندی موضوعی وسیع و متنوع، در سایت کتابراه حاکی از گسترۀ طیف مخاطبین است. برای سهولت دسترسی به کتاب مورد نظر، هر یک از موضوعات به زیردسته‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند. برای مثال شما برای دانلود بهترین کتاب‌های روانشناسی مورد نظرتان، می‌توانید وارد دسته روانشناسی شوید و در آن‌جا کتاب‌های خودسازی، کتاب‌های روانشناسی موفقیت و کتاب‌ها روانشناسی ارتباطی بیشتری را مشاهده نمایید.

پلتفرم مطالعه و دانلود کتاب
پلتفرم مطالعه و دانلود کتاب

مرور کتاب و معرفی‌های دقیق تیم تحریریه

تقریبا تمامی کتاب‌های منتشر شده در کتابراه دارای چندین پاراگراف نقد و توضیحاتی درباره کتاب و نویسنده هستند و راهنمای بسیار سودمندی برای انتخاب شما تلقی می‌شوند. این توضیحات علاوه بر آگاهی و شناخت مختصر کتاب‌ها، به شما کمک شایانی جهت آشنایی با ژانرها، مکاتب ادبی و نویسندگان می‌کند. همچنین اگر درباره انتخاب کتابی جهت هدیه دادن یا خریدن آن برای کودکان مردد هستید، توضیحات هیات تحریریه درباره مخاطبین و گروه سنی کتاب‌ها راهگشا خواهد بود.

انتخاب کتاب‌های داستان برای کودکان والدین را ممکن است به زحمت بیندازد زیرا دانلود کتاب کودک و نوجوان امری حساس و خطیر به نظر می‌آید و مستقیما با تربیت و پرورش فرزندتان در ارتباط است. از همین رو معرفی کتاب در زمینه ادبیات کودک و نوجوان بسیار حیاتی است. همچنین با توجه به حجم عظیم کتاب‌های داستانی و گستردگی موضوعات آن همچون داستان تاریخی، داستان عاشقانه، داستان جنایی و… انتخاب یک رمان خوب را تا حد زیادی دشوار می‌سازد. شما می‌توانید برای آشنایی با بهترین رمان‌های ایرانی وارد دسته داستان و رمان در سایت کتابراه شوید و هزاران کتاب داستان ایرانی و خارجی برایتان نمایش داده خواهد شد.

منعکس کردن نظرات کاربران و ایجاد فضایی برای صحبت درباره کتاب‌ها

تمامی کاربران می‌توانند پس از خریداری کتاب، نظرشان را درباره آن با دیگران به اشتراک بگذارند. این فضا که با نظارت تیم پشتیبانی کاربران هدایت می‌شود، بستری امن و مناسب برای تبادل اطلاعات در حوزه کتاب را فراهم آورده است. همچنین کتابراهی‌ها می‌توانند با به اشتراک گذاشتن نظر سازنده خود در سایت، از کدهای تخفیف و اعتبار برای خرید کتاب بهرمند شوند. شما پس از خواندن نظرات کاربران می‌توانید برای دانلود کتاب‌های پرفروش صوتی اقدام نمایید.

آخر هفته با کتابراه

آخر هفته‌ها با کتابراه یکی از انواع تخفیف‌های دوره‌ای مجموعه کتابراه است که هر هفته چندین کتاب رایگان ارائه می‌نماید و کاربران می‌توانند به محض دانلود کتاب و افزودن آن به کتابخانه‌شان برای همیشه آن را داشته باشند و مطالعه نمایند. این بخش با همکاری ناشران و صاحب امتیازان برجسته حوزه نشر اجرا و کتاب‌های ارزشمندی با تخفیفات تا ۹۰% درصد ارائه می‌شود.

تیم پشتیبانی قوی

به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی کاربران، پاسخ سوالات پربسامدی که مطرح می‌شود، به طور دقیق و مفصل در بخش پشتیبانی سایت ذکر شده است که در اکثر موارد، سوال یا مشکل به وجود آمده را برطرف خواهد کرد. در غیر این صورت کابران و همچینین ناشران می‌توانند در ساعات اداری روزهای شنبه تا چهارشنبه هم به صورت تلفنی و هم به صورت ایمیل با همکاران بخش پشتیبانی تماس برقرار کنند و درخواست‌شان را مطرح نمایند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *