سلامتاخبار استارتاپیاخبار سلامت

حمایت ۱۲ میلیاردی از طرح‌های برتر حوزه‌های بهداشت و سلامت

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از حمایت ۱۲ میلیارد تومانی از اولین فراخوان مشترک طرح‌های پژوهشی این صندوق با وزارت بهداشت خبر داد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از حمایت ۱۲ میلیارد تومانی از اولین فراخوان مشترک طرح‌های پژوهشی این صندوق با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: طرح‌های مورد پذیرش در حوزه تحقیقاتی مرتبط با مسایل بهداشتی و پزشکی است.

به گزارش ایسنا دکتر ایمان افتخاری امروز در مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران و رونمایی از اولین فراخوان مشترک طرح‌های پژوهشی که به طور آنلاین برگزار شد، با اشاره به این همکاری، ابراز امیدواری کرد که این همکاری با امضای تفاهم نامه‌ای به رسمیت شناخته شود و اثرگذاری آن در حوزه‌های پژوهش و تولید فناوری بیش از پیش باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز مسایل بهداشتی و درمانی با مسایل زندگی مردم گره خورده است و رفع این مسایل همکاری همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته حرکت های خوبی در حوزه های علمی در این حوزه شکل گرفته و پیشرفت های قابل توجهی داشته و این پیشرفت مرهون همکاری میان حوزه‌های مختلف علمی بوده است.

افتخاری اضافه کرد: در این زمینه همه محققان حوزه‌های علوم پایه، سلامت و پزشکی که با مسایل مربوط در زمینه بهداشت و سلامت آشنا هستند، دست به دست هم داده‌اند تا جنبه‌های مختلف مساله را بررسی و در نهایت پروژه چند محوره را به صورت همگرا طرح و اجرایی کنند.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، امضای این تفاهم در مراسم امروز را حاصل این رویکرد دانست و خاطر نشان کرد: بر این اساس فراخوانی برای دریافت ایده‌ها در پنج حوزه منتشر شد و شرکت کنندگان در این فراخوان تا ۲۰ شهریورماه سال جاری مهلت دارند تا ایده‌های خود را ارسال کنند.

به گفته وی، “پژوهش های حوزه فرآورده‌های سلامت محور (دارو، کاشتنی‌ها، تجهیزات پزشکی، ابزارهای تشخیص، بیوسنسورها، میکروربات، بیونیک و پوشیدنی‌ها)”، “استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، ابرداده‌ها، در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ها”، آلاینده‌های محیط زیستی (شناسایی / ارزیابی اثرات / کنترل آلاینده‌ها)”، “بایو متریال در پزشکی و مهندسی بافت، پرینتر، جوهرهای زیستی و محصولات سه بعدی” و “بهداشت مواد غذایی و پروبیوتیک” از جمله محورهای فراخوان این همکاری مشترک است.

افتخاری با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از ایده‌های منتخب این فراخوان، توضیح داد: به تیم‌های منتخب وابسته به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت بسته حمایتی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از سوی وزارت بهداشت اعطا خواهد شد و تیم های منتخب وابسته به دانشگاه ها و پژوهشگاه های وزارت علوم، با پرداخت بسته حمایتی به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان حمایت خواهند شد.

وی تاکید کرد: در مجموع بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از طرح‌های منتخب این فراخوان از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و وزارت بهداشت حمایت خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *