اخبار استارتاپی

گزارش سالیانه یکتانت منتشر شد

گزارش سالیانه فعالیتهای یکتانت ، بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین کشور، در سال ۱۳۹۹ یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰ در طی یک نشست مطبوعاتی منتشر شد.

در این نشست سینا مومنی، مدیرعامل یکتانت، مهدیه معظمی، مدیر روابط عمومی، مریم اسماعیلی، مدیر محصول این شرکت و سینا عطاران، مدیر مهندسی نرم افزار حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، سینا مومنی در خصوص رشد منابع انسانی در یکتانت گفت که تعداد پرسنل در این شرکت، امسال به ۲۳۶ نفر رسیده است.

پس از آن سینا عطاران در خصوص چالشهای انسانی در مسائل فنی این شرکت صحبت کرد و افزود در حال حاضر ۱۰نفر متخصص دیتا و AI در خانواده یکتانت فعالیت می کنند.

صحبتهای مریم اسماعیلی اما، بسیار جذاب شد و بحث دنیای امروز کسب و کارهای دیجیتال به تصویر کشید: شناخت مخاطب و رفتار کاربران! اینکه در طراحی هر محصول به چه نکاتی باید توجه کرد و چطور محصول را بنا بر سلیقه متفاوت کاربران به روزرسانی کرد، وی، همچنین گریزی هم به مدل درآمدی یکتانت زد و گفت: «در یکتانت، مدل درآمدی به صورت تقسیم درآمد و کاملا شفاف است».

مهدیه معظمی، که در تعاریف کلی سازنده صدا و چهره یکتانت است گفت: «برای ما بسیار جذاب و افتخارآمیز است که بتوانیم شفاف و واضح گزارش یک سال کار خود را بیان کنیم، جالب است بدانید که در سال ۹۸ تنها ۱۳درصد تبلیغات آنلاین هدفمند بود اما در سال ۹۹ این عدد به ۴۲درصد رسید».

جالب است بدانید طبق آمارهای منتشر شده، به واسطه همکاری با نمایش دهندگان جدید، ظرفیت نمایش که در سال ۹۸ چیزی بالغ ۱۳میلیارد بود در سال ۹۹ به بیش از ۲۷میلیارد رسید، یعنی بیش از دوبرابر!

همچنین تعداد دستگاههایی که تبلیغات یکتانت را به کاربران نمایش می دادند (موبایل و دسکتاپ)، نسبت به سال گذشته ۱۰ میلیون رشد داشته است.

و البته در سال ۹۸، ۷۴درصد این کاربران از موبایل برای رصد این تبلیغات استفاده می کردند که در سال ۹۹ این رقم به ۸۳درصد کل کاربران رسیده! این رقم اهمیت ریسپانسیو بودن صفحات را نمایش میگوید.

آمار جالب دیگری که منتشر شد در مورد حضور بانوان و آقایان در فضای مجازیست. ۵۲درصد کاربران این فضا را آقایان و ۴۸درصد را بانوان تشکیل می دهند.

ساعت ۱۰ و ۱۱ صبح شاهد حضور پررنگ بانوان در وب با موبایل هستیم و ساعت اوج حضور آقایان با موبایل ساعت ۶ و صبح می باشد.

گزارش سالیانه یکتانت کاملا شفاف و البته مفید از نظر دیتا برای کسب و کارها ارائه شد.

بعد از صحبتهای مدیران سوالاتی نیز مطرح شد:

تاثیرات شیوع کرونا بر یکتانت چگونه بود؟

از آنجایی که یکتانت یک کسب و کار B2B است، قطعا علاوه بر تاثیراتی که کرونا بر خود یکتانت گذاشت تاثیراتی که بر کسب و کارهای دیگر (مشتریان یکتانت) گذاشت نیز کار ما را تحت الشعاع قرار داد؛ اما، با کاهش قیمت دو محصول خود سعی کردیم شرایط را بهتر کنیم و همچنین آموزش هایی که برای کسب و کارها داشتیم به آن ها این دید را می داد که کجا میتوانند بودجه خود را بهینه خرج کنند.

در مورد محدود شدن اینترنت چه نظری دارید؟

این طرح، قطعا بر همه ابعاد زندگی و کسب و کارها اثرگذار است و متاسفانه ضرر بزرگی است. اما بدترین اتفاق این طرح این است که تلنت های جامعه احساس ناامیدی کنند و به دنبال مهاجرت باشند و این کسب و کارها را دچار فقدان نیروی انسانی متخصص میکند، چیزی که اخیرا با آن مواجه شدیم.

شرکت شما در مورد مسئولیت اجتماعی چه اقدامی کرده است؟

خوشبختانه نگاه سازمانها این روزها فراتر از بازاریابی رفته و مفهوم CSR درک شده است. ما سعی کردیم مسئولیت اجتماعی خود را در حوزه های مرتبط انجام دهیم. سعی کردیم دانشی که برای استفاده درست از ابزارها و تبلیغات آنلاین است را به کسب و کارها انتقال دهیم. در گذشته ما سعی میکردیم اسپانسر رویدادهای مختلف شویم و جالب است که امروزه در این مورد بین کسب و کارها شناخته شده ایم.

با توجه به سرمایه گذاری بر کسب و کارهای نوپا، آیا وارد سرمایه گذاری خطرپذیر شدید؟

سرمایه گذاری ما از جنس CVC است و بر کسب و کارهایی که بتواند ارزش افزوده در حوزه کاری خودمان ایجاد کند سرمایه گذاری کردیم. ما در این نوع کسب و کارها تجربه داشتیم و به دنبال هم افزایی هستیم و البته در حین کار به دنبال پوشاندن نقاط ضعف موجود هستیم. سرمایه گذاری ما بر این کسب  و کارها با هدف تبدیل شدن یکتانت به یک مرکز جامع دیجیتال مارکتینگ است.

لطفا از نقش یکتانت در سایت های خبری بگویید:

در یکتانت ما سه گروه هدف داریم: اول، تبلیغ دهندگان که میخواهیم به نتیجه بهینه دست یابند. دوم، وب سایتها و سایت های خبری که میخواهیم درآمد مطلوب کسب کنند. سوم، مخاطبان که میخواهیم به محتوای با کیفیتی دست پیدا کنند.

قاعدتا گروه سوم هزینه ای برای این محتواهای در دسترس پرداخت نمی کنند اما با هوش مصنوعی ای ما در اختیار داریم میتوانیم به بفهمیم که کدام محتوا مناسب کدام گروه است و آن را در دسترسش قرار دهیم و خب وقتی با این هدفمندی کار کنیم شانس درآمدزایی برای گروه دوم و شانس حداکثر استفاده برای گروه اول افزایش می یابد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *