رپرتاژ

طراحی سایت چقدر زمان می‌برد؟

برای طراحی سایت چقدر زمان لازم داریم؟ به این سوال نمی‌توان پاسخ دقیقی داد؛ چرا که این موضوع با توجه به به نوع سایت، کیفیت و کاربرد آن می‌تواند کاملا متفاوت باشد. زمان طراحی سایت بسته بر نوع سایت دارد. برای نمونه اگر طراحی سایت حرفه‌ای و یا طراحی سایت شخصی مد نظرتان باشد این فرایند می‌تواند از چند روز تا چند سال متغیر باشد. به عنوان مثال طراحی یک سایت با قالب آماده در زمان کوتاهی انجام می‌شود، ولی کد نویسی یک سایت از پایه زمان بیشتری وقت می‌برد. بنابراین با توجه به نوع محتوا، گرافیک سایت، رابط کاربری و تجربه کاربری هر کدام می‌توانند در سطوح مختلفی ارائه شوند و مدت زمان متفاوتی داشته باشند.

میزان توانایی، تخصص و تجربه تیم طراحی سایت بر سرعت اجرا کار بسیار موثر است.

طراحی سایت چقدر زمان می‌برد؟

عوامل زیادی وجود دارد که مدت زمان انجام پروژه را تعیین می‌کند، مانند نیازهای طراحی، بازخوردهای مشتری، منابع آژانس و…

بنابراین بهترین راه برای تعیین زمان بندی طراحی بهتر است که از تجربیات طراحان استفاده کنید، و همچنین ما در اینجا در مورد فرآیند کلی، جدول زمان‌بندی و برخی از عواملی که موارد را تغییر می‌دهد، صحبت می‌کنیم.

زمان بندی پروژه‌های طراحی سایت

روند تمامی طراحی سایت‌ها یکی است. در طراحی سایت‌ تفاوتی میان طراحی سایت مجدد با طراحی سایت‌های جدید وجود دارد؛ اینکه در طراحی سایت مجدد شما تمام محتواها را دوباره ایجاد نمی‌کنید. شما فقط عناصر طراحی مانند صفحه خانه، صفحه تماس فوری، اسلایدرها و… را بروزرسانی می‌کنید.

در طراحی سایت‌های جدید، باید نقشه‌ها، استراتژی‌های وب، بهینه سازی و سئو سایت را از ابتدا آغاز کنیم.

مهم‌ترین فاکتور‌ها در تعیین زمان طراحی سایت

  • نوع سایت:

سایت‌ها انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال در سایت فروشگاهی، امکان فروش محصول را به کاربر می‌دهند. و از آنجایی که ساخت سایت فروشگاهی نیازمند امکانات مختلفی است، طراحی سایت آن چند ماه زمان می‌برد.

  • کیفیت سایت:

کیفیت سایت بسته به عواملی مانند کدنویسی، امنیت، رعایت اصول سئو و تجربه کاربری و… است. بنابراین استفاده از این نکات به تحقق اهداف و نیاز کسب و کار شما کمک می‌کند.

  • تیم ارائه دهنده طراحی سایت:

انتخاب یک تیم معتبر بر زمان، هزینه و کیفیت پروژه تاثیر می‌گذارد. بنابراین یک تیم حرفه‌ای می‌تواند در زمان کم‌تری پروژه را به اتمام می‌رساند.

کوتاه‌ترین زمان طراحی سایت چقدر است؟

کوتاه‌ترین زمان طراحی سایت چقدر است؟

با توجه به نوع سایت، زمان طراحی سایت هم تغییر می‌کند. زمان بندی‌های مختلف عبارتند از:

برگزاری جلسات بین ۲ تا ۳ روز:

اولین کار در هنگام همکاری با شرکت طراحی سایت باید انجام دهید، پر کردن پرسشنامه است.

پرسشنامه شامل لیستی از سوال‌ها در مورد طراحی وب سایت است، تا طراح متوجه شود اولویت‌های شما برای طراحی، اهداف مشتریان، پیشنهادهایی که در کسب و کار وجود دارد و… چیست. همچنین این کار به طراح اجازه می‌دهد تا در مورد شغل شما، مراحل فروش و مشتریان شما اطلاعات بیشتری داشته باشد.

جلسه بررسی پرسشنامه:

پس از اتمام پرسشنامه، با اعضا تیم جلسه برگزار می‌شود تا پاسخ‌هایی که در پرسشنامه دادید را مورد بررسی قرار دهند. پاسخ این سوالات به طراحان کمک می‌کند تا در طی این جلسه، اهداف، فروش، پیشنهادات و عناصر طراحی را مورد بررسی قرار دهند. شما در پایان این این جلسه اطلاعات کاملی را در اختیار طراحان وب سایت قرار می‌دهید.

تهیه مدارک طراحی:

تهیه مدارک طراحی بین ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد. در این مرحله طراح تمام اطلاعات لازم را از مشتری گرفته و شروع به کار می‌کند. چند نکته کلی که در طول فرآیند طراحی باید به آن توجه کنید عبارتند از: اهداف مشتریان، مراحل فرآیند فروش و پیشنهادات شما برای استفاده از آن است.

پس از آن زمان طراحی صفحه اصلی و صفحات داخلی است.

بررسی طراحی:

بررسی طراحی بین ۱ تا ۷ روز طول می‌کشد. در طی این مرحله، طرح اولیه توسط طراح ارائه می‌شود و به مشتری نشان داده می‌شود. اگر طرح اولیه مد نظر مشتری باشد، این مرحله سریع‌تر پیش می‌رود؛ ولی اگر مشتری بخواهد در طراحی تغییرات ایجاد کند این مرحله ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

اجرا طرح کد گذاری:

اجرا طرح و کد گذاری معمولا بین ۲ تا ۵ روز طول می‌کشد. سپس بعد از تایید طرح، برنامه نویسی آغاز می‌شود و برای بررسی نهایی آماده می‌شود. در این مرحله شما می‌توانید پیشرفت وب سایت خود را ببینید.

پس از به پایان رسیدن برنامه نویسی، نوبت به بررسی و تایید نهایی می‌رسد.

بررسی نهایی:

 در این مرحله وب سایت برای تغییرات نهایی و یا تغییر در محتوا بررسی خواهد شد؛ که این پروسه بین ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد. ولی اگر نیاز دوباره به تغییرات شود این پروسه طولانی‌تر خواهد شد.

راه‌اندازی و سئو سایت:

پس از تایید مشتری، سایت راه‌اندازی می‌شود. اگر سایتی که طراحی کرده‌اید سایتی جدید است؛ باید مطمئن شوید بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر انجام شده است. بنابراین راه‌اندازی و سئو سایت حدودا بین ۱ تا ۲ روز طول می‌کشد.

زمان‌هایی که ذکر شد، زمان متوسط و تجربی برای طراحی سایت اختصاصی است؛ اما راه‌های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان در زمان خیلی کمتر سایت را راه‌اندازی کرد. در ادامه به این روش می‌پردازیم.

طراحی سایت در کمتر از ۵ دقیقه!

این روش فوق العاده، استفاده از سایت ساز است. سایت سازها به ما کمک می‌کنند تا زمان کم‌تری را صرف طراحی سایت کنیم.

همچنین در انتخاب سایت ساز باید این نکته را در نظر داشته باشید که سایت سازی که انتخاب کرده‌اید بتوانند بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان به شما ارائه دهد. سایت ساز سی فایو می‌تواند پیشنهاد خوبی برای طراحی سایت ارزان باشد.

همچنین سایت ساز سی فایو علاوه بر طراحی سایت، دامنه و قالب را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *