اخبار استارتاپی

از ایده های قابل تجاری سازی در حوزه صنعت چسب حمایت می شود

با برگزاری چالش در زمینه توسعه صنعت چسب از تیم‌ها و محققان درخواست شده است تا ایده‌های قابل تجاری‌سازی و تولید انبوه خود را در این حوزه تا ۱۵ مرداد ماه ارائه دهند.

لیمو HR

برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با همکاری یکی از شرکت‌های فناور چالشی برای ارائه ایده و محصولات فناورانه مرتبط با صنعت چسب است و علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا ۱۵ مردادماه، طرح مفهومی خود را مدون و سپس از طریق سامانه اینوتن به‌صورت آنلاین ثبت کنند.

در پایان مرحله اول طرح‌های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت‌کنندگان برتر (اعم از فرد یا گروه) جهت ساخت نمونه آزمایشگاهی از طرح خود وارد مرحله دوم چالش خواهند شد.

برگزیدگان مرحله نخست، سه ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی طرح خود، ‌”نمونه آزمایشگاهی” محصول خود را مطابق با طرح اولیه ارائه دهند و در پایان این مرحله (دوم) جهت انتخاب طرح برتر، مستندات فنی و اقتصادی و نیز نمونه‌ آزمایشگاهی ارائه شده از سوی هر شرکت‌ کننده توسط هیات داوران ارزیابی و برنده نهایی معرفی می‌شود.

با توجه به روند رو به رشد صنعت چسب در دنیا و پیشرفت‌­­های چشمگیر آن، برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با همکاری این شرکت چالشی در این راستا برگزار می‌­شود که این چالش، فراخوانی برای ارائه ایده و محصولات فناورانه مرتبط با صنعت چسب توسط شرکت‌های فناور، گروه‌های پژوهشی، اعضای هیئت علمی‌دانشگاه‌ها و دانشجویان است تا با حمایت­‌های مختلف بتوانند طرح‌های خود را به بازار عرضه کنند.

توجیه‌پذیری از لحاظ اقتصادی، تناسب با صنعت ایران، قابلیت صنعتی شدن (تولید انبوه)، دارابودن بازار مناسب (داخلی و صادرات) از جمله اهداف برگزاری این چالش است.

راهکارها و طرح‌های ارائه شده از سوی تیم‌ها باید کاملاً شفاف و روشن و گزارش‌ها و آنالیزهای ارائه شده باید از مراجع معتبر و براساس استانداردهای مورد قبول به‌دست آمده باشند. علاوه بر آن نیاز است تا تفسیر و شرح نتایج براساس اصول علمی‌ و بر پایه مستندات انجام شود و در صورت نیاز و تشخیص کلیه مراحل انجام کار قابل بازدید و ارزیابی باشد.

به نقل از ستاد نانو، طرح‌هایی که در آنها از روش‌­های پرهزینه و بدون توجیه اقتصادی به کار رفته باشند، قابل قبول نیست. قابلیت تجاری­‌سازی و تولید انبوه و دارا بودن نمونه اولیه از دیگر شروط طرح‌های ارسالی در این چالش است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *